וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדקנו את קרון האופניים החדש של הרכבת: כמו חו"ל, אבל לא מושלם

עודכן לאחרונה: 4.7.2024 / 8:27

קו ירושלים-הרצליה הוא הראשון שקולט את הקרונות החדשים, עם מקום ל-18 זוגות אופניים, מקום לנוסעים סביבם ואפילו (מעט) שולחנות למחשבים ניידים. מה הרשים אותנו, ולמה נצטרך לחכות

קרון האופניים החדש של רכבת ישראל/אודי עציון

לפעמים יש גם הפתעות משמחות ברכבת. ידענו שהם בדרך, אבל השבוע נתקלנו בתחנת נבון בקרון האופניים החדש של הרכבת. לא עוד דחיסת מי שזקוקים לכיסאות גלגלים וקלנועיות כדי להתנייד ורוכבי אופניים לקרון אחד צפוף, אלא קרון יעודי לרוכבים.

זה אמנם תוכנן להתרחש בפברואר-מרץ, אבל התעכב כמו הרבה דברים בגלל המלחמה. הקרון הפתיע אותנו בתחנה כאשר חיפשנו את מקומנו עם האופניים ברכבת הארוכה, 12 קרונות. הוא חיכה לנו אחרון אחרי צעידה ארוכה, אבל הוא סוף סוף שם.

קרון האופניים החדש של רכבת ישראל. אודי עציון, מערכת וואלה
יש שורת מושבים מעל טבעות העגינה, מה שייצור ויכוחים בין רוכבים לנוסעים אחרים על השימוש במקום בשעת העומס/מערכת וואלה, אודי עציון

במקום להניח את האופניים על המעקה בקרונות הבומברדייה האדומים, או סתם להשעין אותם על הרגלית או כסאות אחרים בקרונות הסימנס הלבנים, מתחילים להיכנס ברכבות הסימנס הקרונות היעודיים. חלל רחב, עם 18 טבעות עגינה בצד אחד, ומושבים מתקפלים בשני הצדדים, כאשר בחלקו האחרון של הקרון נשמר הסידור הרגיל של רביעיות מושבים זה מול זה.

הטבעות אחזו היטב את הגלגל הקדמי של האופניים, ללא נפילות וללא צורך לקשור אותם. היכולת לנצל את כל שטח האחסנה תהיה תלויה באופניים ללא ארגזים בולטים מאחור, כמו אלה של שליחי וולט שמשתמשים ברכבת כדי להגיע לאזורי העבודה הרווחים במרכז, שבעליהם יצטרכו להשתמש במקומות הקיצוניים, כדי להפריע פחות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
קרון האופניים החדש של רכבת ישראל. אודי עציון,
יש גם ידיות אחיזה לעומדים בשעות העומס/אודי עציון

למקרה שהקרון מלא יש ידיות אחיזה צהובות דמויות עור, בנוסף למושבים. הרביעיות בקצה הרכבת והקרון מכילות גם שדרוג חשוב: שולחן מתקפל שאפשר לפתוח ולסוף סוף להניח עליו לפטופ לעבודה. אולם הוא עדיין קטן יותר מהשולחנות ברכבות הבומברדייה ויתקשה לאכלס יותר מנייד אחד. גם המושבים עצמם נוחים יותר.

הקרון החדש הוא כרגע הסוד של הרכבות הארוכות בגלל מיקומו בקצה שלה, משום שעקב האורך והעובדה שפרויקט הארכת הרציפים טרם הושלם, הדלתות בקרון לא נפתחות. גם לא אלה שבקרון הצמוד. כדי להגיע אליו יש לצעוד עם האופניים שניים וחצי קרונות, ולטפס 2-3 מדרגות בתחילתו ובסופו של כל קרון. מי שיצלח את המסע יזכה לקרון ריק יחסית.

ברכבת ישראל אומרים שקרונות האופניים מהעסקה שנחתמה בקיץ שעבר מגיעים בקצב של קרון-שניים בחודש, וישולבו בהדרגה בקו לירושלים, ובהמשך בקווים נוספים. בקרוב הם יועברו למיקומם הסופי באמצע הרכבת. אז גם אפשר יהיה להיכנס אליהם ישירות מהרציף ובאמת להתחיל להשתמש בהם. יצוין כי הרבה יותר קל להעלות אופניים לקרונות הסימנס שתואמים פחות או יותר את גובה הרציף ומצוידים בגשר שנפתח ונצמד אוטומטית לרציף, ללא טיפוס במדרגות עם צעד רחב בתהום הקטנה שבין הקרון לרציף כמו בקרונות הבומברדייה.

קרון האופניים החדש של רכבת ישראל. אודי עציון, מערכת וואלה
טבעות העגינה תופסות היטב את האופניים, אבל בגלל הצפיפות לא תמיד יתאפשר להכניס את מלוא הזוגות/מערכת וואלה, אודי עציון

לפי ההערכות בתוך שנה יהיו קרונות כאלה ברוב הרכבות בקו, שיכלול בנוסף שני קרונות נכים. מהמגבלה של אי פתיחת דלתות בחלק מהקרונות נפתר בהדרגה עד 2027, כאשר יושלמו העבודות להארכת הרציפים.

מבין 216 הקרונות, בתצורה של 36 מערכים עם 6 קרונות בכל אחד, יהיו עשרות קרונות אופניים, שיהפכו את השילוב המתבקש בין אופניים לרכבת לנוח יותר. עם זאת לא מדובר כרגע על ביטול המגבלה על העלאתם לרכבת אופניים שאינם מתקפלים שלא בשעות העומס, כלומר רק אחרי 9 בבוקר, ולא בין 15:00 ל-19:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully