וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית יוקרה? הכינותי מראש

עודכן לאחרונה: 20.1.2023 / 14:23

לינק אנד קו 01 הוא קרוסאובר סיני חדש ומסקרן, שמייצרת בעלת הבית הסינית של וולוו, ג'ילי, ומבוסס על הוולוו XC40. האם הסינים מצאו את דרך הקיצור המושלמת כדי להיכנס לעולם רכבי היוקרה?

לינק אנד קו 01. אודי עציון, מערכת וואלה
החזית קצת צפרדעית. אבל נגיעות צבע תכלת וצבע דו גווני יוצרות עיצוב נאה/מערכת וואלה, אודי עציון

מחיר: 230 אלף שקל
אהבנו: נאה, מאובזר, נוח, יותר אירופי מסיני ותג מחיר זול אפילו מהקוריאנים
לא אהבנו: ביצועים, יקר כמו כל הפלאג אינים
ציון: 8/10

מה זו מכונית יוקרה? מרצדס הרוויחה את השם שלה כצאצאית של המכונית הראשונה, ומשנים של הישגים טכנולוגיים ועל מסלולי המירוצים. ב-מ-וו עשתה את שני האחרונים, ואודי עברה תהליך של 20 שנה עד שהפכה משנות ה-80 ממתחרה לאופל למתחרה לגיטימית למרצדס ולב.מ.וו.

אבל אנחנו בעידן הקופי פייסט והחמם והגש. ב-2010 רכשה ג'ילי הסינית את וולוו, השקיעה מיליארדים במימון השדרוג הטכנולוגי הנדרש שלה לעולם החשמלי, ואז החלה למשוך דיבידנדים באמצעות אימוץ הטכנולוגיות האלה למכוניות שלה עצמה.

לינק אנד קו הוא אחד מכמה מותגי יוקרה שהיא השיקה, ואחד שמיועד לשווקי המערב. הדגם הראשון שלו שקיבל את השם חסר הנשמה 01 תוכנן בשבדיה, משתמש בפלטפורמה של וולוו XC40, אבל מיוצר בסין. וככה קיבלנו קיצור דרך לשוק היוקרה: הכינותי מראש.

לינק אנד קו 01. אודי עציון, מערכת וואלה
הסינית הראשונה שאנחנו פוגשים ללא מוזרויות הנדסת אנוש/מערכת וואלה, אודי עציון

עיצוב: נאה, עם שימוש בקטעי צבע כחול בחישוקי ה-20 אינץ' ובפסי הניקל במסגרות החלונות.

תא נוסעים: סביבת הנהג מזכירה קצת את זו של וולוו, ומודרנית מאוד אך ללא מוזרויות סיניות שראינו בדגמים אחרים ממעצמת הרכב החדשה. מסך מגע 12.7 אינץ' בולט מדשבורד ומשמש לתפעול המולטימדיה ובקרת האקלים, וגם לוח המחוונים דיגיטלי, בגודל 12.7 אינץ' גם כן, מה שפותח שפע של אפשרויות תצוגה, כולל מפת ניווט קטנה כשמשתמשים בווייז באמצעות האנדרואיד אוטו או האפל קארפליי.

מה שעוד בולט לעומת סיניות אחרות, גם יוקרתיות, הוא שאין מוזרויות ופאקים בהנדסת האנוש. הכל מרגיש מאוד יעיל ומערבי, כולל מחשבה על הפרטים הקטנים. לחיצה על ידית האיתות מעלה מייד על מסך המולטימדיה המרכזי תמונה ממצלמות הרוורס, כדי לקבל עוד זווית על מה שקורה מאחור, ושלא תפגעו באף אחד.

ברוח הזמן מתגאה היצרן בשימוש בחומרים ממוחזרים, כמו רשתות דיג שהפכו לבד למושבים. מעניין כמה רשתות דיג ישנות יש בעולם לספק מספיק חומר גלם לשנים הבאות. כך או כך, המושבים נוחים והישיבה מלפנים גבוהה. מאחור המושב נמוך יותר, בדיוק כמו ב-XC40, והמושב יהיה נוח יותר לשניים, כאשר נוסע שלישי סובל מרצפה לא לגמרי שטוחה. יש יציאת מזגן ושקעי USB.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
לינק אנד קו 01. אודי עציון, מערכת וואלה
המושב האחורי מרווח, אבל במפתיע הרצפה אינה שטוחה/מערכת וואלה, אודי עציון

תא מטען: בנפח 466 ליטר, גדול ושימושי, אך מתחתיו כמו ברוב החשמליות וההיברידיות אין גלגל רזרבי.

אבזור: ה-01 מגיע ברמת אבזור אחת וגבוהה: חישוקים קלים, חלון שמש פנורמי, מושב נהג חשמלי, דלת תא מטען חשמלית וכניסה והנעה ללא שימוש במפתח.

אבזור הבטיחות כולל בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על רכב בשטח מת, שמירת נתיב והתרעה על תנועה חוצה מאחור. עם זאת אין בלימת חירום אוטונומית גם לרוורס, שמתחילה להיות יותר ויותר נפוצה ביוקרה.

לינק אנד קו 01. אודי עציון, מערכת וואלה
ביצועים טובים, אבל הפלאג אינים של פיג'ו וקיה יותר חזקים/מערכת וואלה, אודי עציון

מנוע וביצועים: הדגמים הבאים של לינק אנד קו שיגיעו לארץ כבר יהיו חשמליים, אבל ה-01 הוא פלאג אין: היברידי עם סוללה גדולה שמאפשרת נהיגה של עשרות קילומטרים על חשמל. הרעיון: נסיעה יומיומית ללא פליטות, ונסיעות ארוכות ללא חרדת טווח, ועדיין עם מכונית היברידית.
כאן יש מנוע בנזין 1,500 סמ"ק ומנוע חשמלי שמפיקים יחד 261 כ"ס, ומשודכים לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, 7 הילוכים. ההנעה קדמית.

הביצועים טובים, אבל אין מכה בגב בתאוצות. 8 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש הם נתון שכבר רואים ברכבים עממיים בהרבה, ולא מורגש ניצול של תוספת הכוח החשמלי לטובת הביצועים. תפעול ידית ההילוכים אינו נוח, גם במצב הידני ואפילו בהעברה רגילה מפארקינג לדרייב. חבל גם שאין אפשרות לשליטה ידנית על קצב טעינת הסוללה החשמלית, מלבד העברת ידית ההילוכים למצב ברייקינג, כמו בטויוטה פריוס 2005.

צריכת דלק וטעינה: הסוללה החשמלית גדולה יחסית, 17.6 קוט"ש, וההבטחה היא ל-75 ק"מ חשמליים. במהירויות עירוניות זה אפשרי, אבל מחוץ לעיר הותנע מנוע הבנזין אחרי 62 ק"מ בלבד של נהיגה במהירות של 110 קמ"ש. הטעינה בעמדה ביתית אורכת שעתיים חצי, כך שאם אתם יכולים לטעון גם בבית וגם במשרד אתם יכולים להתנהל חשמלית כמעט לגמרי גם אם אתם גרים בירושלים או באשקלון ונוסעים כל יום לתל אביב.

אחרי שהסוללה נגמרת צריכת הדלק מתחילה לרדת. אחרי 150 ק"מ עדיין היינו על 25 ק"מ לליטר בממוצע, אבל אחרי 250 ירדנו כבר ל-15 קמ"ל.

נוחות והתנהגות כביש: ה-01 זכה לכיול מתלים רך יחסית. הרווח הוא בנוחות נסיעה טובה בדרך כלל, כל עוד לא נתקלתם בכביש גלי שקצת יטלטל אותו. הנסיעה שקטה ובידוד הרעשים טוב.
התנהגות הכביש בטוחה. אחיזת כביש גבוהה אבל שום ביטוי ספורטיבי.

לינק אנד קו 01. אודי עציון, מערכת וואלה
תמורה טובה לכסף, אבל רק אם באמת תטענו/מערכת וואלה, אודי עציון

השורה התחתונה: ה-01 עולה כעת 230 אלף שקל, לאחר שרוב המלאי הגיע ושוחרר ממכס לפני העלאת מס הקנייה על רכבי פלאג אין ב-1 בינואר. זה אומר שהמלאי הבאה שיגיע יהיה יקר יותר. אפשר גם לקבל אותו מהיבואן בליסינג פרטי, החל מ-4,250 שקל לחודש ומקדמה של 15 אלף שקל, כולל ביטוח וטיפולים.

האם 230 אלף שקל הם מחיר יקר או זול? זה מחזיר אותנו לשאלה מהפתיחה. וולוו XC40 מקביל עולה 50 אלף שקל יותר, מציע קצת יותר אופי, ביצועים טובים יותר אבל טווח חשמלי קצר יותר. קיה ספורטאז' ופיג'ו 3008 פלאג אין יקרים ב-20 אלף שקל. קיה נירו פלאג אין, עם פחות אבזור, טווח וביצועים, עולה 180 אלף שקל.

מבחינת העיצוב, האבזור והאיכות ה-01 ראוי להשתלב בעולם היוקרה. מבחינת הביצועים, הנוחות והתנהגות הכביש עדיין לא. אם אתם מחפשים קרוסאובר פלאג אין מפואר הוא מציע תמורה טובה לכסף. אבל לשימוש בשתי מערכות הנעה, היברידית וחשמלית יש מחיר כלכלי. וכאשר לשוק מגיעים עוד ועוד ג'יפונים חשמליים מוצלחים במחירים דומים, מיונדאי איוניק 5, קיה EV6, סקודה אניאק ועד טסלה מודל Y שהוזל באחרונה ל-270 אלף שקל, יש סימן שאלה בולט מסביב לרכישת רכבי הפלאג אין הגדולים.

על הצד הטכני: לינק אנד קו 01

מנוע, הנעה: בנזין-חשמל, נטען, קדמית
הספק (כ"ס) / מומנט (קג"מ): 27/261
סוללה: 17.6 קילווואט
תיבת הילוכים: רובוטית, כפולת מצמד 7 הילוכים

מידות:
אורך (מ'):
4.54
רוחב (מ'): 1.86
גובה (מ'): 1.69
בסיס גלגלים (מ'): 2.73
תא מטען (ליטרים): 466

ביצועים:
תאוצה 0-100 (שניות): 8
מהירות מירבית (קמ"ש): 210
צריכת דלק (יצרן): 100 ק"מ לליטר
צריכת דלק (מבחן): 15 ק"מ לליטר

אבזור בולט:
חלון שמש פנורמי, ריפודי כסאות ממוחזרים, מושב נהג חשמלי

בטיחות:
ציון מבחן ריסוק אירופי: 5 מ-5

בטיחות אקטיבית:
בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי רכב ב"שטח מת", התרעת תנועה חוצה, זיהוי תמרורים, אור גבוה אוטומטי

זיהום אוויר:
27 גרם CO2 לק"מ, קבוצת זיהום 1 מ-15

אחריות:
4 שנים או 100 אלף ק"מ, 8 שנים או 150 אלף ק"מ לסוללה

מתחרים:
טויוטה ראב4 פלאג אין, קיה ספורטאז' פלאג אין

  • עוד באותו נושא:
  • רכב חדש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully