וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגירת כביש 1 בלילות במקום בשבת תעלה מיליונים ותהיה ארוכה משפורסם

עודכן לאחרונה: 29.5.2024 / 14:57

סגן שרת התחבורה הרב אורי מקלב התגאה היום כי "נשלם בשמחה את מחיר שמירת השבת", אבל שכח להזכיר שמדובר במיליוני שקלים, בזמן שהבור בקופת המדינה באמצע מלחמה רק הולך וגדל

גשר מסילת 431 מעל כביש 1 שהעבודות בו תקועות כבר חמישה חודשים/אודי עציון

פעמיים כבר הייתה ערוכה סולל בונה להשלים את גשר מסילת 431 מהשפלה לירושלים, שמתנשא כבר כמעט שנה מעל מחלף ענבה בכביש מספר אחד. גם באוגוסט שעבר, וגם במרץ האחרון כבר גויסו המנופים, עשרות, מפעילים, מפקחים, שוטרים ופקחי תנועה, ונותרו ללא עבודה לאחר הוראה ברגע האחרון של שרת התחבורה מירי רגב לעצור את העבודות בלחץ ח"כים חרדים, שזעמו על ביצוע העבודות בשבת. בשני המקרים שילם המשרד את החשבון, אבל הפרויקט נותר תקוע ונקלע כבר לאיחור של יותר משנה בלוח הזמנים.

מפת סגירת כביש 1 במחלף ענבה בשבת כדי לאפשר עבודות על גשר הרכבת במסילת 431. נתיבי ישראל,
מפת סגירת הכביש/נתיבי ישראל

בשבוע הבא יצאו העבודות לפועל. כדי שלא לבצען בשבת, הן יבוצעו בשעות הערב והלילה במהלך השבוע, תוך הפרעה לתנועה, ובעיקר בזבוז יקר של זמן. בניסיון להלך בין הטיפות, להקטין את עצירת התנועה באחד מהכבישים העמוסים בארץ מצד אחד, אבל לקדם את העבודות מצד השני, הוחלט שבלילות ראשון, שני, שלישי ורביעי יסגר הכביש בין 22:00 ל-5:00. בליל חמישי יהיו הסגירה והפתיחה מאוחרות יותר, מחצות ועד 9 בבוקר. בנוסף מתוכננת סגירה בשני לילות נוספים: בחמישי, ה-13 ביוני מחצות ועד 9 בבוקר וביום ראשון ה-16 ביוני, מ-22:00 ועד 5:00.

בתגובה לשאילתה של ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד), התגאה היום במליאה סגן שרת התחבורה הרב אורי מקלב (יהדות התורה), כי "שבת זה לא שאלה לא של נוחות ולא של עלות, זה לא הזמן לעשות שיפוצים במדינה, לערך השבת יש מחיר ואנחנו משלמים אותם בשמחה רבה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

אבל מקלב שכח להזכיר מה היא בדיוק העלות הנוספת של ביצוע העבודות בחלקים במהלך השבוע, במקום בסוף שבוע אחד. גורם בתחום התשתיות הסביר היום כי "המחיר של חלוקת העבודה ל-7 לילות היא בזבוז כספים אדיר. בכל לילה צריך להביא שוב את הציוד ואת האנשים לאתר, לפרוס אותו לעבודה, ואחר כך לבזבז זמן על פירוקו כך שלא יסכן את הנוסעים תחת הגשר עד להמשך העבודות. וכך מתוך שבע שעות שבהן כביש 1 סגור לתנועה, מתבזבזות שעתיים לפחות בהכנסת הציוד ובפירוק שלו, ונשארות פחות מחמש שעות עבודה נטו".

מדובר בעשרות פועלים, מפעילים ומפקחים, בכ-10 שוטרים ובמספר דומה של פקחי תנועה, בשכירת ציוד לחסימת הכביש ולהפניית הנהגים למעקף דרך כביש 431 לכיוון מודיעין לבאים מכיוון ירושלים. דרכם של הנהגים תתארך בכ-15-30 דקות לכל כיוון, תלוי בעומסים, אבל חשבון השעות הנוספות שיוגש לקופת המדינה המרוקנת בגלל עלויות המלחמה, יעמוד להערכת הגורם על מיליוני שקלים, שלא כוללים את עלות זמנם המבוזבז של הנהגים והנוסעים בכביש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully