וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל עבודות אחזקה: ממחר ועד שבת אין רכבות מבאר שבע למרכז

עודכן לאחרונה: 23.7.2024 / 18:18

שוב מושבת קו מרכזי של רכבת ישראל ועשרות אלפי נוסעים ישלחו להחליף אוטובוסים בשיא החום. הקו האלטרנטיבי, דרך שדרות, מושבת מאז 7 באוקטובר, ומשרד התחבורה לא מצליח לשקמו

בוידאו: הצגת תוכנית "ישראל אחת". 30 ביולי 2023/וידאו: עומר מירון / לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ

בזמן ששרת התחבורה מירי רגב מטיילת על חשבוננו בצרפת, יסבלו ממחר עשרות אלפי ישראלים, כולל תושבי ישובי עוטף עזה המשתקמים מהתקפת החמאס, מסגירת קו רכבת מרכזי לארבעה ימים: ממחר ועד מוצאי שבת, כולל, לא יופעלו רכבות ישירות בין באר שבע למרכז, בשל עבודות אחזקה של המסילה באזור נען.

כחלק מתוכנית התחזוקה השנתית יבוצעו עבודות תשתית לתחזוקה, שדרוג והחלפת רכיבי מסילה באזור נען. ברכבת אומרים כי עבודות אלה הינן הכרחיות לצורך שמירה על בטיחות הנסיעה, ותוכננו לימי הקיץ בהם מספר הנוסעים מועט יחסית ביחס לתקופות אחרות. בשל העבודות תופסק זמנית תנועת הרכבות בין תחנות קריית מלאכי-יואב ולוד ובין תחנות בית שמש ולוד. רכבת ישראל תפעיל מערך היסעים ללא עלות.

לרכבת ישראל יש קו אלטרנטיבי, דרך שדרות, אולם הקטע שבין שדרות לאשקלון מושבת מאז מתקפת החמאס. צה"ל מתנגד להפעלתו בשל גשר הרכבת והקטע שסביבו שחשופים לאש טילי נ"ט מעזה, ודורש למגן אותו בעלות של 800 מיליון שקל. למרות שמנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי הבטיח להקצות 50 מיליון שקל לתכנון המיגון ולהקצות 200 מיליון שקל מעלותו, כדי לסיים את העבודות בתוך שנתיים, הכסף טרם הועבר.

שרת התחבורה מירי רגב ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' לא הגיעו להסכמות על העברת שאר הכסף, כאשר סמוטריץ' מנמק את התנגדותו בסיבות אידאולוגיות, שהתשובה לאיום צריכת להיות השמדת החמאס, ובינתיים תושבי העוטף הם בני ערובה של הפוליטיקאים. בימים רגילים מפעילה עבורם הרכבת קו עוקף דרך באר שבע, שמאריך את דרכם למרכז, ובארבעת הימים הקרובים יסבלו עימם גם שאר תושבי הנגב והמבקרים ביישובי הדרום.

רכבת ישראל בתחנת רכבת שדרות 30.8.17. ראובן קסטרו
הרכבת ליד בשדרות, הקטע שנסגר לתנועה. אם היה פעיל, עבודות אחזקה לא היו פוגעות בעשרות אלפי נוסעים/ראובן קסטרו

קו באר שבע מרכז-נהריה: מחר ומחרתיים רכבות בקו זה תופעלנה במתכונת מפוצלת: בין תחנות ב"ש מרכז וקריית מלאכי-יואב ובין תחנות לוד לנהריה. לא תופעלנה בין תחנות קריית מלאכי-יואב ללוד. ביום שישי ובמוצ"ש רכבות בקו זה תופעלנה רק בין תחנות לוד ונהריה.

קו באר שבע מרכז: כרמיאל: תופעלנה לאורך כל ימי העבודות בין תחנות לוד וכרמיאל בלבד ולא תופעלנה בין תחנות באר שבע מרכז ולוד.

קו בית שמש-נתניה: תופעלנה לאורך כל ימי העבודות בין תחנות לוד ונתניה בלבד ולא תופעלנה בין תחנות בית שמש ולוד.

תחנת מזכרת בתיה תהיה סגורה לשירות. תנועת הרכבות תחזור לסדרה רק ביום ראשון (28.7.24).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully