וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהגנו בפולקסווגן שרוצה להדיח את ההילקס

עודכן לאחרונה: 10.12.2022 / 19:55

לאחר שנים של שיווק לא רציף חוזר אלינו הטנדר פולקסווגן. הוא גדול וחזק מהדגם היוצא וחשוב מכך - מתחת למעטפת הפולקסווגנית מתחבא, בעצם, אחיו התאום של פורד ריינג'ר. חיסרון או יתרון?

פולקסווגן אמארוק 2022/פולקסווגן

מאז ומתמיד אהבנו את פולקסווגן אמארוק, שזכה אצלנו לדירוגים מצויינים במבחנים השוואתיים חוצי-קטגוריה. אנחנו אהבנו, אבל הלקוח הישראלי לא הסתער על אולמות התצוגה; בעולם הנשלט על ידי שחקנים יפאנו-תאילנדיים, במפרט טכני שונה מהסטנדרט המקובל על חקלאים וקבלנים, בהיעדר הילוך 'כוח' החשוב לטיילי שטח - לא היה לו סיכוי מול טויוטה ואיסוזו. בעולם הגדול נמכרו 830,000 אמארוקים דור-ראשון אבל בישראל, צ'מפיון העלתה על הכביש פחות מ-1,000 אמארוקים.

היום נמצא השוק הישראלי במצב שונה מאוד, עם מבחר אופציות מצומק ומוגבל: ניסן נבארה מעולם לא נמכר כאן בכמויות רציניות (כמה חבל, זה היה טנדר מעולה!), מיצובישי טרייטון נכחד רק לאחרונה, ואת המאזדה כבר שכחנו. עבור לקוח ישראלי שאינו רוצה לרכוש לווייתן אמריקני, יש רק שתי אופציות - טויוטה היי לקס (המוביל את השוק, למרות גילו המתקדם), ואיסוזו די מקס. כי לכן אנו שמחים מאוד על הגעתו של שחקן חדש לזירה.

פולקסווגן אמארוק 2022. רמי גלבוע
חזק בשטח. בניגוד דגם הקודם, אמארוק החדש חמוש בכל מה שצריך כדי להשתעשע בשטח/רמי גלבוע

אמארוק 2023 אינו רק שדרוג של הדגם היוצא, זוהי הגרסה הפולקסווגנית של פורד ריינג'ר שהוצג בעולם לפני פחות משנה. זהו הפרי הראשון של שיתוף הפעולה האסטרטגי בין המחלקות המסחריות של פורד ופולקסווגן במסגרתו תפתח פורד טנדר 1 טון, בעוד פולקסווגן תתרום לשותפות פיתוח מסחריות חשמליות. הריינג'ר (עדיין) אינו נמכר בישראל אבל הוא להיט גדול באוסטרליה שתושביה שוחרי טנדרים. האמארוק והריינג'ר פותחו במקביל על ידי צוותים באוסטרליה ובגרמניה; ייצור האמארוק יתבצע במפעלSilverton שבדרום אפריקה. הסיבה העיקרית למוצא הלא שגרתי היא היתרון של מפעל זה בהתמחותו הגדולה בייצור מכוניות עם הגה ימני ושמאלי כאחד.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
פולקסווגן אמארוק 2022. אתר יצרן
המרכב מגולף בקווים בוטים וחזקים, כנפיים רחבות, יש לו הופעה/אתר יצרן

פולקסווגן אמארוק יגיע לישראל ברבעון השני של 2023, בשתי גרסאות גימור; Style הבסיסית יותר, ו-Aventura היוקרתית. שתי הגרסאות יגיעו לישראל עם מנוע 6V המשובח ועם תיבת 10 הילוכים אוטומטיים. המחיר עוד לא סגור; קרוב לוודאי שה-Aventura יעלה קצת מעל 300,000 שקלים, והסטייל קצת פחות - "המחירים יהיו תחרותיים מול טויוטה היי לקס", כך נאמר לנו. גרסת PanAmericana לא תגיע אלינו, וחבל; מבין שתי הגרסאות המפוארות, פאן-אמריקנה היא זו המכוונת יותר לעבודת שטח, בעיקר במחלקת המתלים וההיגוי.

פולקסווגן אמארוק 2022. רמי גלבוע
הדרום אפריקנים קוראים לטנדרים שלהם Bakkie. הטנדריסט המקומי לא הבין מה בדיוק חולף מולו/רמי גלבוע

מי אתה, פולקסוואגן אמארוק?

האמארוק פותח על ידי צוות של פורד, שקיבל דרישות מפורטות מפולקסווגן. לקח לנו זמן רב לחלוב את המידע המדוייק אבל עכשיו התמונה ברורה - שני הטנדרים חולקים את אותם מכלולים טכניים שמקורם בפסי הייצור של פורד; מנועים, תיבות הילוכים, שלדה, מתלים. עבורי זו ממש לא בעיה, להיפך. אלו מכלולים מצויינים ומוכחים, המככבים ברכבי השטח והמסחריות של פורד. 20 מהנדסים של פולקסווגן הוצבו באוסטרליה כדי להטביע את חותמם האירופאי בכוונון וכיול המכלולים. המטרה הייתה להקנות לכל אחד מהטנדרים אופי נפרד משלו. כך למשל, פולקסווגן התעקשה לכלול בהיצע המנועים דיזל V6, מנוע שמעולם לא הופיע בריינג'ר של פורד. מאמץ גדול נעשה במחלקת העיצוב, שטרחה להטביע באמארוק החדש את ה-DNA של פולקסווגן; כמעט כל חלקי המרכב שונים בין שני הטנדרים.

פולקסווגן אמארוק 2022. אתר יצרן
אחים, אבל לא תאומים. האמארוק אלגנטי ומופנם יחסית, כנפי הגלגלים רבועות ובולטות. חרטום הריינג'ר בוטה ורבוע/אתר יצרן

עיצוב חיצוני

באורך 5.4 מטרים ובסיס גלגלים של 3.3 מטרים, אמארוק החדש ארוך מהדגם היוצא בכ-10 סנטימטרים וחשוב מזה, בסיס הגלגלים שלו גדל ב-17.3 סנטימטרים משמעותיים. הוא ארוך מהטויוטה והאיסוזו, וגם הארגז שלו ארוך ועמוק יותר. בסיס הגלגלים של אמארוק מעניק מרווח פנים משופר ליושבים מאחור. מתחת למכסה המנוע נמתח גריל רחב ומחודד, עם פנסים המזכירים במקצת את הטיגואן. הלוגו הגדול של פולקסווגן ייסגור את הזיהוי המשפחתי עם סדרת כונסי אוויר ופנסי ערפל נאים. מתחת לשבכה נמצא אלמנט כסוף האמור להזכיר, כנראה, מיגון גחון. במבט צד נגלה כנפיים תפוחות ומודגשות, צורתן הרבועה לקוחה מהאמארוק הראשון; אהבתי.

פולקסווגן אמארוק 2022. אתר יצרן
הארגז גדול מהמקובל אצל המתחרים, כולל קרסי עיגון, שקע 12 וולט ותריס גלילה אופציונאלי/אתר יצרן

ישבן האמארוק מעוטר ביחידות תאורה מסוגננות, LED כמובן. השם AMAROK (זהו שמו האינואיטי של זאב צפוני מגודל) מוטבע לרוחב הדלת האחורית. הפגוש האחורי כולל וו גרירה נשלף. להשקה הגיע הארגז עם תריס נגלל חשמלי, שימושי ודיסקרטי. הארגז גדול יחסית לקטגוריה עם אורך פנימי של 162.4 ס"מ, הרוחב בין הגלגלים הוא 122.7 ס"מ, והעומק 52.9 ס"מ. שישה קרסי עיגון יאבטחו את המטען מאחור. האמארוק מגיע עם מדרגות צד המקלות על הכניסה לרכב אבל הן רחבות לטעמי, עלולות להפריע בנהיגת שטח טכני. קשת העמסה אלגנטית משלימה את המראה המסוקס. בסך הכל יש כאן מראה אלגנטי וקשוח כאחד, השומר על זיקה לשאר דגמי פולקסווגן.

פולקסווגן אמארוק 2022. רמי גלבוע
החרטום מעודן יחסית, הכנפיים רבועות ובולטות. מדרגות הצד רחבות – זה נוח לכניסה ויציאה מהטנדר, פחות מתאים לנהיגת שטח/רמי גלבוע

תא הנוסעים

משימה חשובה הייתה לשמור את אווירת פולקסווגן גם בתא הנוסעים. המושבים איכותיים מאוד, מאפשרים למצוא תנוחת נהיגה טובה. יש שתי מגירות כפפות ועוד מדף שימושי, ומשטח איחסון במרכז לוח המחוונים. לוח המחוונים גיאומטרי ונקי מאוד, נשלט על ידי מסך מולטימדיה אנכי 12 אינץ'. גלגל ההגה קטן יחסית וחומרי הדיפון מצויינים, בוודאי בקטגוריית הטנדרים; יש עור, פלסטיק, חומרים ממוחזרים ואלומיניום, מורכבים ומגומרים היטב. מלפנים יש שקעי USB ו-C, 12 וולט רגיל וטעינה אלחוטית לסמארטפון. במושב האחורי מצאנו שקעי 220 ו-12 וולט אבל לא שקעי USB, חבל. יש פתחי מיזוג אחוריים.

פולקסווגן אמארוק 2022. אתר יצרן
צג מולטימדיה גדול שולט במראה תא הנוסעים. נוח ומרווח, מגומר ברמה גבוהה מאוד/אתר יצרן

המושבים בגרסת אוונטורה חשמליים ותנוחת הישיבה מצויינת, אם כי קורת הגג A מפריעה מעט לתצפית באלכסון. גם מכסה המנוע מגביל מעט את התצפית לפנים, בתמרוני שטח; לטובתך מגיעה תצוגה מצויינת של מצלמות 360 מעלות. מסך מולטימדיה 12.0 אינץ' ולוח מחוונים 12.3 מעניקים לנהג שליטה מצוינת על מערכות הטנדר.

התצוגה בהירה וצלולה, תגובות המסך מיידיות. מתחת למסך המולטימדיה מצאנו מתג פיזי לשליטה בעוצמת הצליל, ולידו ארבעה 'מתגי פסנתר' לסיוע בחניה, מערכות בטיחות, ובחירה בין 6 סגנונות נהיגה ('נורמל', 'חיסכון', 'בוץ', 'חול', 'חלקלק' ו'גרירה'). אחד המתגים מכניס אותך לתפריט המזגן שעדיין, מחייב חיטוט בתפריטים. השליטה במזגן אינטואיטיבית יחסית אבל עדיין, חסרים לי מתגים פיזיים נוחים ובטיחותיים יותר.

פולקסווגן אמארוק 2022. אתר יצרן
כמעט שם, אבל לא לגמרי; יש מתג פיזי רק לשליטה בעוצמת המוזיקה, אך לא למזגן. למרות זאת, הנדסת האנוש טובה מאוד/אתר יצרן

במושב האחורי יש מרווח ברכיים גדול מהמקובל, והמושב נוח. עדיין, זהו מושב קלאסי של טנדר עם משענת זקופה יחסית, ומושב נמוך וקצר מכפי שתמצא ב-SUV רגיל; כל בחירה אחרת הייתה באה על חשבון הארגז. מתחת למושב האחורי יש תאי איחסון שימושיים. להנאת הנוסעים, מערכת צליל של Harman Kardon תפזר בחלל הטנדר 640 וואט של מוסיקה. מערך הבטיחות מלא עם בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת מהירות אדפטיבית וסיוע בחנייה, זיהוי תמרורים וכניסה לשטח מת; חשוב עוד יותר, האמארוק זכה רק לאחרונה בחמישה כוכבי בטיחות במבחן הריסוק Euro NCAP, זהו ציון משובח ויוצא דופן עבור טנדר.

פולקסווגן אמארוק 2022. אתר יצרן
לפועלים או לבני המשפחה, המקום מאחור מרווח, יחסית לקטגוריה/אתר יצרן

6V לכל פועל

פולקסווגן מציעה מבחר של חמישה מנועים מ-2.0 ועד שלושה ליטרים, 4 בוכנות או שש, מ-150 כוח סוס ועד 302. לישראל יגיע מנוע ה-6V דיזל המצוין, בהספק 240 כ"ס ומומנט בשרני של 60 קג"מ. מנוע זה חזק משמעותית מכל מה שמסתובב היום בקטגוריית הטנדרים 1-טון, הוא גם חזק יותר מה-6V של אמארוק הקודם (224 כ"ס ו-55 קג"מ). המנוע החדש שקט ודיסקרטי, נטול רעידות וגרגורים המופיעים במנועי 4 בוכנות קטנים יותר. משודך לתיבת 10 הילוכים הוא חזק ומהיר ואין לי ספק שהוא יתמודד בקלות עם נתוני הגרירה של 3,5 טון, וכושר העמסה מרשים של 1.19 טון בארגז. גילינו גם תצרוכת דלק סבירה לגמרי; במהלך המבחן המאומץ יחסית עשו האמארוקים 9-10 קילומטרים לליטר, זה ממש בסדר עבור סגנון נהיגה לא חסכוני. עם מיכל דלק של 80 ליטר סולר ו-19.3 ליטר אוראה, טווח הנסיעה בין תדלוקים יהיה מספק לחלוטין.

פולקסווגן אמארוק 2022. אתר יצרן
מפתיע לטובה בכביש ישר או מתפתל, גם עם חישוקי 18 אינץ'/אתר יצרן

אהבנו מאוד את התנהגות הכביש של האמארוק. בתור טנדר שטח הוא מדוייק להפתיע על הכביש, ההיגוי חד למדי ורכינת המרכב מינימלית. עם מנועו הבשרני הוא מסוגל לתקוף כביש הררי במהירות שלא תבייש מכוניות כביש, יהיה כיף לחזור מהטיול בכביש סדום ערד. תיבת 10 ההילוכים אינה זריזה במיוחד אבל היא מגיבה היטב, לפעמים מורידה 3 או ארבעה הילוכים. יש שליטה ידנית על ההילוכים אבל היא מתבצעת באמצעות מפסקי e-shifter מעצבנים, לא אהבתי. נציגי פוקלסווגן חמקו בעדינות משאלותינו על גרסת ביצועים עתידית R, שתוכל להתמודד עם טנדרי ביצועים כמו פורד ראפטור או שברולט קולוראדו ZR2. גירסה מחושמלת עשוייה להגיע לקראת 2025, עדיין לא ברור את תהיה זו חשמלית מלאה, או היברידית נטענת (סביר יותר).

פולקסווגן אמארוק 2022. אתר יצרן
תא הנוסעים מרווח ומפנק, העיצוב טכנולוגי מאוד/אתר יצרן

כל האמארוקים יושבים על תצורה קלאסית של מתלים עצמאיים מלפנים, וסרן אחורי חי עם קפיצי עלים. נוחות הנסיעה טובה לקטגוריה, אם כי לא מדהימה באיכותה. לא יעזור כלום, כושר העמסה של 1.2 טון וקפיצי עלים לא יכולים להיות נוחים, כל עוד אין מטען משמעותי בארגז. האמארוק הקודם זכה לגרסת 'עבודה' סטנדרטית, ולידה 'גרסת פנאי' ממנה הוסר אחד מקפיצי העלים; לגרסת הפנאי היה כושר העמסה מופחת של כ-700 קילוגרם, אבל נוחות הנסיעה הייתה משופרת מאוד. אנשי פולקסווגן לא היו מוכנים להתחייב על גרסת פנאי עתידית אבל אני מוכן להמר על הגעת גרסה כזו, בהמשך הדרך.

פולקסווגן אמארוק 2022. רמי גלבוע
צמיגי 255/65 R18 מתאימים לעבודת שטח, 255/70 R17 יהיו ממש מצויינים. מהלך המתלה האחורי טוב/רמי גלבוע

צמיגים: לישראל יגיעו האמארוקים עם שתי גרסאות צמיגים: 255/65 R18 לסטייל הבסיסי, 255/55 R20 לאוונטורה המפואר. צמיגי ה-20 אינץ' עשויים לקסום ללקוחות עירוניים אבל תאמינו לי, עדיף לכם לבחור בצמיגי 18 אינץ' שיעניקו נוחות נסיעה טובה יותר, ועמידות גבוהה בנסיעת שטח. עוד לא ברור מה תהיה מדיניות היבואן לגבי הגמישות בבחירת צמיגים; מבחינה טכנית, כל דגמי אמארוק יכולים לנעול גם צמיגי 255/70 R17 אותם הייתי מעדיף על פני האופציות האחרות. אני רק יכול רק לשטוח את בקשתי לחברת צ'מפיון, תנו לנו חופש בחירה... צמיג 255/70 R17 יביא אליכם הרבה שועלי שטח.

פולקסווגן אמארוק 2022. רמי גלבוע
בעידן בו נכחדו רוב רכבי השטח המסורתיים, טנדרי 4X4 הם דרך מצוינת לצאת לשטח. אמארוק 2023 יישר קו עם הקטגוריה, ואף מעבר לזה/רמי גלבוע

יורדים לשטח

לאמארוק הקודם לא היה הילוך 'כוח', זה הרחיק ממנו לקוחות שהתכוונו באמת לרדת לשטח, לעבודה או טיול. היום יש לאמארוק הילוך כוח, תיבת העברה 4-MOTION עם שני מצבי 4X4 ואופציה לנהיגת כביש ב-2X4, בקרת משיכה ונעילת דיפרנציאל אחורית. זוויות הגישה והנטישה מתאימות לקטגוריה, בסיס הגלגלים הארוך עשוי קצת להפריע בנהיגת שטח - אך במידה לא באמת משמעותית. כושר הצליחה עומד על 80 סנטימטרים מרשימים, מרווח הגחון 23.7 סנטימטרים ראויים, וזווית גישה מכובדת של 30 מעלות. יש בקרת ירידה במורד ובחירה בין שלושה מצבי שטח, 'בוץ', 'חול', ו'חלקלק'. יש תצוגה של מצבי 4X4 בלוח המחוונים הדיגיטלי. המפרט כמעט מושלם, ואין לי ספק שנראה לא מעט אמארוקים משתעשעים במשעולי הנגב.

פולקסווגן אמארוק 2022. רמי גלבוע
הצלבות מזדמנות מטופלות בקלי קלות ולמקרי קיצון, הנעילה האחורית תאפשר להמשיך בתנועה/רמי גלבוע

במסגרת ההשקה ביצענו נהיגת שטח של קרוב לשעה, בשבילים טכניים למדי - שיפועים, הצלבות, קצת חול תחוח, סלע מזדמן. זה לא היה מאוד מאתגר, אבל הדגים לנו פוטנציאל שטח משמעותי מאוד. הדיפרנציאל האחורי ננעל ידנית, הוא יתנתק מעצמו מעל 30 קמ"ש; כאשר חוזרים למהירות זחילה הוא מתחבר מחדש, זה שימושי לנסיעות שטח המשלבות שבילים מהירים ומעברים טכניים מזדמנים. שמחנו לגלות כי נעילת הדיפרנציאל אינה מנתקת את בקרת המשיכה של הגלגלים הקדמיים, כך צריך להיות. נסיעת השטח כללה קטעים מהירים שהדגימו איכות ייצור מצויינת, שום דבר לא גיהק. שמחנו לגלות שהמתלים הקדמיים מוצקים מספיק, כדי למנוע קריסת חרטום בנהיגה מהירה.

פולקסווגן אמארוק 2022. אתר יצרן
כמו כל טנדר, אמארוק הוא בסיס מצוין לשדרוגי שטח ומסעות. אבל אפשר גם להסתדר עם בנייה עצמית וזולה פי כמה, מדגם החלומות אותו פגשנו בשטח/אתר יצרן

דרום אפריקה היא מקדש לטיילי שטח וכדי להמחיש את רעיון 'טנדר המסעות' הוצגה לנו גרסת Overland עם אוהל גג Alu-Cab ועליו מנשא לשתי 'שפאלות' מקסטראק, צילייה 270 מעלות, מגירות אלומינום, שולחן פיקניק ומטבח קומפקטי. בנוסף הורכבו על הטנדר פגוש ברזל של Gobi X, מנשא לגלגל רזרבי נוסף, ארגזי מטען, מיגונים ומדרגות צד מקצועיות. טנדר המסעות ישב על מתלי איירון-מן עם הגבהת מרכב 2 אינ'ץ Iron-Man, וצמיגי שטח מקסיס LT265/65 R18. תזמינו לי שניים כאלה!

פולקסווגן אמארוק 2022. רמי גלבוע
אמארוק חמוש בכל מה שנחוץ כדי להצליח במכירות; שאלת המפתח היא המחיר, שאמור להיות תחרותי. אספקה בישראל, רבעון שלישי של 2023/רמי גלבוע

סיכום

אמארוק 2023 פותח דף חדש לחלוטין בחיבור של פולקסווגן לעולם הטנדרים הקומפקטיים. בעוד האמארוק הקודם היה מוצר ייחודי המוגבל לקהל מצומצם ואנין טעם, הטנדר החדש פורץ את כל המגבלות. זהו הטנדר הגדול והחזק ביותר בקטגוריה, הוא מתוחכם וטכנולוגי, נראה מצוין, ויש לו מפרט שטח מושלם לקטגוריה. נוחות הנסיעה אינה משתווה לזו של רכבי שטח עירוניים אבל הוא מוציא את המירב מהתצורה השימושית שלו - טנדר עבודה לימי השבוע, טנדר מסעות לסופ"ש ויום טוב.

פולקסווגן אמארוק 2022. אתר יצרן
העולם פרוש לפנינו/אתר יצרן

אנחנו מודעים לעובדה שמול אמארוק ניצבים שני טנדרים חזקים, בעלי מוניטין ארוך שנים; הטנדריסט הישראלי מחשיב מאוד מותגים, והיי לקס הוא עדיין מלך הקטגוריה; למרות שהוא כבר מתיישן, ועומד לקראת החלפה. האיסוזו עדיין רענן, אבל פולקסווגן אמארוק החדש יאתגר את שניהם עם מראה חדשני, מימדים גדולים, יכולת שטח מצוינת ומנוע משובח. ובואו לא נשכח, מבחינתי, הידיעה שיש כאן טכנולוגיה של פורד יכולה רק לעזור בקידום האמארוק החדש. אנו רק יכולים לקוות למצוא תמחור תחרותי של אמארוק החדש, ולחכות למבחן ראשון בשמורת הנחלים הגדולים.

פולקסווגן אמארוק 2022. אתר יצרן
הסמל מוכר בעולם המסחריות, האם יצליח להבקיע גם לתחום הטנדרים?/אתר יצרן

על הצד הטכני: פולקסוואגן אמארוק Avantura

מנוע: דיזל מוגדש 3.0 ליטר, 6V, 2,993 סמ"ק
הספק/סל"ד (כ"ס): 240/3,250
מומנט/סל"ד (קג"מ): 60/1,750
תיבת הילוכים: אוטומטית, 10 הילוכים
הנעה: אחורית, 4X4 לשטח ולכביש, הילוך כוח
עזרי עבירות: בקרת משיכה, נעילת דיפרנציאל אחורי,

מידות:
אורך (מ'): 5.4
רוחב (מ'): 1.9
גובה (מ'): 1.9
בסיס גלגלים (ס"מ): 3.3
מרווח גחון (ס"מ): 23.7
זווית גישה / נטישה / בטן (מעלות): 30 / 26 / 21
מידות ארגז (פנים, ס"מ): אורך 162.4, רוחב (בין הגלגלים) 122.7, עומק 52.9


צמיגים: צמיגי AT, 255/55 R20 (Aventura), 255/65 R18 (Style)
משקל עצמי (ק"ג): 2,184
כושר העמסה / גרירה (ק"ג): 1,190 / 3,500

מתחרים:
טיוטה היי לקס, איסוזו די מקס

מחיר:
טרם נקבע

הכותב היה אורח חברת פולקסווגן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully