וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהערב: כביש 1 ייחסם לעבודות לילה, בגלל הסירוב לעבוד בשבת

עודכן לאחרונה: 2.6.2024 / 20:53

בעיכוב של שנה תחל השלמת גשר הרכבת במחלף ענבה ליד מודיעין. בגלל סירוב שרת התחבורה מירי רגב לאפשר לסיים את העבודה בסוף שבוע אחד, ייחסם הכביש למשך 7 לילות נפרדים, בעלויות גבוהות

גשר מסילת 431 מעל כביש מספר 1 שהעבודות בו תקועות כבר חמישה חודשים/אודי עציון

הערב זה מתחיל: כביש מספר 1, אחד הכבישים המרכזיים בארץ, ייחסם בכל לילה לשבע עד תשע שעות לטובת השלמת גשר הרכבת במסילת 431 במחלף ענבה ליד מודיעין.

העבודות תוכננו במקור להתבצע בסוף שבוע בודד, שבו תנועת המכוניות דלילה, אבל בשל לחץ ח"כים חרדיים ביטלה אותן שרת התחבורה מירי רגב פעמיים ברגע האחרון, והן הוחלפו בעבודה במשך שבעה לילות נפרדים באמצע השבוע, תוך הפרעה גדולה יותר לתנועה ובעלויות של מיליוני שקלים נוספים. זאת בגלל פריסת העבודות לימים רבים, והצורך לבזבז בכל לילה כשעתיים על פריסת וקיפול הציוד, כדי לאפשר פתיחת הכביש מחדש בבוקר.

מפת סגירת כביש 1 במחלף ענבה בשבת כדי לאפשר עבודות על גשר הרכבת במסילת 431. נתיבי ישראל,
מפת החסימות/נתיבי ישראל

בניסיון להלך בין הטיפות, להקטין את עצירת התנועה באחד מהכבישים העמוסים בארץ מצד אחד, אבל לקדם את העבודות מצד השני, הוחלט שבלילות ראשון, שני, שלישי ורביעי יסגר הכביש בין 22:00 ל-5:00. בליל חמישי יהיו הסגירה והפתיחה מאוחרות יותר, מחצות ועד 9 בבוקר. בנוסף מתוכננת סגירה בשני לילות נוספים: בחמישי, ה-13 ביוני מחצות ועד 9 בבוקר וביום ראשון ה-16 ביוני, מ-22:00 ועד 5:00.

בזמן העבודות תיחסם לגמרי התנעה מכיוון ירושלים לתל אביב, שתפונה לביצוע מעקף דרך כביש 431, מה שיאריך את דרכם של נוסעי הרכב הפרטי והאוטובוסים ב-15 עד 30 דקות. הנוסעים מכיוון תל אביב יוכלו לנסוע לירושלים, אך לא לפנות לכיוון מודיעין.

פעמיים כבר הייתה ערוכה סולל בונה להשלים את גשר מסילת 431 מהשפלה לירושלים, שמתנשא כבר כמעט שנה מעל מחלף ענבה בכביש מספר אחד. גם באוגוסט שעבר, וגם במרץ האחרון כבר גויסו המנופים, עשרות, מפעילים, מפקחים, שוטרים ופקחי תנועה, ונותרו ללא עבודה לאחר הוראה ברגע האחרון של שרת התחבורה מירי רגב לעצור את העבודות. בשני המקרים שילם המשרד את החשבון מכספי ציבור, אבל הפרויקט נותר תקוע ונקלע כבר לאיחור של יותר משנה בלוח הזמנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

בתגובה לשאילתה של ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד), התגאה בשבוע שעבר במליאה סגן שרת התחבורה הרב אורי מקלב (יהדות התורה), כי "שבת זה לא שאלה לא של נוחות ולא של עלות, זה לא הזמן לעשות שיפוצים במדינה, לערך השבת יש מחיר ואנחנו משלמים אותם בשמחה רבה".

אבל גורם בתחום התשתיות הסביר בשיחה עם וואלה רכב כי "המחיר של חלוקת העבודה ל-7 לילות היא בזבוז כספים אדיר. בכל לילה צריך להביא שוב את הציוד ואת האנשים לאתר, לפרוס אותו לעבודה, ואחר כך לבזבז זמן על פירוקו כך שלא יסכן את הנוסעים תחת הגשר עד להמשך העבודות. וכך מתוך שבע שעות שבהן כביש 1 סגור לתנועה, מתבזבזות שעתיים לפחות בהכנסת הציוד ובפירוק שלו, ונשארות פחות מחמש שעות עבודה נטו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully