וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקטל בדרכים בשיא ויו"ר הוועדה בכנסת התפטר: "עבודה בעיניים"

עודכן לאחרונה: 21.7.2024 / 15:40

ח"כ בועז טופורובסקי: "המצפון שלי לא מאפשר לי לישון בלילה. לא רוצה להמשיך להיות חלק מההצגה הזו". מתחילת השנה נהרגו 255 בני אדם, זינוק של 20%. האוצר: "העברנו תקציבים לתוספת שוטרי תנועה, והם הועברו למקומות אחרים"

ח"כ בועז טופורובסקי התפטר מתפקידו כיו"ר ועדת המשנה לתאונות דרכים/דוברות הכנסת

ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד), הודיע היום על התפטרותו מראשות וועדת המשנה לבטיחות בדרכים במהלך ישיבה מיוחדת של וועדת הכלכלה על הקטל הגובר בכבישים.

הישיבה כונסה לאחר שמתחילת השנה נרשם זינוק של 20% במספר ההרוגים בתאונות דרכים, שהגיע השנה ל-255 בני אדם. לפי נתוני מרכז המידע והמחקר של הכנסת, במחצית הראשונה של השנה נהרגו 57 רוכבי אופנועים וקטנועים, ו-88 בני המגזר הערבי, כאשר בשני המקרים מדובר בשיא של יותר מ-20 שנה.

עוד מתברר כי בני 65+ הפכו לקבוצת האוכלוסייה הגדולה ביותר מקרב ההרוגים, עם 52 בני אדם מתחילת השנה, ועקפו את בני ה-20-24 שנים.

הרוגים בתאונות דרכים לפי גיל, מחצית ראשונה 2024. מרכז המחקר והמידע של הכנסת, דוברות הכנסת
בני ה-65+ נהרגים יותר, כהולכי רגל וכנהגים/דוברות הכנסת, מרכז המחקר והמידע של הכנסת

ח"כ טופורובסקי, יו"ר ועדת המשנה לתאונות דרכים, התייחס לשימוע שקיימה ועדת הכלכלה עוד ב-2016 לטיפול בקטל בדרכים, וציין כי 95% מהמלצות הוועדה לא יושמו, והוסיף: "ראינו את התחקיר בערוץ 13 על סדרי העדיפויות של משרד התחבורה ואת דוח מבקר המדינה שמסביר איך כל משרדי הממשלה כשלו. אי אפשר להמשיך ככה. אין קיום לוועדה שלא מקבלת התייחסות רצינית מהממשלה וממקבלי ההחלטות. ועדה מפקחת שאף אחד לא מתייחסת אליה, היא לא וועדה, היא עבודה בעיניים. ואני לא רוצה לקחת חלק בתיאטרון הזה. כשחוסר האכפתיות, הבינוניות והעדר החמלה שולטים בכל, התוצאה היא מוות מיותר בכבישים, אנשים משותקים וקטועיי גפיים שיכלו להיות בריאים, שכול ואובדן נורא, פיזי וגם כלכלי".

טופורובסקי, ששכל את אחותו בתאונת דרכים, סיכם כי "המצפון שלי לא מאפשר לי לישון בלילה. אני לא רוצה להמשיך להיות חלק מההצגה הזו. אני מבקש לשנות ולהשפיע ולא לקבל תפקידים. לכן החלטתי להתפטר מראשות הוועדה. אמשיך לפעול למען הבטיחות בדרכים, אמשיך לזעוק את זעקתם של אלו שנשכחו, אמשיך להיאבק ולשנות, גם ללא התפקיד שבמצב הנוכחי הוא חסר תוכן". היו"ר דוד ביטן (הליכוד) התייחס לכך ואמר כי הוא לא מקבל את ההתפטרות והוסיף: "חשוב שח"כ טופורובסקי ימשיך בעבודה ונדאג לטפל בבעיה מול משרדי הממשלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
הרוגים בתאונות דרכים במגזר הערבי, שיא של 20 שנה ב-2024. מרכז המחקר והמידע של הכנסת, דוברות הכנסת
שיא של 20 שנה בהרוגים מהמגזר הערבי/דוברות הכנסת, מרכז המחקר והמידע של הכנסת

בדיון הודה יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), יורם הלוי, כי קוראים לרשות "רשות לאומית", אבל בפועל היא לא רשות לאומית. לדבריו, "הרשות נטולת סמכויות ושיניים, ולא מסוגלת לעשות הרבה כפי שמצפים ממנה. אני לא יכול להורות למשטרה לבצע אכיפה או לשום גוף אחר. זאת לא רשות לאומית ואין טעם לחזור על הנתונים. המספרים מטורפים. בחצי שנה אנחנו עם 255 הרוגים ואני לא רוצה להכפיל את זה. תנו לנו את הסמכויות והכוח, ואם לא נעמוד במשימה שימו מישהו אחר".

ראש אגף התנועה, ניצב יהודה בן עטר, אמר כי כדי לטפל בזה הרמה הלאומית צריכה להיכנס לאירוע. "אנחנו נותנים 100% עבודה אבל אנחנו לא קוסמים, צריך כסף לחינוך וכסף לאכיפה טכנולוגית ואין לנו תקציבים. אני חסר היום 80 שוטרים מבצעיים. המדינה מפסידה 17 מיליארד שקל בשנה בגין תאונות, תנו לנו תקציב ונטפל בזה", אמר ניצב בן עטר.

רכזת תחבורה באגף התקציבים באוצר, ספיר איפרגן, אמרה כי זה לא נכון לומר שהכל נופל על תקציבים ושתקציבים קוצצו. לדבריה: "המשטרה קיבלה אלפי תקנים חדשים, כמה תקנים הוקצו למשימה הזו? בשנים אחרונות קרה יותר מפעם אחת שתקנים ייעודיים ששילמנו עליהם עברו לצרכים אחרים וזו הבעיה. אמרו לנו 'שוטר הוא שוטר הוא שוטר'".

ניצב בן עטר התייחס לכך ואמר כי אגף התנועה מקבל 27 מיליון שקל לתקצוב שוטף ואמר כי השנה קיבל עוד מיליון. "את החלוקה והאופן שבו זה נעשה צריך להפנות למשרד לביטחון לאומי", אמר.

טופורובסקי: "אז לא אתה דופק על השולחן. ניצב בן עטר השיב: "אתה בעצמך אומר שאין ניידות. העניין הזה עולה שוב ושוב וידי כמעט נשברה מלדפוק על השולחן וזה לא כל כך עזר". יו"ר הרלב"ד הלוי, שבוואלה רכב נחשף כי מקדם שימוש ברלב"ד לאכיפה על חשבון טיפול בבריונות בכבישים, אמר כי הדבר הכי דחוף הוא: "אכיפה, אכיפה, אכיפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully