וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוא מרשים, באמת, עד שפותחים מחשבון...

עודכן לאחרונה: 31.7.2022 / 1:45

בפסגת ההיצע של קיה ספורטאז' נמצאת גרסת הפלאג אין. עם רשימת אבזור נוחות, בטיחות, כוח ואפשרות לכסות עשרות ק"מ בכוח החשמל, אתם רק תצטרכו להתגבר על תג המחיר

קיה ספורטאז' פלאג אין. קינן כהן
כשנותנים למחלקת העיצוב יד חופשית, היא מוציאה דברים נהדרים בקיה/קינן כהן

אם יש סוגייה מעוררת מחלוקת בתחום ההנעה של מכוניות כיום - זו חייבת להיות הנעת פלאג אין. המכוניות האלו שלוקחות את ההנעה ההיברידית ומשדכות אליה סוללה גדולה יותר, עם יכולת טעינה חיצונית ובכך מאפשרות להן נסיעה נטולת מזהמים לטווחים של כמה עשרות ק"מ, מחלקות את העולם לאלו שחושבים שזה הרע בשני העולמות (גם בנזין על חסרונותיו וגם חשמל על מגבלותיו), ובין אלו שחושבים שהיא הטוב משניהם (גם טווח גדול ממנוע הבנזין וגם נסיעה חשמלית). המבחן הזה, יש לציין כבר עכשיו - לא עומד להכריע בשאלה הזו.

האם מכוניות פלאג אין הן כרגע הפתרון המתאים לכל אחד? ממש לא, עוד לא הומצאה המכונית הזו, אבל למכוניות פלאג אין יש תפקיד אחר בינתיים - עבור לא מעט אנשים, זה פתרון ריאלי והגיוני להתנהלות חשמלית בנסיעות השוטפות עם אפשרות לגמישות בנסיעות הארוכות שלהם. פתרון זמני עד שתגיע העת לעשות את המעבר למכונית חשמלית, כאשר אלו יגיעו לשלב הבא, של טווחי נסיעה ומהירות טעינה שיהיו ברי השוואה למכוניות בנזין.

קיה ספורטאז' פלאג אין. קינן כהן
פלאג אין, הטוב בשני העולמות או החסרונות משניהם?/קינן כהן

נשוא המבחן הזה הוא קיה ספורטאז' פלאג אין. גרסת ההנעה ההיברידית-נטענת של הג'יפון של קיה אותו כבר פגשנו והכרנו. העיצוב החיצוני בולט וזה נהדר שסוף סוף מרשים לחבר'ה של קיה להתפרע, בירוק הייחודי של מכונית המבחן ובתאורה הנכונה הקפלים והקימורים שלו בולטים עוד יותר.

העובדה שהמדינה עוד לא כיסחה את המיסוי של ההיברידיות נטענות השקע מאפשר להטעין אותו באבזור רב, והפלאג אין שמגיע ברמת הגימור GT ליין אכן עמוס בכל טוב. מושבי עור מחוממים, מאווררים וחשמליים, לוח מחוונים 12.3 אינץ' ומערכת מולטימדיה בגודל זהה עם קישוריות לאנדרואיד, אפל ו-WAZE מובנה, דלת תא מטען חשמלית, תאורת מטריקס-לד אדפטיביים, גג פנורמי ועוד. בנוסף כל סוללת מערכות הבטיחות המתקדמות הנהוגות פלוס בונוסים קטנים כמו מערכת למניעת מעבר נתיב כאשר יש זיהוי רכב ב"שטח מת" ועוד.

המרווח מלפנים טוב מאוד, קל להגיע לתנוחת נהיגה באופן מהיר, הראות החוצה נפגעת מהקורות הקדמיות העבות. המראה בתא הנוסעים נקי, שילובי הצבעים והמרקמים אפילו מאפשרים לכנות אותו יוקרתי משהו. איכות החומרים טובה והייתה זוכה גם לציון טוב מאוד אלמלא התגנבו כמה פלסטיקים קשים למגע בחלק התחתון של התא, מזכירים לנו שהרכב הזה לא באמת נולד בטווח המחירים שלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
קיה ספורטאז' פלאג אין. קינן כהן
תא נוסעים מרווח ומאובזר/קינן כהן

הנדסת האנוש זוכה למחמאות, התפעול שלה פשוט מאוד וקל מאוד להתרגל אליה. קחו לדוגמה את הפיצוח של קיה את הדילמה בין פקדים פיזיים לרצון לצמצם אותם. הם עשו את זה עם פאנל שליטה דואלי, בלחיצת כפתור הוא מחליף את הפקדים מכאלו של בקרת האקלים למערכת השמע. מה שכן, מכיוון שאלו עדיין כפתורי מגע הם דורשים הנחה מדויקת של האצבע ולכן גם הסטת מבט. אה, ועוד משהו, המסך הגדול שלו ידרוש מנהגים קצרים הישענות קדימה כדי להגיע לפינה הרחוקה שלו - צרות של עשירים.

המרווח במושבים האחוריים מצוין לכל הכיוונים, והפתרונות החכמים פה יעשו חיים נוחים לנוסעים. יציאות מיזוג נפרדות, שקעי USB C במשענות, וו תליה ומתלה קולבים בגב משענות הראש שיכול לשמש גם להנחת הסמארטפון. בתא המטען משלמים את המחיר של ההנעה, זה לא צמצום הנפח ל-540 ליטרים שמפריע כמו אובדן הגלגל הרזרבי. מעבר לזה המפתח שלו רחב ונוח להעמסה, יש ווי תליה, טבעות עיגון ושקע 12V.

קיה ספורטאז' פלאג אין. קינן כהן
פיצחו את הסיפור של שליטה עם פקדים פיזיים ולחצני מגע/קינן כהן

על הנעת הפלאג אין אחראי אותו מנוע 1.6 ליטר טורבו של קיה-יונדאי, אבל כאן מסתיים הדמיון לגרסאות הטורבו בנזין. בגרסה זו הוא מתחבר למנוע חשמלי שמוסיפים ל-180 הסוסים שלו עוד כוח ל-265 כ"ס משולבים ו-35.7 קג"מ. יחד הם עוברים לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית (כפולת מצמד בגרסאות הבנזין).

עם סוללה טעונה הביצועים שלו מצוינים, אספקת הכוח מיידית וחלקה, ההנעה הכפולה מורידה כל סוס לכביש והמיידיות גורמת לתחושה שהתאוצה בפועל מהירה מאותן 8.2 שניות מוצהרות. אחרי טעינה של הסוללה אנחנו יוצאים לנהיגה של בדיקת הטווח החשמלי שלה - שם בשימוש שוטף בלי יותר מדי ניסיונות להתנהל בצורה מיטבית כיסינו כ-54 ק"מ חשמליים בלבד. זה פחות או יותר ה"תקן" של המכוניות האלו, אבל בואו, זה ממש, אבל ממש לא ה-70 ק"מ המוצהרים של קיה.

קיה ספורטאז' פלאג אין. קינן כהן
מרווח מצוין ופתרונות שימושיים ליושבים מאחור/קינן כהן
בנהיגה השוטפת במצב ההיברידי מדובר באחת מיחידות הפלאג אין היותר טובות שפגשתי מחוץ לעולם היוקרה

בנהיגה השוטפת במצב ההיברידי מדובר באחת מיחידות הפלאג אין היותר טובות שפגשתי מחוץ לעולם היוקרה. פחות או יותר ברמה של זו מסטלנטיס שאפשר למצוא בפיג'ו 3008 וה-508 בין השאר. השילוב בין מנוע בנזין מוגדש שצריך את הסל"ד הגבוה לבין יחידה חשמלית שמספקת את הכוח באופן מיידי יוצרת חבילה "עגולה" ונעימה מאוד לשימוש. תיבת ההילוכים הפלנטרית משתלבת באופי הזה מצוין. באמת שאין מילה רעה להגיד על הצד הזה של העסק.

אחרי התרוקנות הסוללה, מגלים את הצד האחר של מכוניות הפלאג אין הייבריד - זה שבלי מיץ החשמל בסוללות הופך אותה למכונית היברידי מ-א-ו-ד כבדה עם 1.9 טונות ומנוע בנזין שצריך להזיז אותה עם תגבור מינימלי של המערכת החשמלית. ועדיין, כל עוד לא התרוקנתם בתחתית איזה הר - אתם תהיו בסדר, אבל אם במקרה זה הגיע רגע לפני העליות לגלבוע, טוב, אני מקווה שאתם לא ממהרים.

קיה ספורטאז' פלאג אין. קינן כהן
540 ליטרים זה עדיין בסדר, אבל תצטרכו להסתדר בלי גלגל חלופי/קינן כהן
גיהצנו קרוב ל-600 ק"מ בשלל תנאי נהיגה וסוגי כבישים וכל ירידה ממנו הייתה כאלו קפצנו רגע לסופר

מבחינת מנהגי הכביש שלו, הספורטאז' הרגיל היה מפתיע מאוד לטובה בדור הזה, גרסת הפלאג אין שומרת על ההתרשמות החיובית הזו. גם בקצב מאוד מהיר, עם מעבר למצב ה"ספורט" שמדרבן את המנוע ותיבת ההילוכים הוא הפגין יכולות נאות מאוד. תוספת המשקל של 250 ק"ג ומרכז הכובד הנמוך יותר ריסנו את הקופצנות המרגיזה שהייתה זכורה לי מהספורטאז'. המשקל הזה הוא כנראה גם האחראי לנוחות נסיעה הרבה יותר טובה בפלאג אין, כי כאן יש הרבה פחות מאותו "ריצוד" על כבישים שבורים ושיבושים קטנים. וזה למרות חישוקי 19 אינץ' עם צמיגים בחתך 50 ושיהיה בהצלחה כשתצטרכו לקנות רביעייה כזו. גיהצנו קרוב ל-600 ק"מ בשלל תנאי נהיגה וסוגי כבישים וכל ירידה ממנו הייתה כאלו קפצנו רגע לסופר.

בנושא צריכת הדלק, כרגיל, עם מכוניות פלאג אין, אופי השימוש בהן משנה את כל התמונה. ללקוח שנוסע עד 40-50 ק"מ ביום וטוען את המכונית - זה בכלל לא רלוונטי. אפילו למי שנוסע 80-90 ק"מ ביום אבל את מחצית מהמרחק עושה על ההנעה החשמלית - זה לא רלוונטי. ובכל זאת, צריכת הדלק במבחן נעה בין 15.6 ק"מ לליטר במצב ההיברידי בנהיגה עירונית ובין עירונית מעורבת ועד 12.5 ק"מ לליטר כאשר התעללתי ברכב עד זוב בנזין. כלומר, בשני מצבי הנהיגה הלא סבירים שלו - כך או כך מתקבלת חבילה חסכונית.

קיה ספורטאז' פלאג אין. קינן כהן
בתאורה הנכונה ובצבע הנכון, הקימורים שלו קופצים החוצה/קינן כהן

סיכום

אז קיה ספורטאז' פלאג אין הוא רכב מרשים מאוד חיצונית, עם תא נוסעים מרווח, מאובזר בכל טיב מערכות הנוחות והבטיחות. יחידת הכוח שלו מצוינת, והפשרה היחידה היא כאשר תצליחו לרוקן לחלוטין את המערכת החשמלית שלו, סיפור לא ממש שכיח ביום יום. נוחות הנסיעה טובה וצריכת הדלק, גם בתרחיש האימים עדיין נאה.

אבל אז מגיעה שאלת 239 אלף השקלים, כי למרות שבמחיר הזה הוא נמצא בין שני המתחרים שלו - פיג'ו 3008PHEV המשובח והטויוטה ראב4 פלאג אין (לא שכחתי את ה-MG EHS, עם כל הכבוד, הוא לא שם), 239 אלף שקלים זה המון כסף לספורטאז', זה ממש המון.

קיה ספורטאז' פלאג אין. קינן כהן
ההנעה כפולה, אבל אל תעשו שום דבר מעבר לשבילים כבושים/קינן כהן

כי אם שולפים את המחשבון ואומרים ככה - מחיר הספורטאז' בנזין הכי מאובזר (פרימיום) שדי דומה לפלאג אין עומד על 195 אלף שקלים, כלומר, 44 אלף שקלים פחות (וזה לפני התקנת עמדת טעינה כן?). בואו נניח הנחה מחמירה שהבנזין עושה 10 ק"מ לליטר ועוד הנחה מחמירה שליטר בנזין עולה 8 שקלים. אם כך, יש לנו פער ששווה 5,500 ליטרים של דלק, ששווים 55,000 ק"מ ואז אתם צריכים לשאול את עצמכם, בתוך כמה זמן אתם הולכים לעשות את אותם ק"מ כדי להצדיק את הפער הזה?

אני מבין את עניין התמחור של היצרנית, גם את הפערים בין הגרסאות בארץ, למרות שבהפרש של 8,000 שקלים מההיברידית - האחרונה ממש מיותרת, אני מבין גם את העוול של מיסוי המכוניות האלו. אבל בשורה התחתונה הרכב עצמו מעולה, מעולה בתכלית, מעולה בפרקטיקה, הוא פשוט לא מסתדר כל כך עם המתמטיקה.

קיה ספורטאז' פלאג אין. קינן כהן
הרכב מעולה, אבל אתם צריכים להכיר את השימושים שלכם כדי להצדיק אותו כלכלית/קינן כהן

על הצד הטכני: קיה ספורטאז' פלאג אין

מנוע, הנעה: טורבו בנזין, היברידי-נטען, כפולה
נפח (סמ"ק): 1,598
הספק (כ"ס): 265 (משולב)
מומנט (קג"מ): 35.7 (משולב)
תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

מידות:
אורך (ס"מ):
452
רוחב (ס"מ): 187
גובה (ס"מ): 165
בסיס גלגלים (ס"מ): 268
תא מטען (ליטרים): 540

ביצועים:
תאוצה 0-100:
8.2 שניות
מהירות מירבית: 191 קמ"ש
צריכת דלק (מבחן): 15.6 ק"מ לליטר

מתחרים:
פיג'ו 3008PHEV, טויוטה ראב 4 PHEV

מחיר:
239 אלף שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully