וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

170 אלף שקל והרבה אבזור: ג'אקו 7 מסתער על שוק הקרוסאוברים

עודכן לאחרונה: 25.7.2024 / 9:15

דגם ראשון מבין 14 שצפויות ג'אקו ואומודה מבית צ'רי הסינית להשיק בארץ בשנתיים הקרובות: במחיר תחרותי, לא חשמלי, עם אופציה ל-4x4. ומה האבזור?

Jeacoo J7/Jeacoo

מותגים סיניים חדשים מושקים בארץ כמעט כל חודש, אבל אחד שמתחיל כאן דווקא עם דגם בנזין, זה כבר יותר מעניין.

כלמוביל, שכבר מייבאת את יונדאי, מיצובישי, מרצדס, ג'נסיס, סמארט ואורה, השיקה היום את פעילות ייבוא JAECOO ו-OMODA, שני מותגי ייצוא חדשים של צ'רי הסינית, שדגמים שלה כבר נמכרים בידי יבואנית מתחרה, פריסבי.

ג'אקו ואומודה ישווקו יחד ב-16 אולמות תצוגה צמודים שיוקמו בארץ, ומתהדרים כבר עכשיו ב-11 מוסכי שירות, כאשר בתוך שנתיים אמורה הרשת לגדול ל-24 מרכזי שירות. ג'אקו הושקה הבוקר, ודגמי אומודה יגיעו אלינו מתחילת 2025.

ג'אקו J7. אתר יצרן
עיצוב נקי, שמזכיר קצת ולא במקרה את ריינג' רובר איווק/אתר יצרן

הדגם הראשון שמושק בארץ הוא ג'אקו 7, קרוסאבר 5 מקומות, עם הנעה קדמית או כפולה, שינסה להיכנס לחלל שפינו דגמי ה-2 ליטר של יונדאי טוסון וקיה ספורטאז' שהייצוא שלהם לאירופה ואלינו הופסק בגלל תקנות זיהום האוויר המעודכנות, והעלו את המחיר הבסיסי של שני הקרוסאוברים הקוריאנים ל-180 אלף שקל ומעלה.

ה-7 חולק פלטפורמה עם הצ'רי טיגו 7 שכבר נמכר אצלנו, אבל זכה לעיצוב עדכני וספורטיבי יותר, עם חזית דרמטית שמנסה להקנות לו מראה של דגם יוקרה פנסי לד ואופציה לצביעה דו גוונית. עם אורך של 4.5 מטר, רוחב של 1.85, גובה של 1.67 מטר ובסיס גלגלים של 2.67 מטר, הוא גם דומה מאוד בגודל לצמד הקוריאנים. לתא המטען נפח של 424 ליטר, פחות מקוריאנים, אבל בהפרש קטן יותר משראינו אצל סינים אחרים.

מנוע: כרגע מוצעת יחידת כוח אחת, מנוע טורבו-בנזין, 1,600 סמ"ק עם 147 כ"ס, גרסה מופחתת הספק בעקבות כניסתו לתוקף של תקן הזיהום יורו e6, שכבר ראינו מפחית יותר מ-20 כ"ס מהספק המנוע המקביל של צמד הקוריאנים המתחרים. בסוף השנה תגיע גם גרסת פלאג אין.

ביצועים: דגמי ההנעה הקדמית מאיצים מ-0 ל-100 קמ"ש ב-10.8 שניות, בדרך ל-180 קמ"ש מרביים, ו-13.3 ק"מ לליטר רשמיים. דגם ה-4x4 שכבד ב-125 ק"ג עם 1,624 ק"ג, נזקק ל-12 שניות, מגיע עם מהירות מירבית זהה, וצורך לפי היצרן 12.5 קמ"ל.

עוד בוואלה!

וואלה מובייל במבצע משפחתי משתלם במיוחד! חוסכים לכל המשפחה

לכתבה המלאה
ג'אקו 7. ג'אקו,
סביבת הנהג: מסך 13.2 או 14.8 אינץ'/ג'אקו

עיצוב הפנים נקי, מזכיר יותר רכב חשמלי, ורמת האבזור גבוהה מאוד יחסית למחיר כבר יחסית לדגם הבסיסי, כאשר יש בחירה בין שלוש רמות גימור.

Executive (מ-170 אלף שקל): חישוקי 19 אינץ' קלים, פנסי ערפל קדמיים ואחוריים, מסך מולטימדיה 13.2 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי 10.25 אינץ', מושבי נהג ונוסע בכוונון חשמלי, בקרת אקלים עם יציאה למושב האחורי, מושבי עור טבעוניים, תא אחסון מקורר מתחת לשענת היד הקדמית, שקעי USB-c מלפנים ומאחור ומסילות גג.

גרסת Titanium (מ-179 אלף שקל) מוסיפה חימום למושבים קדמיים, דלת תא מטען חשמלית, חלון שמש נפתח, שליטה חשמלית על המושב הקדמי מאחור ומשטח טעינה אלחוט לנייד.

ג'אקו 7. ג'אקו,
כושר צליחת מעברי מים בגובה של עד 60 ס"מ בגרסת ההנעה הכפולה/ג'אקו

גרסת Adventure 4X4 (מ-200 אלף שקל) שתנסה להתחרות בסובארו פורסטר, מוסיפה הנעה כפולה, כולל יכולת המדמה נעילת דיפרנציאל למעבר מכשולים, חימום הגה, זיכרונות למיקום המושבים הקדמיים, חימום מושבים אחוריים, אוורור מושבים קדמיים, משדרגת את גודל מסך המולטימדיה ל-14.8 אינץ', תצוגה עילית לנהג, סטריאו של סוני עם 8 רמקולים והזזה אוטומטית של מושב הנהג בכניסה לרכב.

בגרסה הזו יש לג'אקו 7 זווית גישה של 21 מעלות וזווית נטישה של 29 מעלות, מרווח גחון של 20 ס"מ ויכולת צליחת מעברי מים בעומק של עד 60 ס"מ. יש גם מערכת ADRIS (All Road Drive Intelligent System) המציגה בחירה בין שבעה מצבי נהיגה ומתאימה את תגובת הדוושה, תיבת ההילוכים והבלימה (נהיגה עירונית, נהיגת שביל, כביש מהיר, כביש גשום, חול, שלג, ובוץ לביצועים יציבים בתנאי שטח שונים), ומצלמה בגחון הרכב המסייעת בתמרון בין מכשולים בשטח.

בטיחות: 7 כריות אוויר בגרסת הבסיס, 8 בשתי הבכירות כולל כרית אוויר לברכי הנהג. יש בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לפנים ולאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב, אור גבוה אוטומטי, אזהרה מפני פתיחת דלת כאשר המעבר לא פנוי והתרעת עייפות. ה-7 טרם נבחן במבחן ריסוק מערבי.

אחריות: לכל הדגמים 5 שנות אחריות יצרן, או 150 אלף ק"מ.

  • עוד באותו נושא:
  • צ'רי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully