וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איסוזו תשיק בארץ ב-2025 טנדר חשמלי ראשון

עודכן לאחרונה: 20.3.2024 / 17:59

יבואנית איסוזו צפויה להתחיל לשווק כאן גרסה חשמלית חדשה של הדי מקס, טנדר ה-1 טון הפופולרי שלה. יש כבר אב טיפוס ויש לנו את הפרטים הראשונים

איסוזו די מקס חשמלי. אתר יצרן
איסוזו די מקס חשמלי, מתי פה ועם איזה טווח?/אתר יצרן

בעוד שבעולם היצרניות הגדולות עסוקות בתחרות למי יש (טנדר) גדול יותר וחשמלי יותר. פורד עם ה-150 לייטנינג, ראם עם ה-REV, סילבראדו EV, טסלה סייברטראק ואפילו ריוויאן עם ה-R1T - מי שעשויה להיות חתומה על תחילת המהפכה החשמלית בעולם הטנדרים בישראל היא בעצם איסוזו. יצרנית הרכב הקטנה מיפן הציגה את הרכב החשמלי הראשון שלה, הדי מקס BEV שיערוך את הופעת הבכורה הרשמית שלו בתערוכת הרכב של בנגקוק בעוד שבוע.

הדי מקס, שמשתייך לקבוצת הטנדרים 1 טון כמו טויוטה היילקס, פורד ריינג'ר, פולקסווגן אמארוק ובעבר גם מיצובישי טרייטון הם כלי רכב מאתגרים להסבה לחשמל. בניגוד לכלי רכב המתוכננים מראש להנעה חשמלית. טנדרים מוגבלים במקום לסוללות בשל שלדת הסולם שלהם וגם אם מתגברים על הסוגייה הזו, נתקלים בדילמת האנרגיה של מכוניות חשמליות - מהי נקודת האיזון בין גודל הסוללה למשקל שהיא מוסיפה והטווח המתקצר בשל כך. על זה תוסיפו את ההיבט של רכב מסחרי כמו טנדר שמיועד לעבודה מאומצת וזוללת חשמל של נשיאת סחורה ו/או גרירה - וקיבלתם תמהיל מאתגר מאוד.

מבחן דרך: איסוזו D MAX. רמי גלבוע
בקרוב תחברו את האיסוזו שלכם ישר לכבלי החשמל/רמי גלבוע

בלב הטנדר מערכת הנעה שקראת e-Axles, כלומר שני סרנים בעלי הנעה חשמלית שמעניקים לרכב הנעה כפולה קבועה. לדברי היצרנית הרכב יהיה גם זריז ובעל ביצועים מצוינם לצד חתימת רעש נמוכה ורמה נמוכה של וויברציות ביחס לגרסת הדיזל.

המפרטים הטכניים שיוצגו עם אב הטיפוס ומובאים כאן, עשויים להיות שונים מאלו של הגרסה הסופית, אז גם תנקוב היצרנית בפרטים מדויקים יותר. אולם לעת עתה, מדובר בהספק של 174 כ"ס (163 בדי מקס הרגיל) ונתון מומנט של 33.1 קג"מ (36.7 ברגיל) - אולם אלו ואלו יהיו כמובן זמינים כבר מסל"ד אפסי.

כושר ההעמסה נותר 1 טון וכושר הגרירה של 3.5 טונות נשמר גם הוא. על פי נתוני היצרנית הוא יעשה שימוש בסוללת 66.9 קוט"ש. מה שמעלה תהיות לגבי היכולת שלו לייצר טווח ראוי או שימושי לעבודה רצינית הכוללת גרירה והעמסה. שכן גם במצב של מנועים יעילים בעלי נצילות אנרגטית טובה של נניח 15-17 קוט"ש ל-100 ק"מ אנחנו מסתכלים על טווח של כ-400 ק"מ לכל היותר.

מ-UMI יבואנית איסוזו לישראל נמסר כי הדי מקס החשמלי צפוי להגיע לישראל בסוף 2025. לאור העובדה ש-BYD איננה מתכוונת לשווק באירופה ואצלנו את הטנדר החשמלי שלה, ושהטסלה סייברטראק לא מיועד כרגע לשיווק מחוץ לארה"ב, ושדגמים כמו פורד לייטנינג וההאמר החשמלי בגרסת הטנדר מגיעים לארץ רק בייבוא מקביל ובמחירים גבוהים, הדי מקס EV עשוי בהחלט להיות הדגם שחולל מהפך חשמלי בקטגוריה, ובזכות ההנעה נטולת הפליטות מהאגזוז יביא אליה לקוחות חדשים משוק רכבי הפנאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully