וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לא מעבירה כסף אפילו לתכנון מיגון הרכבת לשדרות

עודכן לאחרונה: 27.6.2024 / 7:46

שלושה חודשים אחרי שמנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי הבטיח להעביר 40 מיליון שקל לתכנון המיגון שיאפשר את החזרת הרכבת הישירה לעוטף, ודבר לא אירע. ברקע: רגב וסמוטריץ' מתכתשים על מימון המיגון עצמו

טיל נ"ט שירה החמאס לעבר גשר הרכבת בשדרות וממנו נהרג משה פדר ז"ל/עריכה: ניב מעוז

שלושה חודשים אחרי שמנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי הבטיח כי המדינה מתחילה לעבוד על מיגון המסילה לשדרות כדי לחדש את הרכבת הישירה לאזור עוטף עזה, והרכבת עדיין תקועה בתחנה.

במסיבת העיתונאים להשקת רפורמת המחירים בתחבורה הציבורית לפני שלושה חודשים הכריז שלי כי משרד ראש הממשלה יקצה 40 מיליון שקל לתכנון המיגון, וכי יעביר 200 מתוך 800 מיליון השקלים הנדרשים למיגון גשר הרכבת באזור שדרות והקטע המסילה סביבו, שחשופים לתצפית מעזה, ולירי טילים מהרצועה. שלי אמר כי משרדי התחבורה והאוצר יאתרו את שאר הסכום. מאז ה-7 לאוקטובר אוסר פיקוד דרום על תנועת רכבות בקטע, וביחד עם אגף התכנון גיבש תכנית למיגון הקטע החשוף.

תחנת הרכבת בשדרות. רכבת ישראל,
תחנת הרכבת בשדרות. כרגע אפשר להגיע ממנה למרכז רק דרך באר שבע, מה שמאריך את הנסיעה/רכבת ישראל

שלי העריך כי ניתן יהיה לחדש את הנסיעות בקו בתוך שנתיים, עניין קריטי לתושבי העוטף שהמדינה מבקשת להחזיר לביתם, כדי שוכלו להגיע מהר יותר למקומות עבודה במרכז. כרגע פועלת הרכבת משדרות למרכז רק תוך נסיעה בכיוון ההפוך, דרך באר שבע, מה שמחייב את התושבים להחליף רכבת בדרך, ומאריך את דרכם בכחצי שעה.

אולם מאז לא אירע הדבר. מנהלת תקומה האחראית את שיקום הדרום דורשת להעביר את הכסף לתקציבה, והתכנון לא התקדם. במקביל נחשף אתמול בכאן 11 כי גם בגיבוש דרכי המימון לעבודות המיגון עצמן את התקדמות. שרת התחבורה מירי רגב פנתה בעניין לראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודיע כי הוא מתנגד לרעיון המיגון, בטענה ש"השקעה בהגנה על קו הרכבת משמעותה הפסד במלחמה, מיגון משמעותו שאיום ירי הנ"ט לעבר הרכבת יישאר לאורך זמן".

מלשכת ראש המשלה לא נמסר תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully