וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאט חושפת את הפנדה החדשה, שתהיה אחת המכוניות הזולות בארץ

עודכן לאחרונה: 16.6.2024 / 17:33

הגרנדה פנדה הפכה לסופר מיני מוגבהת, עם גרסאות חשמליות והיברידיות קלות. ויש גם מחווה לפנדה המקורית. הפנדה הנוכחית, אגב, תמשיך להיות מיוצרת במקביל

פיאט גרנדה פנדה חדשה/פיאט

חודש לפני החשיפה המלאה בחגיגות ה-125 שנה לפיאט, שחררה היצרנית האיטלקית תמונות ופרטים ראשונים אודות הדור החדש של הפנדה, אחרי שכבר רמזה עליה בתחילת השנה.

הקטנה המיתולגית שמיוצרת מאז 1990, גדלה משמעותית ממכונית מיני לסופר מיני, עם הבטחה להישאר אחת המכוניות הזולות בשוק. הפנדה הנוכחית, הדור השלישי של המכונית שמיוצר מאז 2012, תישאר במקביל בייצור לפחות עד 2029, בהיותה, עדיין, אחת המכוניות הנמכרות באירופה, בעיקר באיטליה.

פיאט גרנדה פנדה. פיאט,
עם כיתוב PANDA גדול על הדלת, וידיות מוחבאות לדלתות האחוריות/פיאט

השם ישתנה לגרנדה פנדה, כאשר הדגם החדש יגיע לאורך של 3.99 מטר, 24 ס"מ יותר מהנוכחי. מדובר בדגם אח לסיטרואן C3 החדשה, וקצר ב-3 ס"מ ממנה, וב-7 ס"מ מסופר מיני פופולרית כמו סיאט איביזה. עם זאת, היא היה ארוכה מסוזוקי סוויפט ב-13 ס"מ.

העיצוב קשוח ומרובע יותר, כולל מוטות גג ג'יפאיות, מה שעשוי לייצר תאי נוסעים ומטען מעט יותר מרווחים, ומהווה גם מחווה עיצובית לפנדה 4x4 דור ראשון, אחת הגרסאות המיתולוגיות של הדגם, שעדיין פופולרית בקרב תושבים באזורים מושלגים באירופה.

בסביבת הנהג יהיו לפחות בגרסה המאובזרת צמד מסכים, אחד למולטימדיה ותפעול ואחד כלוח מחוונים, והוא צפוי להיות פשוט ועמיד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פיאט גרנדה פנדה. פיאט,
עוד לא ברור אם תהיה לגרנדה פנדה גרסת 4x4, אחת הגרסאות הפופולריות של הקטנה האיטלקית באירופה/פיאט

פיאט לא חשפה עדיין את הפרטים הטכניים המלאים, אך היצע יחידות הכוח אמור להיות זהה לזה של הסיטרואן, במסגרת מאמץ הוזלת המחיר והגדלת רווחי היצרן: יחידה חשמלית עם 113 כ"ס וסוללת 44 קוט"ש, וטווח של כ-320 ק"מ, ויחידה היברידית קלה, 1,200 סמ"ק, 100 כ"ס ממנוע הבנזין ו-28 כ"ס מהמנוע החשמלי, בגרסאות ידנית 6 הילוכים ואוטומטית עם תיבה רובוטית כפולת מצמדים, 7 הילוכים, עם נתון צריכת דלק משולב רשמי של כ-18 ק"מ לליטר.

המחיר טרם נחשף אך אמור להיות זול משל הסיטרואן, כחלק מהניסיון של קבוצת האם של פיאט וסיטרואן, סטלנטיס, להתחרות בדאצ'יה סנדרו הסופר זולה, שהפכה בשנים האחרונות לאחת משלוש המכוניות הנמכרות באירופה. כך שאפשר לצפות לפחות מ-15 אלף יורו לבנזין ידנית ופחות מ-23.6 אלף יורו לחשמלית. בתרגום לשוק המקומי, מדובר בכ-80-90 אלף שקל לידנית, כ-90-100 אלף לאוטומטית, וכ-110-120 אלף לחשמלית.

פיאט גם טרם הכריזה היכן תיוצר המכונית. החברה האיטלקית נמצאת בעימות עם ממשלה איטליה, שזועמת על הוצאת ייצור דגמי פיאט ואלפא רומיאו למדינות אחרות זולות יותר, על חשבון תעסוקה לאיטלקים. על הרקע הזה הודיעה פיאט שתייצר באיטליה גרסה היברידית קלה ל-500, וייתכן שגם ההודעה על המשך ייצוא הפנדה הנוכחית נועד לרכך את הבשורה שהגרנדה פנדה תיוצר לצד ה-C3 בסלובקיה.

מיבואנית פיאט נמסר כי הגרנדה פנדה תגיע לישראל במהלך 2025.

  • עוד באותו נושא:
  • פיאט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully