וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצלמה חדשה תופסת נהגים שמחזיקים סלולרי באמצעות בינה מלאכותית

עודכן לאחרונה: 7.7.2024 / 9:01

המשטרה בבריטניה החלה להפעיל מצלמה שונה מהרגיל, שמשמשת גם לאכיפת מהירות, וגם לזיהוי נהגים מסמסים, ועוקפת את הבעיות שהכשילו את משטרת ישראל

מצלמת בינה מלאכותית שמתעדת נהגים שמתעסקים בטלפון הנייד. RAC, אתר רשמי
תיעוד מתוך המערכת/אתר רשמי, RAC

בכל העולם מתקשים כוחות משטרה לפעול נגד נהגים שמתמשים בטלפון נייד בזמן נסיעה, בגלל הקושי לתעד את העבירה. בישראל נאלצה המשטרה להפסיק את השימוש במערך מצלמות ניידות שהייתה פורסת על גבי גדר ההפרדה בכבישים מהירים, מחשש לפגיעה בפרטיות הנהגים שגם פניהם צולמו, ועקב הצורך בשוטר אנושי שיהיה זמין לעבור על צילומי הנהגים ולמצוא כאלה שאוחזים את הנייד בידם.

אולם כוחות המשטרה בבריטניה החלו להשתמש במצלמה חדשה שנועדה לפתור את שתי הבעיות. היא ממוקמת גבוה על עמודים בעמדות נייחות, או נשלפת לגובה מרכבים מסחריים משטרתיים שהוסבו למשימה. צילום הרכבים מגבוה מאפשר לתעד את ידי הנהגים אוחזים בסלולרי מבלי לצלם את פניהם, ובדרך לזהות גם כאלה שאינם חגורים. אפשר להציבה גם על עגלה ניידת, וכך הרכב המשטרתי לא חייב להישאר במקום.

בלעדי לוואלה רכב:
איפה בארץ מקבלים הכי הרבה דוחות על שימוש בסלולרי בנהיגה

מצלמה שמתעדת נהגים שמתעסקים בטלפון סלולרי. National Highways, אתר רשמי
המצלמה החדשה. הגובה מאפשר לצלם רק את ידי הנהגים ולא את פניהם/אתר רשמי, National Highways

בנוסף עושה המצלמה שימוש בבינה מלאכותית כדי לנתח את הצילומים, כך שאין צורך בשעות רבות של שוטרים לעבור על צילומי הווידיאו. המערכת קובעת מתי היא מזהה עבירה, ומעבירה את פרטי הרכב ביחד עם התיעוד לשוטר שאמור לבחון אותו ולהחליט אם לשלוח דו"ח.

בארץ עברה המשטרה לצילום נהגים במצלמות סטילס מגשרים, בידי שוטרים המזהים נהגים מסמסים ומצלמים אותם באמצעות מצלמה ארוכת עדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully