וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהגנו בפיג'ו E-5008 החשמלי 7 מקומות: אהבה ממבט שני

דניאל סקלי

עודכן לאחרונה: 5.7.2024 / 4:02

הקרוסאובר הצרפתי החדש אמנם דומה לקודמו, אבל מתקדם בהרבה ויהיה הראשון שיביא הנעה חשמלית לקטגוריה שלו. זה מה שגילינו מאחורי ההגה

הגרסה החשמלית מגיעה עם 210 כ"ס, משקל של 2.2 טון, תאוצה ארוכה למדי של 9.7 שניות מאפס ל-100 קמ"ש ומהירות מוגבלת ל-170 קמ"ש. קראתם את זה בנשימה אחת?

מחיר משוער: 250-270 אלף שקל
מתחרים: BYD טאנג הכי קרוב במחיר, אבל גדול ויקר יותר
אהבנו: מרווח, תא מטען, שימושיות, התנהגות כביש
לא אהבנו: ללא יתרון הביצועים של חשמליות, תג מחיר יקר משמעותית מגרסת הבנזין-היברידית קלה

למרות שהיא לא ממש נראית ישנה, תתפלאו לדעת שפיג'ו 5008 הוצגה כבר לפני 7 שנים. אחרי שלא מכבר הוצג הדור החדש של האחות הקטנה 3008 הגיע תורה של ה-5008 להתחדש. בדור היוצא היו גרסאות בנזין ודיזל בלבד, שמכרו בארץ יחד כ-5,000 יחידות, כשני שלישים מהן בגרסאות הבנזין. כך שלקראת הכחדתו המתוכננת של לוגם הסולר באירופה ובארץ, פיג'ו 5008 מתחשמלת מאוד: 5008 תימכר בשלוש גרסאות חשמליות מלאות (ותיקרא E-5008) ובשתי גרסאות היברידיות, כשגרסת הפלאג אין לא תגיע ארצה עקב ביטול הטבות המס לרכבים כאלה.

כדי לבחון בפעם הראשונה את ה-5008 החדשה הצפנו עד לשבדיה, מדינת איקאה, אבבא ונילס הולגרסון. כשחושבים על שבדיה, אחת המדינות הגדולות באיחוד האירופי, ישר חושבים על מדינה קרה, גשומה ואף מושלגת. אבל מזג האוויר לא האיר לנו פנים ושמש קיצית וחמה כמו במזרח התיכון קיבלה את פנינו בהליכה לעבר החניון שבו המתינו בטעינה מכוניות ההשקה. נו שוין, לפחות נוכל לבחון את המזגן בתנאי ארץ הקודש. ספוילר: הוא היה בסדר גמור.

בזמן ההליכה הרגלית ולפני שנצא לדרך נעבור קצת על דף הנתונים והמספרים, ברשותכם: בנהיגת ההשקה נהגנו על גרסה אחת מתוך החמש שבהיצע. הגרסה החשמלית הבסיסית ברמת גימור GT הבכירה עם 210 כ"ס ממנוע יחיד, סוללת 73 קוט"ש, משקל עצמי גבוה של 2.2 טון, תאוצה ארוכה למדי של 9.7 שניות מאפס ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית מוגבלת ל-170 קמ"ש. הצלחתם לקרוא את זה בנשימה אחת?

יחידת הכוח של הגרסה ההיברידית הקלה המעניינת מבוססת על גרסה חדשה למנוע 3 הצילינדרים בנפח 1.2 ליטר עם מערכת Mild-Hybrid ותיבת שישה הילוכים רובוטית כפולת-מצמדים. הבדל נוסף ומשמעותי בין הגרסה ההיברידית לבין שאר הגרסאות הוא מתלה אחורי בתצורת קורת פיתול פשוטה וזולה יותר בהשוואה למתלה רב חיבורי בשאר הגרסאות.

במעמד ההשקה הוצגו שתי רמות גימור: Allure ו-GT, כשהשנייה מוסיפה בין היתר כאופציה מושבי עור עם עיסוי, חימום ואוורור (ריפוד אלקנטרה כסטנדרט), תאורת אווירה דינאמית בלוח המחוונים ובדלתות, טעינה אלחוטית לטלפון, מסך תצוגה i-cockpit 21 אינץ' לנהג (במקום שני מסכים של 10 אינץ') וחישוקי 20 אינץ'. בכל מקרה נמתין שה-5008 תגיע ארצה בתחילת 2025 כדי להתעדכן לגבי רמת האבזור שיקבע היבואן. המשך יבוא.

פיג'ו E-5008. פיג'ו,
הפרופיל דינמי יותר מהדגם היוצא ונראה פחות "קופסתי"/פיג'ו
במבט ראשון ה-5008 דומה למתיחת הפנים שעבר הדור הקודם ב-2020. מבט מעמיק יותר יגלה שמדובר בעיצוב חדש על גבי פלטפורמת STLA-מדיום, שמשותפת עם פיג'ו 3008 ואופל גרנדלנד

עיצוב: במבט ראשון בחניון ה-5008 דומה למתיחת הפנים שעבר הדור הקודם ב-2020. מבט מעמיק יותר יגלה שמדובר בעיצוב חדש לחלוטין של 5008 על גבי פלטפורמה חדשה: STLA-מדיום, שמשותפת נכון להיום עם פיג'ו 3008 ואופל גרנדלנד החדשים. הפרצוף החדש של ה-5008 כולל גריל שמשתלב בקוביות קטנות עם צבע הרכב, יחידות תאורה מפוצלות לתאורת יום/דרך ו"חתימת תאורה שמתכתבת עם טפרי אריה", כך לפי צוות העיצוב. הפרופיל דינמי יותר מהדגם היוצא ונראה פחות "קופסתי". מעל קו החלונות ולאורך הגג עוברת קורה בצבע כסוף מט, שמשתלבת עם אלמנטים באותו גוון בפגוש האחורי. יחידות התאורה האחוריות מעוצבות גם הן עם אלמנט 3 טפרי האריה בתאורה.

חישוקים קלים ואווירודינאמיים בגודל 19 ו-20 אינץ' ממלאים היטב את בתי הגלגלים. למרות שהעיצוב הזכיר לי חישוקים נשכחים של סיטרואן AX ו-BX משנות ה-80, צוות העיצוב של ה-5008 לא זרם עם קו המחשבה שלי. כדי לשפר את רמת הקיימות של המרכב ואת יכולת הישרדותו בשמש, גומיות הבידוד בין הדלתות לחלונות עצמם הוצנעו מתחת לגוף הרכב וחלקי פלסטיק מסביב לבתי הגלגל ובתחתית המרכב נצבעו בצבע שחור מבריק. רעיון מבריק - האם זו תחילת הסוף של הפלסטיק השחור שמלבין בשמש הישראלית?

פיג'ו E-5008. פיג'ו,
אותו הגה קטום, אבל לוח המחוונים חדש, 21 אינץ'. בגרסאות היקרות/פיג'ו

תא הנוסעים: התיישבות במושב הנהג מגלה תא נוסעים מרשים. כמו בחוץ, העיצוב הפנימי נראה במבט ראשון כמו אבולוציה של הדגם היוצא: ההגה הקטן והקטום, הקונסולה המרכזית שכמעט מחבקת את הנהג והבד שעוטף את לוח המחוונים והדלתות. אבל מבט שני מראה שמדובר בתא נוסעים בעיצוב חדש לגמרי. נתחיל בלוח המחוונים המרחף והייחודי מול הנהג. ללוח קיימות שתי גרסאות: מסך אחד בגודל 21 אינץ' ולוח שמחולק לשני מסכים של 10 אינץ' כל אחד. גרסת ה-GT שנהגנו בה בהשקה הייתה עם מסך ה-21 אינץ' והוא איכותי ביותר.

כיאה לרמת גימור GT שרומזת על קשר ספורטיבי, כל הדיפונים בתא הנוסעים שחורים ומשולבים בבד אפור. לפי המעצבים, הבד אמור להיות דומה לבד של ספת ישיבה ביתית ולהזכיר את הבית. האמת היא שזהו חומר נעים למגע, גם אם ראינו כמוהו בדגמי פיג'ו קודמים. מתחת ללוח הראשי ולפתחי המיזוג נפגוש את ה-i-toggle, שהוא מסך קטן יותר שמיועד לקיצורי דרך אל הפונקציות השימושיות ביותר וניתן להתאמה אישית. בהחלט שימושי. בתא הנוסעים קיים שימוש רב בפלסטיק שחור מבריק שמתלכלך בקלות עם טביעות אצבע. לחולי הניקיון מומלץ להחזיק מטלית מיקרופייבר בכיס הדלת.

כמי שמכיר כמה וכמה מהלקוחות הפוטנציאליים של ה-5008, אחת התכונות החשובות במוביל נוסעים עם 7 מקומות הוא המרחב הפנימי. הנוסעים מקדימה נהנים ממרווח סטנדרטי, בלי תלונות חוץ מתא הכפפות שנעצר בברכי הנוסע אם הוא משאיר יותר מדי מקום לילד שמאחוריו. תנוחת הנהיגה טובה ואפשרויות הכיוון של ההגה והמושב מגוונות.

פיג'ו E-5008. פיג'ו,
מרווח מעולה לנוסעים מבוגרים בשורה השנייה, אבל כבר אין הפרדה בין שלוש המושבים/פיג'ו
הספסל בשורה השנייה אינו מופרד לשלושה מושבים נפרדים כבעבר אלא מחולק שליש/שני שליש. בשורה זו נמצא מרווח מעולה לנוסעים מבוגרים, הן לרגליים והן לראש

נעבור אחורה. הספסל בשורה השנייה אינו מופרד לשלושה מושבים נפרדים כבעבר אלא מחולק שליש/שני שליש ומעוצב כשני מושבים נפרדים עם תמיכה צידית. בשורה זו נמצא מרווח מעולה לנוסעים מבוגרים, הן לרגליים והן לראש. בכדי לאפשר הגדלה של המרחב בשורה השלישית, שורת המושבים השנייה נעה קדימה ואחורה על מסילה באורך 15 ס"מ.

עם וילונות צד נגללים מתוך הדלת, רצפה שטוחה, פתחי מיזוג, שליטה נפרדת על בקרת האקלים, גב מושבים מרופד ותאורת מפות נפרדת, השורה השנייה נהנית ממרחב שהייה מצוין. אם בתאורה עסקינן, גרסת ה-GT כוללת תאורת אווירה מרשימה בלוח המחוונים, בדלתות (אפילו מאחור) ומסביב לגג הפנורמי. צבע התאורה משתנה בהתאם למצבי הנהיגה או לפי בחירה.

פיג'ו E-5008. פיג'ו,
מרווח מפתיע בשורת המושבים השלישית. מבוגר באמת יכול לשבת כאן/פיג'ו
גילינו ששני מבוגרים פול סייז יכולים לשבת בשורה השלישית, כשהמושבים שלפניהם מוסטים קדימה על המסילה. עם גובה של 182 ס"מ הצלחתי לשבת מאחור כשנשאר מקום לילדים לפניי. מרשים

ועכשיו נעבור לחלק המסקרן בתא הנוסעים: לאחר שימוש במנגנון הקיפול של שורת המושבים השנייה שמרים את כל המושב בשורה השנייה ומקל על הגישה, בשורה השלישית נפגוש מושבים אחוריים אמיתיים, עניין נדיר ברכבי 7 מושבים בגדל הזה. חירפנו את נפשנו וגילינו ששני מבוגרים פול סייז יכולים לשבת בשורה השלישית, אבל כשהמושבים שלפניהם מוסטים קדימה על המסילה. כן, עם גובה של 182 ס"מ הצלחתי לשבת מאחור כשנשאר מקום לילדים לפניי. בהחלט מרשים.

פיג'ו E-5008 חשמלי. פיג'ו,
אפשר להרים את רצפת התא ולקבל מקום לשני טרולים ו-348 ליטר נפח, הכי נדיבים לרכב בגודל הזה/פיג'ו
מאחורי דלת תא המטען החשמלית אפשר להתרשם מהפתעה נוספת. תא המטען יכול להכיל מטען גם כשהשורה השלישית בשימוש. שתי מזוודות טרולי הצליחו להידחס לשם

מאחורי דלת תא המטען החשמלית של ה-GT אפשר להתרשם מהפתעה נוספת. תא המטען יכול להכיל מטען גם כשהשורה השלישית בשימוש. שתי מזוודות טרולי הצליחו להידחס לשם כאשר רצפת התא הייתה מורמת. כמו כן ניתן לאחסן את הכיסוי הנגלל של תא המטען מתחת לרצפה במקום לזרוק אותו במחסן. כאשר השורה האחורית פתוחה, נפח תא המטען הוא 348 ליטר נדיבים יחסית לקטגוריה, כולל החלל שמתחת לרצפה. כשמקפלים את שני המושבים בשורה השלישית, נפח תא המטען הכולל עולה ל-916 ליטר. וכשמקפלים גם את השורה השנייה ומתכוננים לשינה ברכב, הנפח מגיע ל-2,232 ליטר. הילדים שלכם כנראה ירצו לעשות קמפינג ברכב בכל לילה.

פיג'ו E-5008. פיג'ו,
איכות נסיעה גבוהה, באופן שתואם היטב את הצורך ממוביל נוסעים שכזה/פיג'ו
למרות צמיגים במידה מכובדת ה-5008 מצליחה לספוג את תחלואי הכביש בצורה מצוינת. לא המכונית הכי נוחה שחוויתי במהירות עירונית, אבל עבודת המתלים מצוינת

על הכביש: במהלך ההשקה נהגנו מאות קילומטרים על ה-E-5008 בכבישים מגוונים לרוחבה של שבדיה וחזרנו בכדי לספר. ה-5008 מביאה תחת צמיגיה איכות נסיעה גבוהה, באופן שתואם היטב את הצורך ממוביל נוסעים שכזה. כצפוי, מרבית הכבישים השבדיים סלולים באיכות טובה אבל ניתן היה להתרשם מיכולת ההתמודדות של המתלים מול פתחי ביוב, שברים בכביש ופסי האטה רבים.

למרות צמיגים במידה מכובדת (235/50R20) ה-5008 מצליחה לספוג את תחלואי הכביש המפורטים לעיל בצורה מצוינת. זו לא המכונית הכי נוחה שחוויתי במהירות עירונית, אבל עבודת המתלים מצוינת בהתחשב בנתוני הפתיחה הקשים: המשקל הגבוה וגודל החישוקים. ההקפדה על בידוד טוב מובילה לרעשי רוח וכביש מינימליים, גם במהירות אוטוסטרדה שבדית. גם במהירות כזו לא הורגש רעש יוצא דופן, מעבר לרעש רוח סביר. במהלך הנסיעה היה ניתן להתרשם מאיכות הרכבה ללא דופי של תא הנוסעים.

מאחר וזה חשוב למשפחה, בדקנו גם את חווית הנסיעה בשורה השנייה. השוהים במושב האחורי נהנים מאיכות נסיעה טובה, כמו ההורים שיושבים מלפנים. גרסת ה-GT כללה גג פנורמי לאורך תא הנוסעים עם וילון בד נגלל חשמלית. חלון הגג מכניס הרבה אור גם ליושבים מאחור וחלון הזכוכית עצמו נפתח מעל ראשי הנהג והנוסע מקדימה. ה-5008 מצוידת במערכת בקרת אקלים עם 3 אזורי שליטה (השלישי ליושבים בשורה השנייה) אך ללא פתחים ייעודיים לשורה השלישית. חבל.

פיג'ו E-5008. פיג'ו,
לא תתקשו לעקוף, אבל ל-E-5008 אין ביצועים יוצאי דופן שיש לחשמליות רבות/פיג'ו
עקב המשקל הגבוה והספק המנוע הסביר, ה-5008 לא הרגישה מהירה מאוד כמו שהורגלנו עד היום במכוניות מונעות חשמל. למרות זאת, לא תהיה שום בעיה ביציאה לעקיפה

ביצועים: ה-5008 מאפשרת בחירה בין 3 מצבי נהיגה: אקו, קומפורט וספורט. מאחר ואין ל-5008 מתלים אדפטיביים, השינויים מתרכזים בכיול ההגה, תגובת הדוושה וצריכת החשמל (ע"ע מערכת המיזוג). עקב המשקל העצמי הגבוה והספק המנוע הסביר, ה-5008 לא הרגישה מהירה מאוד כמו שהורגלנו עד היום במכוניות מונעות חשמל. למרות זאת, לא תהיה שום בעיה ביציאה לעקיפה או בנהיגה בכבישים הרריים.

מצב הספורט משפר את תגובת הדוושה לתאוצה. מאחר ולא טענו את ה-5008 בעצמנו, לא היה ניתן באמת למדוד צריכת חשמל וזמני טעינה. לפי הצריכה שחווינו בפועל, ניתן בהחלט להגיע לטווחים המוצהרים בין 400 ל-500 ק"מ. מעניין יהיה לבדוק את הגרסאות היקרות יותר, עם סוללת 98 קוט"ש מוגדלת וטווח משולב משוער של 660 ק"מ, אם יגיעו ארצה.

פיג'ו E-5008. פיג'ו,
התנהגות הכביש של ה-5008 טובה בסך הכל ונוסכת תחושת ביטחון/פיג'ו
אנחנו עדיין זוכרים לפיג'ו חסד נעורים על המכוניות המהנות מהעבר. היום הם מתהדרים בקיימות, קישוריות, יעילות, מצוינות, עיצוב וחוויה - סוף ציטוט מההודעה לעיתונות

התנהגות כביש: אנחנו עדיין זוכרים לפיג'ו חסד נעורים על המכוניות המהנות שהם היו מייצרים לפני כמה עשורים. מאז כבר זרמו הרבה מים בנהר הסן אבל פיג'ו כבר שרפו את דגל ההנאה מנהיגה. היום הם מתהדרים בקיימות, קישוריות, יעילות, מצוינות, עיצוב וחוויה - סוף ציטוט מההודעה לעיתונות. אם אפילו פיג'ו כבר לא מתהדרים בזה, אז אנחנו נבדוק את זה בעצמנו.

למרות שנהגנו על כבישי שבדיה, אני לא סטיג בלומקוויסט, זו לא 205 T16 ואנחנו לא בראלי שבדיה (תחפשו את כל זה ביוטיוב ותודו לי אח"כ). אף על פי כן יצא לנו לחצות כמה כבישים מפותלים מעניינים בין כפרים שבדיים שלווים. למרות משקל עצמי גבוה, התנהגות הכביש של ה-5008 טובה בסך הכל ונוסכת תחושת בטחון. התגובה להעברות משקל על-ידי הדוושה אינה חריפה וקשה להוציא את ה-5008 מאיזון. אחיזת הכביש על צמיגי מישלן פרימסי טובה. אלו צמיגים שנמצאים דרגה מתחת לצמיגים ספורטיביים ואמורים להעניק פשרה טובה בין אחיזה ונוחות. בול פגיעה.

הערות שוליים לפני סיום:

• בדומה לכמה חשמליות שפגשנו בעבר, ל-E-5008 קיימת אפליקציה לסמארטפונים שמאפשרת בין היתר הגדרת תזמון למיזוג, נתוני טעינה וצריכה ושגרות טיפולים. ההשקה לאפליקציה בארץ תיערך לאחר הגעתה של ה-3008 החדשה בחודשים הקרובים ולאחר מכן עם ה-E-5008.

• אחריות היצרן באירופה לרכב כולו ניתנת ל-8 שנים או 160 אלף ק"מ, מה שניתן עד כה בחשמליות לסוללה לבדה. היבואן בארץ עדיין בשיחות עם היצרן לגבי ההרחבה הזו. זו יכולה להיות האחריות הארוכה בשוק הישראלי: אקספנג מעניקים על החשמליות שלהם 7 שנים או 160 אלף ק"מ, ו-BYD נותנים 6 שנים או 150 אלף.

• מערכת ההפעלה תומכת בחיבור אלחוטי מלא עם אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, אבל בהשקה השתמשנו בתוכנת הניווט המקורית של הרכב.

• פיג'ו מתגאים בכך ש-23 אחוז ממשקל הרכב מיוצר מחומרים ממוחזרים ומעל הכל שה-5008 מיוצרת בצרפת. Vive la France!

פיג'ו E-5008. פיג'ו,
המחיר לא יהיה זול, אבל יהפוך את ה-E-5008 לקרוסאובר החשמלי 7 מקומות הזול ביותר/פיג'ו
ואז מסתכלים על ה-5008 במבט שני. למרות כל מה שכתבנו מקודם, ה-5008 עושה מצוין את כל מה שמצופה ממוביל נוסעים כזה: העיצוב נאה, תא הנוסעים מעוצב, המרחב הפנימי מצוין לשבע נפשות

השורה התחתונה: ה-E-5008 נראתה במבט ראשון כאבולוציה מאכזבת של הדגם היוצא ולא רבולוציה, כמו זו שעשה הדור הקודם. העיצוב החיצוני והפנימי דומים במבט ראשון לאלו שבדור היוצא והמנוע החשמלי לא מספק תאוצה מסמרת שיער כמקובל בחשמליות רבות.

ואז מסתכלים על ה-5008 במבט שני. למרות כל מה שכתבנו מקודם, ה-5008 עושה בצורה מצוינת את כל מה שמצופה ממוביל נוסעים כזה: העיצוב נאה ונעים, תא הנוסעים מעוצב ועשיר, המרחב הפנימי מצוין לשבע נפשות, איכות הנסיעה מצוינת וטווח הנסיעה מבטיח.

בנוסף לכל התכונות הללו, ה-5008 צפויה להיות המכונית החשמלית עם 7 מקומות היחידה בסגמנט שאינה מכונית יוקרה. עם תמחור מתאים היא עשויה להיות מלכת הקטגוריה הזו, בלי מתחרים בקו האופק הקרוב. ובצדק.

על הצד הטכני: פיג'ו E-5008

מנוע: חשמלי
הספק מרבי (כ"ס): 210
מומנט מרבי (קג"מ): 34.5
תיבת הילוכים, הנעה: אוט', תמסורת ישירה. הנעה קדמית

חשמל:
סוללה (קוט"ש): 73
טעינה איטית (קילוואט): 11
טעינה מהירה (קילוואט): 160

ממדים:
אורך (מטר):
4.79
רוחב (מטר): 1.89
גובה (מטר): 1.69
בסיס גלגלים (מטר): 2.90
תא מטען (ליטר): 348
צמיגים: 235/55R19 או 235/55R20
משקל עצמי (ק"ג): 2,218

ביצועים (יצרן):
0-100 קמ"ש (שניות): 9.7
מהירות מרבית (קמ"ש): 170
טווח משולב (יצרן): 490-500
טווח משולב (מבחן): -

אחריות:
באירופה מקבל הרכב 8 שנים או 160 אלף ק"מ לרכב, טרם נקבע עם גם בישראל. 8 שנים או 160 אלף ק"מ לסוללה

הכותב היה אורח פיג'ו בשבדיה

  • עוד באותו נושא:
  • פיג'ו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully