וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש: פתרון לשיבושי ה-GPS לתשלום בתחבורה הציבורית

מערכת וואלה רכב

עודכן לאחרונה: 19.5.2024 / 22:11

מוביט ופנגו יאפשרו בחירה ידנית באפליקציות התשלום בתחבורה הציבורית, שתאפשר ביצוע תשלום גם במקרה של העדר קליטת לוויינים

מוביט. ShutterStock
אפליקציית מוביט/ShutterStock

מוביט ופנגו הכריזו על השקת פתרון לשיבושי ה- GPS, שיאפשר תיקוף ונסיעה שגרתית בתחבורה הציבורית גם כאשר אין קליטת לוויינים.

מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, שיבושי מערכות הניווט מורגשים לעיתים תקופות באזורים רבים ברחבי הארץ. שיבושים אלו שכידוע הינם חלק מפעילות מערכות הביטחון שמנסה להקשות על תקיפות כטב"מים איראנים, משפיעים על נוסעי התחבורה הציבורית שכן שיטת התיקוף שנקבעה על ידי משרד התחבורה מבוססת בין היתר על מיקום הנוסע בעת התשלום.

על מנת לפתור את הבעיה, ביצעו שתי אפליקציות התחבורה הפופולאריות, סדרת עדכונים לשיטת התיקוף כך שיתאפשר לבצע תיקוף בקלות גם בעת שיבוש קליטת GPS.

ומה עושים כששיבושי GPS פוגעים ב-waze?
איך יכולים נהגים להתגבר על השיבושים, ולא רק ברכישת אטלסי מפות מודפסים, שמחיריהם זינקו

תיקוף ידני ברכבת כדי לעקוף שיבושי GPS. מוביט,
תיקוף ידני ברכבת: כך זה יעבוד/מוביט

ברכבת ישראל וברכבת הקלה: בחירה ידנית

התשלום ברכבת מתבסס על מיקום בעת הגעה ויציאה מהתחנה. בימי שגרה האפליקציה מזהה לבדה את התחנות שבהן עלו וירדו הנוסעים וכך מפיקה להם כרטיסי יציאה וכניסה. עתה בהיעדר שירות מיקום עדכניים, יופיע מסמך בו יתבקשו הנוסעים לבחור ידנית את מיקומם (תחנת העלייה או הירידה, בהתאם לאזור השיבוש). הבחירה תאפשר לנוסעים להציג אסמכתא לביקורת (קוד QR) בשערי התחנה והאפליקציה תחשב עבורם את התעריף בהתאם לתהליך הקיים בשגרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תיקוף ידני באוטובוס כדי לעקוף שיבושי GPS. מוביט ופנגו,
תיקוף ידני באוטובוס: כך זה יעבוד/מוביט ופנגו

תיקוף באוטובוס: בחירת מרחק ואזורי נסיעה

התשלום באוטובוסים מתבסס על סריקת QR. בדרך כלל האפליקציה מציגה את קווי האוטובוס האפשריים בהתבסס על מיקום הנוסע. כששירותי המיקום אינם פועלים לא ניתן לדעת את אזור הנסיעה ומרחק הנסיעה ולכן לא ניתן לתמחר את הנסיעה הבודדת והצבירה לחופשי חודשי באופן אוטומטי.
מעכשיו, בעת שיבושים, לאחר סריקת קוד ה- QR תבקש האפליקציה מהנוסעים לבחור מתוך רשימה את אזור הנסיעה ומרחק הנסיעה.

כך למשל, בנסיעה מרחובות לתל אביב יש לבחור באפשרות "נסיעה של עד 40 ק"מ ממטרופולין למטרופולין". כלומר, במקרה הזה מרחק הנסיעה בין רחובות לתל אביב הוא פחות מ-40 ק"מ ואזור המוצא והיעד מוגדרים כ-"מטרופולין". נסיעה זו תתווסף לסך הנסיעות באוטובוס כאשר עלות החופשי-חודשי באוטובוסים (בלבד) הינה 225 שקל במטרופולין (אזור 2)

במידה והנסיעה המתוכננת הינה בתוך באר שבע, כלומר לאורך של עד 15 ק"מ, יש לבחור "נסיעה של עד 15 ק"מ באזור תיקוף 1- "פריפריה". נסיעה זו תשוקלל לסך הנסיעות הזכאיות לחופשי חודשי בפריפריה בטווח של עד 40 ק"מ בעלות חודשית של 99 בהתאם לתעריפי משרד התחבורה.

על מנת להשתמש בתיקון, יש להשתמש בגרסה העדכנית של האפליקציות מחנות האפליקציות בגוגל ואפל. הפתרונות יעלו בהדרגה באפליקציות בימים הקרובים. ממשרד התחבורה נמסר כי גם אפליקציית הופ און תאמץ את השינויים בימים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully