וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'אקו ואומודה: מי אתם המותגים הסינים החדשים?

עודכן לאחרונה: 28.3.2024 / 15:37

עם הנעת בנזין, הייבריד, פלאג אין וכמובן חשמל, כלמוביל הכריזה היום על ייבוא שני מותגים סיניים חדשים לישראל. מכוניות ראשונות של מותג ג'אקו צפויות להגיע השנה, אומודה ב-2025

ג'אקו J7. אתר יצרן
החלוץ, ג'אקו J7, מימדי טוסון והבטחה ליכולות שטח/אתר יצרן

בדיוק כאשר חשבתם שאין מקום לדחוף עוד סיכה בסוללת מותגי הרכב הסיניים שמגיעים לישראל בשנים האחרונות, אחרי שדיווחנו על כך כאן לראשונה, מכריזה כלמוביל רשמית על כניסתם של עוד שניים, הפעם תחת כנפי כלמוביל.

שני מותגי הרכב האלו שייכים לקבוצת צ'רי, שאת דגמיה אנחנו כבר מכירים תחת יבואנית אחרת - פריזבי (לשעבר קרסו). אולם בשונה מצ'רי, אלו נחשבים בקבוצה כ"מותגי הייצוא" כלומר כאלו שאמורים להציג את הטכנולוגיות המתקדמות הן בתחום ההנעה והן בתחום הממשק וגם המיצוב, שיהיה גבוה מצ'רי העממית יותר.

הן ג'אקו והן אומודה יגיעו בשלב הראשון עם דגמי קרוסאוברים, אליהם יצטרפו בעתיד גם מכוניות נוסעים. כאשר הכוונה היא להציג 5 דגמים עד סוף 2025.

ג'אקו J7. אתר יצרן
בנזין בתחילה, פלאג אין מאוחר יותר/אתר יצרן

המותג הראשון לנחות כאן יהיה ג'אקו, ששיווקו יתחיל ברבעון האחרון של 2024. הרכב הראשון שלו יהיה ה-J7 שלפחות לפי ההצהרות יבטיח גם יכולות שטח עם מרווח גחון של 20 ס"מ בגרסאות כפולות ההנעה. בשלב הראשון ישווק הרכב עם מנוע בנזין וחודשיים לאחר מכן תגיע גם גרסת פלאג אין של הדגם.

באורך של 4.51 מטר ובסיס גלגלים של 2.67 מטר, מדובר בקרוסאובר במימדיו של יונדאי טוסון לצורך ההשוואה. ההנעה בגרסת הבנזין תהייה עם מנוע 1.6 ליטר מוגדש ולו 195 כ"ס ו-29.6 קג"מ. בגרסת הפלאג אין הוא צפוי לעשות שימוש באותו המנוע אבל עם תגבור חשמלי, כאשר לפי היצרנית יאפשר עד 160 ק"מ של טווח חשמלי.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ג'אקו J7. אתר יצרן
מסך 14.8 אינץ' שישלוט ויציג את הפונקציות השונות ברכב/אתר יצרן

בתא הנוסעים מסך 14.8 אינץ' שישלוט על מערכות הרכב, בין השאר במצבי הנהיגה, תצוגת מצלמות היקפיות וגם מתחת לרכב, לוח מחוונים 10.25 אינץ', תצוגה עילית ועוד. הרכב טרם נבחן במבחני ריסוק פומביים, אולם היצרנית מצהירה על כך שהוא תוכנן לעמוד בדרישות ל-5 כוכבים. מקבילו לפלטפורמה מבית צ'רי, ה-FX רשם ציון כזה במבחני הריסוק שלו.

אחרי ה-J7 יגיע ה-J8, גם הוא קרוסאובר, אבל הפעם באורך של כמעט 6 מטרים שיציע 6 מקומות ישיבה והנעת פלאג אין לטווח של בין 90 ל-160 ק"מ. ככלל, בשני המותגים התפיסה היא של הנעת הדגמים הגדולים במנועי בנזין, היברידיים ופלאג אין ואת הקטנים יותר בהנעה חשמלית.

ג'אקו J7. אתר יצרן
השאיפה היא למצב את ג'אקו ואומודה מעל צ'רי העממית יותר בהיררכיה של הקונצרן/אתר יצרן

ברבעון הראשון של 2025 יצטרף מותג אומודה לשיווק, כאשר הרכב הראשון שלו יהיה ה-C9. זהו למעשה הצ'רי FX בגרסה שונה, מעט יותר מאובזרת ומהודרת. גם הוא יגיע בהנעת פלאג אין עם טווחים של עד 160 ק"מ.

ברבעון השני יגיע ה-J5 של ג'אקו, קרוסאובר קומפטי במידותיו של יונדאי קונה שיוצע כמו הקונה בהנעת בנזין, היברידית וחשמל.

שני הדגמים האחרונים שראה פה ומתוזמנים לסוף שנת 2025 הם ה-C7 וה-C3 של אומודה. הראשון, כמו ה-J7 מבחינת מימדים ושיוך לקטגוריה והשני קטן ממנו, ככל הנראה מקביל ל-C9/FX.

ג'אקו J8. אתר יצרן
ה-J8 הגדול יותר כבר נושק ל-6 מטרים ויציע 6 מקומות ישיבה/אתר יצרן

שני המותגים ישווקו באותם אולמות מכירה, ולאור החפיפה הרבה בין גדלי הדגמים יהיה מעניין לראות כיצד הם ימוצבו גם אחד מול השני וגם מבחינת התחרות. ההדגשה של תפיסת המותגים ככאלו המכוונים לפרימיום יותר מאשר רומזת לכך שמי שמצפה כאן למשחק בתחומי המחיר העממיים הולך להתאכזב.

אם נתייחס ל-FX ולטיגו 7 פרו של צ'רי כנקודת ייחוס, עם מחירי פתיחה של 150 ו-160 אלף שקל בהתאמה, התמחור של המותגים החדשים צפוי להיות גבוה מהם, כמה? קשה לומר, אבל אם צריך להעריך, אזי מכיוון ששני דגמי הפלאג אין הסיניים האחרים שמשווקים כאן וגם מכוונים גבוה - לינק אנד קו 01 ו-WEY קופי 02 הם דוגמה, אנחנו עשויים לראות גם תגי מחיר של 230 אלף שקלים וצפונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully