וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיפור המוזר של אישור שיווק טסלה סייברטראק בישראל

עודכן לאחרונה: 12.8.2024 / 11:35

אילון מאסק הכריז עליו כממוגן ירי והוא חסין לפגיעת כדורי 9 מ"מ. למרות שרכישת רכבים ממוגנים בארץ דורשת אישור מיוחד, הטנדר אושר לשיווק בארץ. משרד התחבורה: טסלה מסרה לנו שמדובר ברכב רגיל

טסלה סייברטראק מול פורשה 911/טסלה

האם אילון מאסק עבד על הציבור כאשר הכריז על טנדר הסייברטראק של טסלה כעמיד בפני ירי (Bullet Proof), יכולת שטסלה וגורמים לא תלויים הדגימו בהמשך? או שמשרד התחבורה לא ממש בחן לעומק את הסוגיה, לפני שאישר בשבוע שעבר את שיווק הטנדר החשמלי המדובר בישראל?

כפי שנחשף בוואלה רכב, לאחר שסייברטראק ראשון הובא לארץ בחודש שעבר בידי סוכנות לייבוא אישי, החל משרד התחבורה לבחון האם ניתן להתיר את שיווקו בארץ. בישראל רכישת רכב ממוגן מותנת באישור ממשלתי מיוחד, בגלל החשש שרכב כזה ישמש לפעילויות פליליות או לפעילות חבלנית עוינת. אישורים כאלה ניתנים במשורה לרכבי אח"מים ממשלתיים מאובטחים ולרכבים של גופי ממשל וחברות פרטיות הפועלות בשטחים וחשופים לירי בדרכים.

הסייברטראק אינו ממוגן לגמרי: גופו שעשוי מפלדה שאינה מחלידה עמיד בפני קליעים, והחלונות שלו מוקשחים כך שיעמדו בפני פגיעות סלעים קטנים. אילון מאסק הכריז בעת השקת הרכב כי בהמשך יוצעו גם חלונות עמידים בפני קליעים. עם זאת טסלה לא ביצעה לרכב רישוי כרכב ממוגן, ואין לו אישור שהוא עומד באחת מרמות המיגון המוכרות לרכבים כאלה.

הטנדר החשמלי בעל העיצוב יוצא הדופן שהוצג עוד ב-2019 נכנס לבסוף לייצור רק בסוף 2023, בין השאר בגלל השימוש בפלדה המיוחדת. יוטיוטבר הטכנולוגיה זק נלסון, שמפעיל את הערוץ JerryRigEverything בחן את הסוגיה במרץ האחרון. הוא ירה על סייברטראק מאקדח גלוק 9 מ"מ שלא הצליחו לחדור את גוף הפלדה. אבל קליעי 0.5 (או 12.7 מ"מ בשיטה המטרית) חדרו את גוף הרכב.

המגבלה היחידה שהוטלה על הרכב, בגלל משקלו, היא נהיגה רק עם רשיון למשאית קלה, רשיון C (או רשיון ג' בכינויו הישן).

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "לאחר פנייה למשרד התחבורה והבטיחות בדרכים בנושא טנדר הטסלה הראשון שהגיע לארץ, גורמי המקצוע במשרד החליטו לבדוק את נושא המיגון של הרכב. בעקבות כך, המשרד הנחה את מכוני הרישוי לעכב את רישום הרכב. יצוין, כי לאחר ביצוע הבדיקה מול חברת טסלה העולמית וקבלת תגובתם, ובנוסף גם בדיקה של מסמכי התקינה, הובהר למשרד התחבורה כי הרכב לא מוגדר כרכב ממוגן והינו כמו כל רכב רגיל. לאור זאת, המשרד אישר את רישומו של הרכב כרכב רגיל. יודגש, כי משרדנו נמצא בקשר שוטף מול גורמי המשטרה בנושא הרכבים הממוגנים".

מהמשטרה לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully