וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שלוש שנים עם דגם בודד, ג'ילי נערכת לשתי השקות ב-2025

עודכן לאחרונה: 16.5.2024 / 15:21

גיאומטרי C הפכה לאחת החשמליות הנמכרות בארץ, אבל במשך שלוש שנים היא ניצבת לבד באולם התצוגה. זה ישתנה בשנה הבאה

ג'ילי גיאומטרי C פרו 480. קינן כהן, מערכת וואלה
ג'ילי גיאומטרי C. עברה ריענון ומסרה כבר יותר מ-16 אלף יחידות/מערכת וואלה, קינן כהן

במובן מסוים, יצרנית הרכב ג'ילי נמצאת בישראל בסיטואציה משונה. מצד אחד מדובר באחת מענקיות הרכב שמחזיקה ארסנל מותגים ושותפויות, מלוטוס, וולוו, פולסטאר, סמארט ומיזמים משותפים עם מרצדס. מצד שני, ככל שהלקוח הישראלי מכיר ורואה, היא יצרנית סינית עם דגם בודד באולם התצוגה מאז הושקה ב-2021. ולצד הצהרות על כניסה לאירופה, בשטח אין סימנים מעידים למהלך כזה, האם מדובר ב-one hit wonder או שיש למותג תוכניות להמשך?

נכון לכתיבת שורות אלו, מאז תחילת השיווק של הגיאומטרי C, הדגם היחיד של היצרנית בישראל (המשווק בשתי גרסאות טווח) עלו על הכבישים קצת יותר מ-16 אלף יחידות של גיאומטרי C. אלו מספרים מצוינים שמציבים את אותה כחשמלית השנייה הנפוצה ביותר בארץ אחרי BYD אטו 3, ואחת מעשר המכוניות הנמכרות בארץ בשנים האחרונות.

מבחן דרך: ג'ילי גיאומטרי C 350. קינן כהן
הושקה במחיר של 134 אלף שקל לגרסת הבסיס, מחירה כיום 150 אלף שקל/קינן כהן

אבל ג'ילי כעת בשוק שונה מאוד מזה שהיה כאשר הושקה כאן, עם עשרות דגמים חשמליים.הגיאומטרי C אמנם שמרה על המיצוב שלה כמכונית שפונה לקהל רחב מבחינת טווחי המחיר שהחלו אז ב-134 אלף שקל וכיום עומדים על 150 אלף שקל (התואמים את ההתייקרות בשל עליות המס), ועדיין נהנית מטווח ארוך יחסית בגרסת ה-480, אבל עם דגם שמתחיל להראות סימני גיל, וניצב בודד באולם לעומת חמישה ב-BYD, ושניים אפילו ב-ORA.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ג'ילי גלקסי E5. אתר יצרן
הג'ילי גלקסי E5, שהוצג במרץ ממוקם בקטגוריה מעל הגיאומטרי C/אתר יצרן

זה ישתנה בשנה הבאה. ג'ילי חשפה באחרונה את הגלקסי E5, קרוסאובר חשמלי שיתמקם מעל הגיאומטרי C בהיצע מבחינת מימדים. הדגם כבר הוצג בגרסת פלאג אין, וצפוי להתרחב גם לגרסה חשמלית. עם אורך של 4.61 מטר, רוחב של 1.9 מטר, גובה של 1.67 ובסיס גלגלים של 2.75 מטר מדובר בממדים שממקמים אותו בין כלים כמו BYD אטו 3 לבין סרס 5.

מידע אודות הגרסה החשמלית טרם פורסם, אבל ההערכה היא שגרסת סוללות ה-LFP שלו תהייה בהספק של כ-218 כ"ס. מתמונות תא הנוסעים שלו נראה שבג'ילי בחרו ללכת על התפיסה המינימליסטית, עם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה מרכזי. תצוגה עילית תוצע לפחות ברמות הגימור הגבוהות ויש גם משטח טעינה אלחוטי ותא אחסון מתחת לקונסולה מרכזית צפה.

ג'ילי גלקסי E5. אתר יצרן
תא הנוסעים של ה-E5. מראה מינימליסטי/אתר יצרן

לצידו יושק דגם חשמלי נוסף. יצוין בהקשר הזה שלג'ילי יש גם ספינת דגל מסקרנת מאוד בדמות ה-E8. מכונית סדאן גדולה באורך של קצת יותר מ-5 מטרים, בסיס גלגלים של 292 ס"מ, מנוע בהספק של כ-630 כ"ס שמספק תאוצה ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות. למכונית מערכת חשמל של 800V שאמורה גם לספק יכולות טעינה אולטרה מהירה וטווח ריאלי של כ-460 ק"מ. האם זה הדגם המדובר? מוקדם לדעת. אולי הוא יהיה גם אחד משני דגמים נוספים שמתכננת היבואנית להשיק פה ב-2026.

ג'ילי E8. אתר יצרן
אורך של 5 מטרים, בסיס גלגלים של 292 ס"מ, ה-E8 היא ספינת הדגל של ג'ילי. האם נראה אותה פה?/אתר יצרן

בהקשר הזה של ההתפתחות, צריך להזכיר שעם תחילת השיווק בישראל דובר על כך שזו תהייה יריית הפתיחה לכניסתה של ג'ילי לאירופה, מה שלא התרחש בפועל. רונן יבלון, מנכ"ל ג'ילי ישראל, תולה את הסיבה לכך במשברים שחווה השוק הגלובלי (קורונה/שבבים). "נוצרו בעולם עיכובים, אבל שנת 2025 מסתמנת כשנת הפריצה של ג'ילי לשוק הרכב הגלובלי".

האם העובדה שלג'ילי דגם בודד בהיצע מרתיע את הלקוח הישראלי? אצל היבואנית לא חושבים כך, "אנו רואים כי קיימים קרוב ל-30 מותגים אך רק בודדים מתוכם באמת נמכרים במספרים משמעותיים (כאלו שהצליחו לעבור את 1,000 המסירות בשנה). היצרן ואנחנו ממשיכים להשקיע בפיתוח השוק בישראל, ואנחנו רק בתחילת הדרך".

ומה לגבי הרחבת ההיצע גם לדגמים היברידיים ופלאג אין שמציעה היצרנית? לדבריו זו בהחלט אפשרות שנמצאת על הפרק, ו"יתכן ונראה כאן בעתיד גם דגמי פלאג אין והייבריד" אומר יבלון. כאשר התנאי לכך הוא קבלת תקינה אירופית שתאפשר גם מכירות בהיקפים של יותר מכמה מאות יחידות בשנה בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully