וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה פריטים שממש מסוכן להשאיר ברכב ביום חם

29.8.2024 / 0:01

יש דברים שאתם חייבים לקחת אתכם בקיץ, בעיקר לנסיעות ארוכות, כמו בקבוק מים קרים. אבל מומלץ מאוד לא לשכוח אותו ברכב, וזה ממש לא הפריט היחיד שהשארה שלו ברכב חם יכולה לגרום לאי נעימות במקרה הטוב, או סכנת מוות במקרה הגרוע

מה קורה כשמשאירים בקבוק מים ברכב ביום חם?/Idaho Power

הקיץ עוד פה. חם מאוד ומזג האוויר הקיצוני מצריך גם מהנהגים לנקוט במשנה זהירות ולוודא שאתם מוציאים שלושה פריטים נפוצים מהמכונית שלכם - כי זו סכנה להשאיר אותם שם. המרכז לבקרת מחלות בארה"ב בדק ומצא כי שעה אחת בלבד בטמפרטורה של 26 מעלות צלזיוס בחוץ יכולה לגרום לטמפרטורה בתוך הרכב להגיע עד ל-60 מעלות צלזיוס.

הפריט הראשון שעליכם לדאוג שלא יהיה ברכב הוא תרופות.

תרופות הן דבר שצריך להוציא תמיד מהרכב, מכיוון שתרופות רבות הן רגישות לחום, כולל אפילו פרצטמול (כלומר אקמול, דקסמול ופראמול) שמותר להחזיק בטמפרטורה מקסימלית של 25 מעלות צלזיוס. אם תשאירו אותן ברכב, החום עלול לפגוע בתרופות ולהפוך אותה לבלתי יעילות ובמקרים מסוימים אף להפוך אותן רעילות. גם תרסיסי אף או כל חומר רפואי שנמצא בתוך מכל פלסטיק יכולים להיהרס.

חלק מהתרופות מאבדות מיעילותן בחום בשל פירוק המולקולות בתוכן או שינוי המבנה שלהן והמצב הזה עלול להיות מסכן חייים אצל חלק מהאנשים הנוטלים תרופות קריטיות ושמצבם עלול להידרדר במהירות, כמו חולי סוכרת וחולי לב. גם שינוי קל במינון התרופה עלול להיות הרה אסון. לכן אם במקרה שכחתם את התרופות ברכב חם - מומלץ שלא לגעת בהן ולפנות לרופא לקבלת מרשם חדש.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

הסכנה של בקבוק המים

כמובן שחשוב מאוד שיהיה לכם בקבוק מים קרים ברכב הלוהט כדי להצטנן, אבל יותר חשוב לא להשאיר את הבקבוקים ברכב כשיוצאים ממנו. התייבשות יכולה להיות מסוכנת ולהשפיע על הנהיגה, אבל תמיד זכרו להוציא את בקבוקי הפלסטיק החד-פעמיים בסיום.

החום בתוך הרכב יכול לגרום לכימיקלים כמו תרכובת בשם פוליאתילן טרפטלט (PET) שבפלסטיק לחלחל למים, ולמרות שההשפעות הבריאותיות של כך לא ידועות במלואן, על פי Food Safety News זה יכול להשפיע על הטעם והצבע של המים.

אבל יש סכנה גדולה אפילו יותר בהשארת בקבוק מים ברכב - בקבוק המים שמתלהט על ידי קרני השמש יכול להיות קטלני ולגרום אפילו לשריפה ברכב. לא מאמינים? בסרטון הדרכה שפרסמו שירותי הכבאות האמרקאים ניתן לראות בדיוק איך זה יכול לקרות. כחלק מניסוי שערכו המומחים, הושאר בקבוק מים על מושב העור או על יד ההגה בחום הלוהט, מה שגרם לו להגיע עד ל-100 מעלות צלזיוס.

הבקבוק היה כל כך חם עד שהוא גרם לשני חורים במושב העור. למרבה המזל רוב היצרנים משתמשים בחומרים נןגדי בעירה, אבל אם אתה משאיר את הבקבוק ליד חומרים כמו נייר, בגדים או סתם זבל שזרוק ברכב, הם יכולים לגרום לשריפה. כדי שזה יקרה צריך אמנם שהבקבוק יספוג קרן שמש חזקה בזווית הנכונה כדי להגיע לטמפטרטורה אופטימלית, אבל אל תיקחו סיכונים - אם אתם כבר מחליטים להשאיר בקבוק מים ברכב הלוהט, עדיף שתשאירו אותו בתא כפפות או בתא סגור, או שתבחרו בקבוק אישי מחומר לא שקוף אותו תמלאו בעצמכם.

קרם הגנה

כמו מים, קרם הגנה הוא פריט חיוני לקחת איתכם במהלך גל חום, אבל חשוב שלא להשאיר אותו במכונית שלכם מכיוון שהוא עלול להתחמם יתר על המידה ולאבד את יעילותו - בדומה לתרופות. החום יכול גם לגרום לבקבוקון להתנפח ולצבור בתוכו הצטברות של לחץ שעלולה לגרום לו להתפוצץ - ואף אחד לא רוצה לנקות שאריות קרם לחות גושיות מהריפוד של המכונית שלו בשיא החום.

רופא העור ד"ר ג'וזף צ'או מזהיר לא רק מהלכלוך. "אסור להשאיר בקבוקי קרם הגנה במכוניות", הוא אומר ומסביר שמסנני קרינה, במיוחד מסנני קרינה כימיים עם חומרים פעילים כמו אבובנזון ואוקסיבנזון, יכולים להתקלקל בחשיפה לטמפרטורות גבוהות במכונית, מה שלדבריו "גורם להגנה לא מספקת מפני קרני השמש המזיקות ולאחר מכן כוויות שמש המהווות גורם סיכון להתפתחות סרטן העור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully