וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיא הוכמן לא עזר: מירי רגב דוחה האכיפה נגד רוכבים ללא רישוי

עודכן לאחרונה: 28.7.2024 / 20:06

שרת התחבורה ביקשה לדחות ל-1 בספטמבר את תחילת האכיפה נגד רוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים שלא הצטיידו בלוחית רישוי, לאחר שרק כ-15% מהם עשו זאת

גיא הוכמן בקמפיין למען רישום קורקינטים ואופניים חשמליים/הרלב"ד

לא התקנתם לוחית רישוי בקורקינט או באופניים החשמליים שלכם? לא נורא. ארבעה ימים לפני כניסת התקנה לתוקף, ביקשה היום מירי רגב מהכנסת לדחות את תחילת האכיפה בחודש.

במקור נקבע לאחר תקופת חסד של חצי שנה, תחל ב-1 באוגוסט האכיפה נגד רוכבי כלי מיקרו מוביליטי שלא הצטיידו בלוחיות רישוי, באמצעות אתר משרד התחבורה והנפקת לוחית אצל המתקינים המורשים.

הדרישה להתקנת לוחית, יותר מעשור אחרי שהכלים האלה פרצו לחיינו במספרים גדולים, נועדה לייעל את האכיפה נגד רוכבים משתוללים, המסכנים הולכי רגל על המדרכות, פורצים לכביש, ובעיקר נמלטים במהירות לאחר שהם פוגעים באחרים, מסתמכים על הקושי לאתרם.

רוכבי קורקינט בתל אביב. עמרי רוזנגרט,
רוכבי קורקינטים חשמלים בתל אביב/עמרי רוזנגרט

אולם חצי שנה לאחר תחילת הרישום נרשמו במשרד התחבורה רק כ-10% מבין בעלי הכלים החשמליים האישיים. זאת למרות קמפיין בהובלת הקומיקאי ואושיית הרשת גיא הוכמן. בנוסף, מלבד עיריית תל אביב, רוב הערים הגדולות לא ממהרות להתחיל לאכוף נגד הרוכבים כבר היום.

בין העבירות שאמורות להיאכף: רכיבה מתחת לגיל 16, ללא קסדה, תוך שימוש בטלפון סלולרי או על כלי שאינו תקני (1,000 שקל קנס), ללא רישיון (חובת מבחן תיאוריה לרוכבים שאינם מחזיקים רשיון נהיגה או דו-גלגלי, 750 שקל), תוך הרכבת נוסע, או ברכיבה על מדרכה (250 שקל).

מחר תדון ועדת הכלכלה בבקשת שרת התחבורה להתחיל את האכיפה רק מה-1 בספטמבר. גם אז יהיה הקנס הראשוני על רכיבה ללא לוחית רישוי 100 שקל, יועלה ל-500 שקל רק מה-1 בספטמבר 2025, ול-750 שקל מ-1 בספטמבר 2026.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: מ-1 באוגוסט 2024 חלה חובת רישום והצגת לוחית זיהוי לרוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים, כפי שנקבע בתקנות ואז רשאית משטרת ישראל להגיש כתבי אישום בגין רכיבה עליהם ללא לוחית זיהוי. מחר יובא לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת צו שיאפשר להטיל קנס בגין רכיבה ללא לוחית זיהוי. מועד התחולה נקבע לבקשת שר המשפטים ל-1 בספטמבר 2024.

לפני כשבועיים החל משרד התחבורה בקמפיין נרחב להעלאת המודעות לרישום קורקינטים ואופניים חשמליים, דבר שהאיץ את קצב הנרשמים באופן משמעותי. במקביל, מתבצעת פעילות נרחבת בנושא מול הרשויות המקומיות לצורך שיתוף פעולה להעלאת המודעות.

עד כה למעלה מ-50 אלף בעלי קורקינטים ואופניים חשמליים נרשמו באתר משרד התחבורה לצורך קבלת לוחית זיהוי, וקצב הנרשמים נמצא בעליה מתמדת. בימים האחרונים עמד קצב הבקשות ללוחית זיהוי על כ-3,000 בממוצע ביום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully