וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטנדר של הראיס: מבחן מקומי ראשון לפולקסווגן אמארוק

עודכן לאחרונה: 9.8.2023 / 12:04

אמארוק החדש נחת בישראל, במיצוב יומרני של 'טנדר מנהלים לייף-סטייל'. האם הוא באמת טוב ממתחריו? כמה הוא מצדיק תג מחיר מנפץ קטגוריה של 360 עד 400 אלף שקל?

פולקסווגן אמארוק 2022/פולקסווגן

מחיר (בסיס/מבחן): 400/360 אלף שקל
מתחרים: טויוטה היילקס, איסוזו דימקס, האמריקנים הגדולים
אהבנו: מנוע, נוחות נסיעה והתנהגות כביש, תא נוסעים, כושר גרירה, מפרט שטח
לא אהבנו: מחיר, נוחות נסיעה ללא מטען, צמיגים, היעדר גרסת בסיס זולה
ציון: 9/10

במפגשים קודמים אהבנו מאוד את אמארוק הישן, אבל הוא מעולם לא היה גורם משמעותי בשוק הטנדרים 1 טון בישראל; לאורך שנותיו נמצאו רק כ-1,000 לקוחות שהתאהבו במנועיו החזקים, נוחות הנסיעה שלו, והקבינה בעלת הניחוח האירופי. זאב הערבות האסקימואי (זה פירוש השם Amarok) מגיע אלינו לסיבוב שני, והפעם זהו זן אחר של זאבים, ממש לא נכחדים; בעוד האמארוק הקודם היה פולקסווגן טהור, הנוכחי הוא אחיו-התאום-אך-לא-זהה של פורד ריינג'ר. פגשנו את האמארוק בהשקה העולמית בדרום אפריקה, היכן שהוא מיוצר עבור פולקסווגן בידי פורד, והיום אנחנו בוחנים אותו לראשונה בארץ ובמפרט המקומי.

מבחן דרך: פולקסווגן אמארוק. רמי גלבוע
זווית הגישה טובה, אבל המרכב הארוך מכתיב זוויות בטן ונטישה פחות מרשימות/רמי גלבוע

אגדת עם שמספרים האסקימואים סביב חורי הדיג בקרח גורסת כי שני הטנדרים פותחו במקביל במפעלי פורד ופולקסווגן, אבל האמת קצת שונה - צוותי הפיתוח של שתי החברות עבדו במקביל אבל ניתן לומר שהטנדר הוא בעיקר פורד. פולקסווגן תרמו את עיצוב המרכב, כיול המתלים, תחושה 'פולקסווגנית' בתא הנוסעים וחשוב מאוד, את מנוע הדיזל V6 שבכלל לא היה בתוכניות של פורד.

זה משאיר לנו את הארכיטקטורה הבסיסית של פורד, החל בשלדת סולם, סרנים ומתלים, תיבות העברה והילוכים, ועוד מכלולים חשובים. אני משער שפרנסי פולקסווגן לא יאהבו את הקביעה הבאה אבל לעניות דעתי, העובדה שמתחת לקליפת אמארוק נמצא פורד ריינג'ר, יכולה רק לסייע להם - התדמית המצויינת של פורד בעולם הטנדרים תעזור להפיג חששות של לקוחות רבים בישראל, מהטנדר האירופי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מבחן דרך: פולקסווגן אמארוק. רמי גלבוע
ארגז המטען גדול יותר מזה של מתחריו, אבל כושר ההעמסה מוגבל ל-866 ק"ג (933 ב'סטייל')/רמי גלבוע

עיצוב: עם 5.36 מטר מפגוש לפגוש ורוחב של 1.92 מטר, אמארוק הוא הטנדר הגדול ביותר בקטגוריית הטנדרים 1 טון. הפער מתרחב עוד יותר בבסיס הגלגלים, 3.27 מטר לאמארוק (מול 3.08 מטר אצל טויוטה ו-3.12 באיסוזו). מידות אלה מצטרפות לחרטום רבוע וגדול, ויוצרות טנדר בעל הופעה חזקה ואלגנטית. יש לו חזית בוטחת עם כונסי אוויר מרשימים וכאילו-מגן-גחון מלפנים, חישוקי 20 אינץ' ברכב המבחן (18 אינץ' בגרסת 'סטייל'). מלפנים ומאחור מתנוסס לוגו W גדול, עם הכיתוב V6 ו-AMAROK. אף אחד לא יתבלבל לחשוב שיש כאן מוצר יפאנו-קוריאני. פנסי LED מסוגננים תוחמים את החרטום והזנב, מדרגות הצד הרחבות מותאמות לשימוש עירוני. זהו טנדר שטח מודרני, המושך תשומת לב בלי להיות צעקני.

מבחן דרך: פולקסווגן אמארוק. רמי גלבוע
המנוע הטוב ביותר בקטגוריה. צמיגי ה-M&S מצוינים על הכביש, בעייתיים בשטח טכני/רמי גלבוע

ארגז המטען של אמארוק ארוך ועמוק מזה של מתחריו, הוא מגיע עם ציפוי פלסטי עמיד, 6 קרסי עיגון ותאורת לילה שימושית. הייתי שמח למצוא שקע 12 וולט בארגז, אבל אין. ההבדלים החיצוניים בין גרסת המבחן 'אוונטורה' לבין 'סטייל' הבסיסית זניחים ביותר; פחות כרום בידיות הדלתות, פחות גוונים בצביעת החרטום, אלה זוטות. החישוקים של 'סטייל' קטנים יותר, זו לכאורה מגרעת - מבחינתי זה יתרון גדול, נחזור אליו בפרק השטח.

תא הנוסעים: תא הנוסעים של אמארוק מרווח ומאוורר, מעוצב באלגנטיות פולקסווגנית - גוונים כהים (אפילו קודרים), קווים גיאומטריים, חומרים איכותיים למגע - בוודאי ביחס לטויוטה או איסוזו, שאינם מאפשרים לך לשכוח את שורשיהם החקלאיים. צג מולטימדיה אנכי 12 אינץ' משרה אווירה יוקרתית בתא הנוסעים, המושבים הקדמיים מרופדי עור ומופעלים חשמלית. גלגל ההגה משדר 'טיגואן', המעצבים עשו עבודה מצוינת בהטמעת ה-DNA הגרמני בתא הנוסעים. תנוחת הישיבה טובה, למרות שקורת הגג A קצת עבה לטעמי.

מבחן דרך: פולקסווגן אמארוק. רמי גלבוע
צג ה-12 אינץ' מאיר עיניים, הייתי שמח ליותר מתגים פיזיים. תנוחת הישיבה מצוינת. המזגן אדיר/רמי גלבוע

הנדסת האנוש טובה בדרך כלל אבל גם כאן, ניכרת להיטות-יתר לביטול מתגים פיזיים. יש ארבעה מתגי פסנתר לקיצור תפריטים, חוגת עוצמת שמע כמו פעם; יש גישה מהירה למסך המיזוג אבל עדיין, כוונון הטמפרטורה דורש שתי לחיצות, חלקן כולל גישוש עיוור אחרי סליידרים וירטואליים, לא אהבתי. המערכת מפקדת מצוין עם מצלמות 360 ואפילו סיוע אקטיבי בחנייה, אבל חסרון המתגים הפיסיים מציק - בעיקר כאשר אתה מנסה להוריד טמפרטורה, בזמן שאתה מקפצץ בשביל משובש.

קישוריות ומהירות התגובה של המסך מצויינות, כפי שניתן לצפות ברכב העולה 400 אלף שקל. בדגם אוונטורה יש מערכת צליל Harman Kardon מצויינת. ברמת הגימור 'סטייל' יש פחות רמקולים אבל יש לה ריפוד זמש נעים יותר למגע, פחות מזיע מריפודי העור של אוונטורה היוקרתית.

מבחן דרך: פולקסווגן אמארוק. רמי גלבוע
בסיס הגלגלים הארוך מספק יותר מרווח מאחור אבל עדיין, זה טנדר. יש יציאת מזגן ונקודת טעינה 220 וולט/רמי גלבוע

ביצועי מנוע / תצרוכת דלק: היהלום שבכתר האמארוק הוא מנוע ה-V6 3.0 ליטר בעל 240 כוח סוס ו-60 קג"מ המתייצבים כבר ב-1,750 סל"ד. בהשוואה למנועי ה-4 בוכנות 1.9 ו-2.8 ליטר של איסוזו וטויוטה, ה-V6 של אמארוק מהווה קפיצת מדרגה סנסציונית; הוא חזק ובשרני, נטול רעידות מסל"ד נמוך ועד הקו האדום. כאן כבר אי אפשר לדבר על "גרגור הדיזל"; חבר שנסע איתי שאל בהפתעה: "מה, זה בנזין?". ובכן, דיזל כהלכתו, בריון ומעודן כאחת.

המנוע משודך לתיבת 10 הילוכים שאינה תמיד זריזה ומגיבה, אבל כשיש לך כל כך הרבה סוסים והילוכים - אתה תמיד נמצא בסביבת רצועת הכוח. עיצובה של ידית ההילוכים קצת מעצבן, היא לא אינטואיטיבית להפעלה, וכף היד מסתירה את סימול ההילוך הנבחר. גם מתג e-shifter אינו נעים לשימוש אבל אתה כמעט לא נזקק לו - אלא לצורך בלימה במורד.

מבחן דרך: פולקסווגן אמארוק. רמי גלבוע
עם דיזלים כאלה, מי צריך בנזין? חזק, חלק, מעודן מאוד/רמי גלבוע

עם 240 כ"ס מזנק האמארוק בנחרצות מרשימה, סוגר 100 קמ"ש בכ-8.8 שניות מהירות מאוד. הוא עוד יותר טוב בתאוצות ביניים, הנחוצות לעקיפה מהירה - עם נגרר של 3.5 טון, עקיפות במעלה סדום ערד, ושאר אירועים מלבבים. ביצועים כאלה אינם באים בחינם, והאמארוק לא יהיה הדיזל הכי חסכוני בעיר; בנסיעה בין עירונית משולבת בקצת שבילים, הוא הוציא 8.5-9.0 קילומטרים לליטר, סביר לגמרי ביחס לביצועיו המרשימים. בנהיגת כביש/שביל מאתגרת הוא סיפק 6.5 קמ"ל, זה כולל קצב נסיעה שאינו אפשרי בכלל אצל מתחריו. מפרט הבטיחות מלא, כולל 9 כריות אוויר.

מבחן דרך: פולקסווגן אמארוק. רמי גלבוע
מכלולי השלדה קלאסיים: שלדת סולם, סרן אחורי חי עם מהלך טוב, וו גרירה. מדרגות הצד אינן מתאימות לעבודת שטח תובענית/רמי גלבוע

נוחות והתנהגות: עקב אכילס של כל הטנדרים היא נוחות הנסיעה בלא מטען בארגז. עם קפיצי עלים המכויילים להעמסת 870 קילוגרם בארגז, אי אפשר לצפות לנסיעה נוחה בסגנון ג'יפ עירוני, או אפילו טנדרים בעלי קפיצי סליל מאחור (ריינג'ר ראפטור או ג'יפ גלדיאטור, העולים עוד 100 אלף שקל). על הכביש המהיר מעניק האמארוק נוחות נסיעה מצויינת, הוא שקט וסופג היטב את שיבושי האספלט. המנוע הבשרני, בקרת שיוט המתפקדת למופת, היגוי קל ונכונות מפתיעה לצלול אל תוך פניות, הופכות אותו לאחד הטנדרים המשובחים ביותר לנהיגות מרתון.

האמארוק גם מצליח לצמצם מאוד את תופעת הסרן האחורי החובט, האופיינית לקטגוריה - במונחים של טנדר, הוא רכב נוח מאוד. מגבלות המתלה האחורי מופיעות בנהיגה איטית יותר, בסביבה עירונית או סתם על מפגעי אספלט מקומיים - הנסיעה הופכת לפחות נעימה אם כי עדיין, טובה מזו של חבריו לקטגוריה. גרסת 'אוונטורה' בה נהגנו נועלת צמיגי 255/55R20, בדירוג M&S. אלו צמיגים ספורטיביים מדי עבור טנדר - זה נחמד בקטעים הנדירים בהם בא לך להשחיז צמיגים, זה פחות נוח בשאר הזמן. דווקא גרסת 'סטייל' הזולה יותר נועלת צמיגים במידה 255/65R20 המתאימים יותר לשימוש טנדר, אפילו אם הוא מוגדר כטנדר לייף-סטייל.

מבחן דרך: פולקסווגן אמארוק. רמי גלבוע
האם ישוטטו כלבי ערבות אסקימואים, במדבריות ישראל?/רמי גלבוע

יורדים לשטח: סוגיית הצמיגים מקבלת חשיבות יתר, כאשר אנו נוטשים את האספלט - למטרות עבודת קבלן או חקלאות, או לטיול מדברי. צמיגי ה- M&S של 'אוונטורה' אינם מתאימים לעבודת שטח, אפילו לא מעודנת - הם מועדים לצביטת דופן, ואינם מאפשרים הורדת אוויר משמעותית. גרסת 'סטייל' נועלת גומי הרבה יותר ראוי - לא רק שצמיג במידה 255/65 על חישוק 18 אינץ' מאפשר הורדת אוויר לא קטנה, זהו גם צמיג AT המתאים הרבה יותר לעבודת שטח. לצערי הרב, לא תוכלו להזמין 'אוונטורה' עם צמיגי ה-AT של 'סטייל'; הם לא רשומים במשרד הרישוי. נתון זה בלבד הופך את ה'סטייל' לבחירתם המועדפת של טיילי שטח - הוא נועל צמיגים טובים יותר ומשאיר אותך עם עודף של 40 אלף שקל לזיווד מטבח ומקלחת, מגירות ציוד ולמה לא, אוהל גג מפנק?

מבחן דרך: פולקסווגן אמארוק. רמי גלבוע
החוגה מאפשרת בחירה בין הנעה אחורית, 2 סוגי 4X4 והילוך כוח. יש גם נעילה אחורית ובקרת ירידה במורד/רמי גלבוע

הסיבה להתעסק עם יכולות השטח של האמארוק היא שבהינתן צמיגים מתאימים, הוא טנדר שטח מצוין. יש לו מרווח גחון של 23.7 ס"מ, הילוך כוח אפקטיבי, נעילה נשלטת של הדיפרנציאל האחורי, מהלך מצוין של הסרן האחורי, ובקרת משיכה יעילה. שילוב מצבי 4X4, הילוך כוח ונעילה אחורית מתבצע חשמלית - השילוב מיידי, מהיר בהרבה מהמקובל בקטגוריה.

זווית גישה של 30 מעלות מצוינת לקטגוריה, זווית הנטישה והבטן פחות טובות - זה מה שקורה כאשר האוטו ארוך במיוחד. לא רצינו להחזיר אותו מהמבחן עם שריטות וכיפופים ולכן, לא השלכנו אותו למקומות טכניים מדי. אבל התרשמנו מצוין מהאחיזה המעולה בשיפועים תלולים והצלבות, ומהדרך הפרוגרסיבית בה משחרר המנוע את כוחו.

מכסה המנוע הגבוה מצמצם את הראייה לפנים, מצלמות ה-360 משפרות מעט את המצב. מדרגות הצד רחבות מדי לטעמי, טיילי שטח נחושים ייצטרכו לעשות איתן משהו. רשמו נא לפניכם שהאמארוק נמכר בדרום אפריקה גם עם צמיגי 255/70 על חישוקי 17 אינץ', שאינם חוקיים בישראל. אולי אפשר לחשוב על סט צמיגי שטח יעודיים לטיולים, למה לא?

מבחן דרך: פולקסווגן אמארוק. רמי גלבוע
לא מפחד ממרחבי המדבר/רמי גלבוע

הפילים שבחדר: לא נוכל לסיים מבחן זה בלי לדבר על פורד ריינג'ר 'הרגיל', שיגיע אלינו מתישהו אחרי הקיץ. לא קיבלנו אישור רשמי מיבואן פורד אבל ציפור קטנה לחשה לנו, שבסביבות ספטמבר תוצג כאן הגרסה של פורד לטנדר המשותף. אין כרגע מפרטים ומחירים, אבל באוסטרליה עולה הריינג'ר כ-7% פחות מגרסה מקבילה של אמארוק. זה מצביע על קשת מחירים אפשרית של 340-375 אלף שקל, קצת יותר אטרקטיבי. בנוסף, אנו מעודדים את יבואנית פורד (וגם את צ'מפיון!) להביא לארץ גם את גרסאות הבסיס של האמארוק; גרסת 2.0 ליטר אוטומטית 204 כ"ס עשוייה לעלות אצלנו כ-260 אלף שקל - זהו מחיר פיצוץ לטנדר מדליק, ועוד לא דיברנו על אופציה לתיבה ידנית.

מבקשים לראות עוד פיל? אמארוק נמכר בארץ עם אחריות של שנתיים בלבד, בלי הגבלת קילומטרים. "בלי הגבלת קילומטרים" זה נפלא עבור קבלנים שתופרים 60 אלף ק"מ בשנה, אבל כמה יש כאלה? מצד שני, שנתיים זה מתחת למינימום ההכרחי, בוודאי כאשר מנגד מתנשאת דמותו האייקונית של היילקס הנתפס (שלא בצדק) כבלתי שביר; אמינות היא מילת מפתח בשוק הטנדרים 1 טון. גם איסוזו דימקס נמכר בארץ עם 5 שנות אחריות.

לקיזוז הפער מציעה צ'מפיון הרחבת אחריות לשלוש שנים/100 אלף ק"מ, תמורת תוספת של 10,000 שקלים בזמן הקנייה. זהו תימחור תמוה בלשון המעטה שבכל מקרה, מייקר את האמארוקים לרמה של 370-410 אלף שקל.

מבחן דרך: פולקסווגן אמארוק. רמי גלבוע
האם זהו כלי עבודה, פלטפורמת טיולים או רכב מנהלים?/רמי גלבוע

השורה התחתונה

בעידן בו הצטמצם מבחר הטנדרים בישראל לשני דגמים בלבד, אנחנו שמחים לראות את חזרתו של זאב הערבות האסקימוסי. פולקסוגן אמארוק הוא טנדר מעולה המציע רמת עידון ופינוק גבוהה מאוד, בשילוב של מנוע מנצח ויכולת שטח גבוהה. הבעיה היא כמובן, המחיר; צ'מפיון בחרו למתג את האמארוק בפסגת הקטגוריה, מכאן נגזר המפרט וכך גם המחיר - 360 או 400 אלף שקל, שירתיעו לקוחות רבים. במחירים אלה הוא לא צפוי להיות רכב העבודה של 'הפועלים', קרוב לוודאי שייסעו בו המנהל ומשפחתו המטיילת. בכל מקרה ועבור טנדריסטים בעלי יומרות שטח, אמליץ ללכת דווקא על גרסת 'סטייל' המפנקת מאוד גם היא, בעלת כושר העמסה משופר ומתאימה יותר לעבודת שטח.

מבחן דרך: פולקסווגן אמארוק. רמי גלבוע
בסיבוב הקודם הוא פחות הרשים את הלקוחות, הפעם גם עם מוצר משופר זה לא יהיה קל יותר/רמי גלבוע

על הצד הטכני: פולקסווגן אמארוק Aventura

מנוע: דיזל, V6
נפח: 2,993 סמ"ק
הספק/סל"ד (כ"ס): 240/3,250
מומנט/סל"ד (קג"מ): 60/1,750
תיבת הילוכים: אוטומטית, 10 הילוכים
הנעה: אחורית, 4X4 לשטח ולכביש, הילוך כוח
עזרי עבירות: בקרת משיכה, 3נעילת דיפרנציאל אחורי, 6 מצבי נהיגה

מידות:
אורך (ס"מ):
536.2
רוחב (ס"מ): 191.7
גובה (ס"מ): 188.4
בסיס גלגלים (ס"מ): 327.0
מרווח גחון (ס"מ): 23.7
זווית גישה / נטישה (מעלות): 30 / 26
צמיגים: M&S, 255/55R20
משקל עצמי (ק"ג): 2,434
כושר העמסה / גרירה (ק"ג): 866 / 3,500
מידות ארגז (פנים, ס"מ): אורך 165.1, רוחב 151 (בין דפנות), עומק 52.5

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות):
8.8
מהירות מירבית: חסר נתון
צריכת דלק (משולבת מבחן): 8.5-9 ק"מ לליטר

מחיר: 400,000 שקלים
אחריות: 24 חודשים / ללא הגבלת קילומטרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully