וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה קבעה שהרכב מגיע ל-183 קמ"ש. מה קבעה משטרת ישראל?

עודכן לאחרונה: 5.8.2024 / 13:52

שוטר שעסק בלכידת נהגים שנוסעים במהירויות מסוכנות תפס נהג קורולה בת 12 שנה ב-205 קמ"ש. למה אפילו בטויוטה יופתעו?

טויוטה קורולה קיבלה דוח מהירות של 205 קמ"ש. אגף התנועה, דוברות משטרת ישראל
הטויוטה ומכמונת הלייזר לאחר הלכידה/דוברות משטרת ישראל, אגף התנועה

המשטרה מגבירה באחרונה את המאבק בטייסי גובה אפס, נהגים שנוסעים במהירויות גבוהה בהרבה מהמותר בכביש 6, שבו המהירות המותרת היא 120 קמ"ש.

הבוקר דיווח אגף התנועה על נהג שברולט קאמרו מירושלים שקיבל דוח על 206 קמ"ש סמוך למחלף נחשונים. האמת, צנוע יחסית למכונית שאפילו בדגם הכי חלש שלה שנמכר בארץ מגיעה ל-250 קמ"ש. כך או כך, הוא נשלח אחרי חקירה למעצר בית ויוגש נגדו כתב אישום. רשיון הנהיגה שלו נשלל ל-30 יום. כמו תמיד, הדוח הסופי יהיה על 201 קמ"ש, לאחר ההפחתה הקבועה בהוראת בג"ץ ב-5 קמ"ש, לאחר ספקות שעלו בעבר לגבי דיוק מכמונת הלייזר.

שוטר מכוון מכמונת לייזר על נהג. אגף התנועה, דוברות משטרת ישראל
שוטר עוסק באכיפת מהירות בלייזר/דוברות משטרת ישראל, אגף התנועה

אבל את תשומת ליבנו משך דוח אחר עליו דיווחה המשטרה אתמול. נהג טויוטה קורולה מרהט, שנתפס על 205 קמ"ש באותו מחלף. גם הנהג הזה, בן 21, נשלח למעצר בית והמשטרה מתכוונת להגיש נגדו כתב אישום. וגם רישיון הנהיגה שלו נפסל ל-30 יום.

מה שחריג במקרה הזה, הוא שאפילו טויוטה לא טוענת שהרכב מגיע למהירויות כאלה. הקורולה המצולמת, מדגמי 2008-2012, עם מנוע 1,600 סמ"ק ו-124 כ"ס נמכרה בארץ בעיקר בגרסאות אוטומטיות, רובוטית בתחילה ועם גיר אוטומטי קלאסי בהמשך, שתיהן עם נתון מהירות מרבית רשמי של 183 קמ"ש. כמות מועט המאוד נמכרה עם תיבה ידנית, ומהירות של 192 קמ"ש.

השוטר במקום לא זיהה סימנים לשיפורי ביצועים ברכב, ולכן לא הוזעק למקום בוחן המתמחה בכך. בקטע שלפני מחלף נחשונים בכיוון הנסיעה צפונה יש אכן ירידה קלה. האם היא אחראית לנתון המהירות יוצא הדופן? העניינים האלה יתבררו במשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully