וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבת לילה לאלנבי: הקו האדום יפעל עד 2:00 בלילה

עודכן לאחרונה: 31.7.2024 / 13:27

פיילוט: הרכבת הקלה בגוש דן תפעל למשך חודש בימי חמישי עד שעה מאוחרת יותר לטובת הבליינים. אם יהיה ביקוש, המהלך עשוי להפוך לקבוע

היסטוריה בגוש דן: הרכבת הקלה יצאה לדרך/ראובן קסטרו
הצצה לתחנת אלנבי של הרכבת הקלה בת"א. באדיבות נת"ע,
תחנת אלנבי של הקו האדום/באדיבות נת"ע

חברת תבל, מפעילת הקו האדום של הרכבת הקלה, תאריך את פעילות הקו בימי חמישי של חודש אוגוסט. לטובת הנוסעים הבליינים, תפעל הרכבת עד השעה 02:00, ותאפשר נסיעה בטוחה ומהירה אל וממקומות הבילוי המרכזיים.

המהלך, מתבצע במימון משרד התחבורה, מוגדר כפיילוט. אם יהיה ביקוש מצד הנוסעים הוא עשוי להפוך לקבוע. יצוין כי משרד התחבורה מפעיל בימי חמישי ומוצ"ש, ובכל יולי ואוגוסט, קווי לילה נבחרים של חברות האוטובוסים, עד לשעה 4 לפנות בוקר, שזוכים לביקוש. הקו האדום יפעל בינתיים במתכונת מצומצמת יותר, כאשר הארכת שעות הפעילות שלו יקרה יותר. מנגד, הקו מאפשר למספר רב של בליינים עייפים או ששתו נסיעה בטוחה יותר הביתה.

תחנת קרליבך של הקו האדום בתל אביב
1 באוגוסט 2023. מרים אלסטר, פלאש 90
תחנת קרליבך של הקו האדום/פלאש 90, מרים אלסטר

וכך, למשל הנסיעה האחרונה של קו R3 מקריית אריה (פ"ת) לאליפלט (ת"א-יפו) תצא בשעה 1:40, ותגיע לתחנת אליפלט בשעה 02:05. בכיוון ההפוך הרכבת האחרונה תצא בשעה 1:40, ותגיע לתחנת אליפלט בשעה 02:00.

קו R2 האחרון מקוממיות (בת-ים) לקריית אריה (פ"ת) יצא בשעה 00:50, ויגיע לתחנת קריית אריה בשעה 02:05.

ואילו קו R1 האחרון מתחנה מרכזית פתח-תקווה לקוממיות יצא בשעה 00:50, ויגיע לתחנת קוממיות בשעה 02:05. בכיוון ההפוך, מבת ים ועד פ"ת, הרכבת האחרונה תצא בשעה 00:35, ותגיע לתחנה מרכזית פתח-תקווה בשעה 01:50.

מעמותת אור ירוק נמסר בתגובה, כי "הארכת משך הפעילות בקו האדום של הרכבת הקלה היא פעולה נכונה אך איננה מספקת. זמני הפעילות של הרכבת הקלה חייבים להיות זהים ומסונכרנים לקווי הלילה באוטובוסים. מטרתם של קווי הלילה הוא לאפשר לציבור לצאת ולבלות מבלי להשתמש ברכב הפרטי ובמקום זאת לעשות שימוש בטוח בתחבורה הציבורית. ככל שטווח הזמנים של כלל מערך ההסעת ההמונים יהיה רחב וזמין לציבור המבלים, יותר ויותר יבחרו לעשות בהם שימוש בטוח ויעיל יותר מאשר הרכב הפרטי. בהארכה של זמני הפעילות של הרכבת הקלה ניתן יהיה לצמצם את היקף ההנהגים ששותים אלכוהול ועולים על ההגה כמו גם נהגים צעירים או חיילים אשר נוהגים בעייפות ומסכנים את עצמם ואת החיים של כולנו. חיזוק התחבורה הציבורית והנגשתה לציבורים וקהלים שונים ורחבים יותר היא פעולה בטיחותית חיובית ממדרגה ראשונה שתחזק את ערכי הבטיחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully