וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה מאשרת: נייצר היילקס חשמלי. האם יגיע גם לפה?

עודכן לאחרונה: 21.5.2024 / 8:16

אחרי איסוזו, יצרנית המכוניות היפנית מצטרפת לקטגוריית הטנדרים 1 טון החשמליים. תייצר החל מהשנה הבאה את ההיילקס גם בגרסה מחושמלת

טויוטה היילקס חשמלי. אתר יצרן
מה תעשה הסוללה לכושר ההעמסה ולמי הוא עשוי להתאים?/אתר יצרן

אחרי שאיסוזו הודיעה כי היא תתחיל למכור את הגרסה החשמלית של הדי מקס, וזו צפויה גם להגיע לשוק הישראלי, מאשרת גם טויוטה כי בכוונתה להתחיל בייצור ההיילקס גם בגרסה חשמלית. אב טיפוס ראשון של הדגם נחשף כבר ב-2022 תחת השם REVO BEV ומועד הייצור של הגרסה הסדרתית מתוכנן לסוף שנת 2025.

כאשר זה מגיע לטנדרים חשמליים ובכלל, למסחריות חשמליות, השיקול שונה מאשר במכוניות נוסעים רגילות. בעוד האחרונות מיועדות לשאת 5-7 נוסעים בדרך כלל, בכלי רכב מסחריים, כושר ההעמסה והמשקל הכולל הם קריטיים. מצד שני, על מנת להבטיח טווח ראוי, נדרשות סוללות גדולות מאוד ואלו תמיד יבואו על חשבון מקום העמסה או לחלופין על חשבון המשקל הכולל.

טויוטה היילקס חשמלי. אתר יצרן
יוצע בגרסת קבינה יחידה וארגז ארוך, תמהיל לא פופולרי בישראל לכתחילה/אתר יצרן

בעבר, כאשר סיפקה פרטים אודות התוכניות לחשמל את הטנדר שלה, נקבה טויוטה בטווח משוער של כ-200 ק"מ, זהו נתון רחוק מלהרשים וכלל לא ברור תחת אילו תנאים והעמסה הוא נקבע. כך שסביר להניח שהטנדר יהיה מוגבל מאוד מבחינת מעטפת השימושים בו, סביר להניח שיהווה פתרון לאיזורים סגורים ומתחמים בהם נדרש רכב בעל יכולת נשיאת מטען בארגז, אבל לא למרחקים גדולים. שדות תעופה, נמלי ים, מתחמים לוגיסטיים וכדומה. גם התצורה בה צפוי להיות מיוצר הטנדר - קבינה בודדת וארגז ארוך - רומזים על סוג השימוש מוכוון העבודה הזה. כמו המתחרה הישיר שלו, האיסוזו די מקס החשמלי, הוא ייבנה במפעל טויוטה בתאילנד. בתחילה עבור השוק המקומי ואז לייצוא. מעניין גם שטויוטה עושה שימוש בדגם הנוכחי כבסיס, על אף שהוא כבר נמצא בייצור כעשור ורק עבר חידוש מקיף לפני כארבע שנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
טויוטה היילקס חשמלי. אתר יצרן
לא תמצאו פה תא נוסעים עתידני נוסח החשמליות המודרניות/אתר יצרן

למרות שהיא נמנית על יצרניות הרכב הגדולות בעולם, המסע של טויוטה לעולם החשמל נעשה בקצב מדוד יחסית. כיום יש לה רק דגם חשמלי מרכזי יחיד בהיצע - ה-bz4Xשבעצמו לא מחליף דגם בנזין אלא נמכר במקביל לראב 4. יצוין כי טויוטה, בניגוד ליצרניות האחרות פחות "לחוצה" לעבור להנעה חשמלית תחת אילוצים הנובעים מרגולציה של הגבלת פליטות מזהמים, זאת בשל העובדה שמרבית הדגמים שלה כבר עושים שימוש בהנעה היברידית. בעבר הצהיר היו"ר אקיו טויודה כי הוא לא מעריך כי סך כלי הרכב החשמליים יעבור את 30% מכלל כלי הרכב בשוק.

ביוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל בוחנים את הכדאיות וההיתכנות של ייבוא הדגם, אולם בשלב הראשון, גם אם יגיע לפה, זה ייעשה בהיקפים קטנים מאוד, לטובת למידה של הרכב ובדיקת התאמתו לשימוש הצרכן המקומי. בכל מקרה, ממש כמו במקרה הראב 4 וה-bz4X אין כוונה להחליף את גרסת הדיזל בו בעתיד הקרוב או הרחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully