וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיצובישי תפסיק בקרוב לשווק את המכונית הזולה בארץ

עודכן לאחרונה: 25.7.2024 / 9:32

ייבוא הספייס סטאר, שנמכרת ב-90 אלף שקל במבצעים נפסק אחרי 11 שנים. למה זה קורה ומי תהיה כעת המכונית הכי זולה בישראל

מבחן מצובישי ספייס סטאר/מערכת וואלה

עוד מכה לנהגים שמחפשים תחבורה זולה: יבואנית מיצובישי, כלמוביל, מפסיקה את ייבוא הספייס סטאר הקטנה אחרי 11 שנים. בישראל נותר עוד מלאי של כמה מאות מכוניות, שעם סיום מכירתו בחודשים הקרובים יופסק השיווק שלה.

המהלך נובע מהחלטת מיצובישי שלא להשקיע בהתאמת אחת המכוניות הוותיקות בארץ לתקינת ה-GSR האירופית החדשה, המחייבת הוספת מערכת זיהוי תמרורים והגבלת מהירות, מערכת מניעת סטייה מנתיב, ניטול עייפות נהג ועוד. ללא השדרוג אין עוד אפשרות לייבא את המכונית למדינות שאימצו את התקינה האירופית מהחודש שעבר. גם בארה"ב, שם היא נמכרת תחת השם מיראז', ייפסק בקרוב השיווק, במסגרת ההחלטה של מיצובישי להפוך ליצרנית של רכבי קרוסאובר בלבד.

ואיך היא מול המתחרות:
מבחן מכוניות מיני ענק: ספייס סטאר מול i10, קיה פיקנטו וטויוטה אייגו X

מיצובישי ספייס סטאר. קינן כהן, מערכת וואלה
אפילו עם מסך מולטימדיה, למרות הגיל/מערכת וואלה, קינן כהן

הספייס סטאר היא המכונית האחרונה החדשה האחרונה שעולה פחות מ-100 אלף שקל: מחיר המחירון שלה מתחיל ב-95 אלף שקל, אולם רק לאחרונה הוצעה במבצע יבואן ב-90 אלף שקל. המכונית הכי פחות יקר הבאה, טויוטה אייגו X, עולה 100 אלף שקל, ומחירה של קיה פיקנטו מתחיל כעת ב-103 אלף שקל.

מדובר במכה שנייה שחוטף שוק המכוניות הקטנות בחודשים האחרונים, לאחר שבאפריל הופסק ייבוא יונדאי i10 בשל החרם הכלכלי שהטיל נשיא טורקיה רג'יב טייפ ארדואן על ישראל. וכך נותר שוק מכוניות המיני בארץ עם שתי מכוניות בלבד, הפיקנטו, שבחודשים האחרונים שורר מחסור באספקה שלה עד להגעת דגמים לאחר תקינת GSR, שצפויה לייקר את מחירה, והאייגו X.

מתחילת השנה נמסרו בארץ 3,800 דגמי פיקנטו, 1,690 דגמי i10, 1,500 דגמי ספייס סטאר ו-390 יחידות של האייגו.

שיווק הספייס סטאר בישראל התחיל ב-2013, לצד גרסת הסדאן שלה, אטראז'. בהתחלה נחשבה המכונית לסופר מיני קטנה וב-80 אלף שקל שעלתה אז בדגם האוטומטי הייתה זולה ב-15-20 אלף שקל מדגמים אחרים בקבוצה, אבל מאז הוצגו מכוניות מיני דומות לה בממדים ובעיקר במרווח הפנים.

במהלך השנים קיבלה המיצובישי הקטנה מערכות בטיחות מודרניות כמו בלימת חירום אוטונומית, ולמרות שנותרה פשוטה, ורועשת, היא עדיין מבוקשת גם בשוק היד השנייה בזכות צריכת הדלק הנמוכה ואמינותה הגבוהה. במשרד הרישוי רשומות כעת 24 אלף ספייס סטארים.

  • עוד באותו נושא:
  • מיצובישי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully