וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב בתחנה שלכם: אוטובוס חשמלי פרברי. מה חדש ולמה זה טוב

עודכן לאחרונה: 3.6.2024 / 9:04

אגד החלה להפעיל בקו 190 מת"א לרשל"צ אוטובוס ראשון מסוגו של BYD: בין עירוני, אבל עם רצפה נמוכה שתקל על עליית נכים, מבנה עירוני, אבל עם כסאות משודרגים ושקעי טעינה לסלולרי

אוטובוס פרברי חשמלי BYD. BYD,
האוטובוס הראשון בתקינת פרברי, שהביא לניסוי BYD/BYD

ענף התחבורה הציבורית לא סובל מעודף חדשנות, ומה שעובד כבר שנים בדרך כלל מועתק שוב ושוב. לכן שמחנו לפגוש לאחרונה בקו 190 של אגד, בין מתחם סבידור בתל אביב לתחנה מרכזית בראשון לציון, חיה חדשה: אב טיפוס של BYD הסינית לאוטובוס חשמלי פרברי.

מדובר בעצם בשילוב בין אוטובוס עירוני לבין עירוני, שנועד לספק מענה לקווים שפועלים בין ערים סמוכות. מצד אחד הוא חשמלי, כמו שיהיו כל האוטובוסים העירוניים שיכנסו לשירות בארץ החל מ-2026. הוא גם נמוך רצפה, עם מקום לעגלת נכים, ורמפה להעלאתם, מה שיקר ונדיר יותר באוטובוסים הבין עירוניים גבוהי הרצפה שמשמשים כיום בקווים האלה.

אוטובוס פרברי חשמלי BYD. BYD,
החלק הקדמי של אוטובוס עירוני, עם יותר מקום לנוסעים עומדים/BYD

מצד שני האוטובוס הפרברי מקבל בחלקו האחורי מושבים של אוטובוס בין עירוני, נוחים יותר בהנחה שזמן השהייה של הנוסע יהיה ארוך מהרגיל, כולל תא אחסון למטען מעל ראשי הנוסעים. בנוסף יש לכל מושב פיצ'רים מבוקשים המקובלים באוטובוסים הבין עירוניים, כמו שקע לטעינה לטלפון הנייד.

עוד שדרוג בוצע במערכת ההנעה החשמלית. המהירות המירבית היא כשל אוטובוסים עירוניים חשמליים אחרים, 90 קמ"ש, אבל משרד התחבורה קבע כי האוטובוס הפרברי יותאם לשיוטים ארוכים יותר במהירות של 80 קמ"ש, מה שיאפשר לו תנועה יעילה ובטוחה בכבישים בין עירוניים פרבריים.

עד היום היו מקובלות ארבע תצורות של אוטובוסי תחבורה ציבורית בישראל: אוטובוס עירוני 12 מטרים, אוטובוס בין עירוני, ואוטובוס מפרקי 18 מטרים, לצד מיניבוס. לאחרונה השלמה הרשות הארצית לתחבורה ציבורית גיבוש תצורה חמישית, שכבר קיימת באירופה, ואמורה לאפשר לאוטובוסים החשמליים לכבוש עוד נתח מהשוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אוטובוס פרברי חשמלי BYD. BYD,
חלק אחורי של אוטובוס בן עירוני, עם מושבים משודרגים, תאי אחסון ושקעי טעינה/BYD

BYD היא הראשונה שקיבלה את אישור המשרד לאוטובוס בתצורה החדשה, על בסיס סדרת B13 שלה. האוטובוס נמצא כאמור בניסוי באגד. בקרוב יסגר מכרז תחבורה ציבורית ראשון שכולל דרישה לאוטובוס מהסוג החדש, מכרז אשכול דרום גוש דן שמכסה קווים שמפעילות כיום אגד ודן בחולון, ראשון לציון וקו חדש לבאר יעקב ולנתב"ג. זהו גם המכרז הראשון במרכז שכל האוטובוסים שבו, כ-300 במספר, נדרשים להיות חשמליים.

"מדובר בשינוי בתפיסת ההפעלה ושיפור השרות לנוסעים מאחר והאוטובוס הפרברי מיועד לנוע בצירי תנועה בינעירוניים קצרים", מסר חגי נח, ראש חטיבת אוטובוסים ומסחריות בשלמה מוטורס. "קונספט האוטובוס הפרברי הינו זרוע משלימה לאוטובוס העירוני והבינעירוני ומוכר באירופה כפתרון מיטבי לאזורים ואשכולות פעילות משני הסוגים. האוטובוס מותאם להורה שעולה עם ילדיו לנסיעה קצרה ולמבוגרים שיכולים לעלות לאוטובוס ללא מדרגות בחלקו הקדמי וכן ומושבי אוטובוס מפנקים לנוסעים לטווח ארוך יותר באותה נסיעה", מוסיף נח.

האוטובוס של BYD כולל 47 מושבים +2 מושבים המיועדים לנכים; אורכו 13 מטר, רוחבו 2.5 מטר וגובהו 3.3 מטר. סוללת 422 קוט"ש מעניקה לו טווח של 300 ק"מ, שניתנים לטעינה מחדש בתוך שלוש שעות. האוטובוס יגיע בתחילה מורכב בשלמותו מסין, אך בהמשך אם תהיה דרישה יותאם להרכבה במפעלים המקומיים, מרכבים והארגז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully