וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טסלה תציע שדרוג לבעלי מודל Y: עוד 100 ק"מ תמורת 2,000 דולר

עודכן לאחרונה: 15.5.2024 / 11:15

אילון מאסק חשף שטסלה מנהלת שיחות עם הרגולטורים על תכנית לשחרור טווח נוסף לבעלי מודל Y הבסיסי שכבר נמכרו. בארץ נוסעות כמעט 3,000 מכוניות כאלה, אבל לא ברור אם יזכו לכך

טסלה מודל Y/טסלה

רכשתם מכונית חדשה במיטב כספם. אחרי כמה חודשים או שנים מציע לכם היצרן עסקה: שלמו לו עוד כסף, והוא יפתח לכם מרחוק יכולות שהותקנו ברכב עוד בפס הייצור, אבל סגורות בפניכם. איך תגיבו?

מנכ"ל טסלה אילון מאסק חשף באחרונה שהחברה מנהלת שיחות עם הרגולטורים בארה"ב שיחות על אישור מהלך עסקי חדש: הוספת טווח לדגמי מודל Y קיימים, על-ידי שחרור יכולות נוספות של הסוללה.

לפי מאסק העסקה תוצע לבעלי מודל Y הבסיסי, עם הנעה אחורית, שבארה"ב מציע טווח של 420 ק"מ ובישראל בגלל תקינה שונה - 440 ק"מ. שחרור נפח טעינה נוסף יוסיף בין 65 ל-100 ק"מ לכל רכב, תלוי במצב הסוללה שלו. העלות: 1,500-2,000 דולר, וכרגיל בטסלה אפשר יהיה לבצע את השדרוג מרחוק, ללא צורך להיכנס למוסך.

שוקלים לרכוש מודל Y? אנחנו כבר בדקנו אותה
מודל Y הנעה אחורית במבחן ראשון
מודל Y מול קיה EV6 במבחן בלעדי

טסלה מודל Y RWD. רמי גלבוע
מודל Y. טסלה נמנעה עד היום מלמכור בארץ שדרוגים לבעלי מכוניות קיימות/רמי גלבוע

טסלה כבר מציעה ללקוחותיה שדרוגים בתשלום לאחר הקנייה, החל מרכישת יכולות נוספות למערכת בקרת השיוט, האוטופיילוט, ובעבר הפעלת חימום בכיסאות במודל 3, שהותקנה מראש בחלק מהמכוניות אך לא הופעלה מייד עם עליית הרכב לכביש. יצרנים אחרים כמו מרצדס הציעו בארה"ב שדרוג הספק מרחוק לבעלי מכוניות קיימות.

מאסק לא פירט מה הרקע למהלך, האם טסלה תכננה מראש למכור את היכולת בהמשך כאמצעי הכנסה נוסף, או שמדובר בתוצאה של הערכה מחודשת לבלאי הסוללה. יצרני החשמליות לא מאפשרים לנהגים שימוש בכל קיבולת הסוללה, לטובת שימור כושר הטעינה לעתיד. בדגמי קבוצת פולקסווגן, למשל, כמו סקודה אניאק, ופולקסווגן ID.4 מותקנת סוללת 82 קוט"ש, אך רק 77 קוט"ש פתוחים לשימוש.

לא ברור גם המהלך קשור לצעד אחר של טסלה שהוכרז בחודש שעבר: מכירת מודל Y הבסיסי כחדש עם תוספת טווח של כ-150 ק"מ תמורת 2,000 דולר עד 4,000 יורו, תלוי בשוק.

בטסלה ישראל לא הגיבו לשאלה האם השדרוג יוצע גם בארץ, שבה נוסעות כבר כ-2,900 דגמי מודל Y בסיסיים שיוכלו ליהנות ממנו.

עד היום לא מכרה טסלה בישראל שדרוגים לבעלי מכוניות קיימות. זאת על רקע מחלוקת עם רשות המסים לגבי מיסוי הצעד: ברשות דרשו לחייב שדרוגים כאלה במס הכבד המוטל על רכב חדש, טסלה דרשה לחייבם במיסוי המוטל על חלפי רכב.

  • עוד באותו נושא:
  • טסלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully