וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיסוך כבד: פסטיבל הדריפט בערד חוזר

עודכן לאחרונה: 14.8.2024 / 17:50

מופע הדריפטים הגדול בערד שנערך בפעם השנייה, יעמיד שוב את טובי נהגי הדריפט בישראל לתחרות צמודה של מיומנות הקצה בנהיגה. כך תוכלו לצפות באירוע

אימוני דריפטינג ערד 2023/צילום: אבי רוקח, עריכה: ניר חן

זה נראה כאילו חלפו שנים מאז, אבל רק באוגוסט האחרון סיקרנו כאן את פסטיבל הדריפט הראשון שנערך במסלול המירוצים סמוך לערד. כמעט שנה שעשן סמיך הוא משהו שהתרגלנו לראות אחרי מטחי רקטות, אבל הפעם, העשן הזה הולך להיות יזום ולצאת מהגלגלים האחוריים של מכוניות המירוץ בפסטיבל הדריפטים שיערך בפעם השנייה בישראל. אם תרצו, זה גם יכול להיחשב כהמשך לענף השחייה האומנותית באולימפיאדה, רק הפעם עם הרבה יותר סוסים ועל האספלט.

תזכורת קצרה למי שפחות מכיר את הסצנה; דריפט או החלקת כוח בעברית הוא תמרון נהיגה בו מביא הנהג את המכונית למצב של החלקה מבוקרת על ידי אובדן אחיזה של הגלגלים האחוריים. זו מיומנות לא פשוטה שכן לאורך הביצוע המכונית נמצאת למעשה מעבר למגבלות האחיזה של הצמיגים, אלא גם ההיגוי שלה נעשה באופן מאתגר מאוד כאשר גוף המכונית מחליק לכיוון אחד תחת הגלגלים המסתחררים וההיגוי באמצעות הגלגלים הקדמיים האוחזים, אמור גם לשלוט בכיוון המכונית וגם "לפצות" על ההחלקה. ואם עד עכשיו זה נשמע מורכב, שלבו פנימה את הביצוע לא במגרש חנייה ריק, אלא במסלול מפותל מאוד וכדי לעשות את זה ממש מעניין, הם גם יעשו את זה בזוגות (מה שמכונה "טנדם").

DRIFT FEST ערד 2023. רונן טופלברג,
מכירים שחיה אומנותית? אז זה זה רק עם 500 כ"ס/רונן טופלברג

כבר באירוע הפותח של שנה שעברה הציגו המתמודדים יכולות גבוהות מאוד שלא נופלות מליגות בין לאומיות, לא רק ברמת הנהיגה, אלא גם ברמת כלי הרכב המשתתפים. המכוניות המשופרות נבנו מחדש לצורך הייעודי של מירוצי דריפטים. בנייה הכוללת חיזוקי שלדה, כלוב להקשחת המרכב, מנגנוני היגוי המאפשרים זווית קיצונית יותר לגלגלים, דיפרנציאלים וכמובן המון כוח מהמנועים. כמובן וכמצופה מספורט ססגוני, הן גם מגיעות בהופעה חיצונית שהיא חלק חשוב מאוד מהאירוע.

אגב אירוע, לאור ההצלחה של השנה שעברה, גם הפעם מעבר לדוכני אוכל, מוזיקה ואפקטים, תיערך גם תצוגה של מכוניות אקזוטיות ומשופרות עבור מי שיצליח לנתק את עצמו ממה שנעשה במסלול.
מיכאל חן - מפיק מרוץ דריפט פסט ערד: "אני רוצה להודות לעיריית ערד ולעומד בראשה, ראש העיר יאיר מעיין והצוות שלו, אשר הביאו רוח חדשה של עשיה, שתעזור להפריח יחד את העיר כמוקד משיכה של תיירות ספורט מוטורי".

הפסטיבל ייערך במשך יומיים, ה-14 וה-15 באוגוסט החל משעות אחר הצהרים ועד שעות הלילה. כאשר יום רביעי יהיה יום מירוצי הסולו ואימוני הטנדם ובחמישי סבב מירוצי סולו לקביעת הדירוג במירוצי הזוגות וגמר מירוצי הטנדם.

כרטיסים ליום ה-14 באוגוסט למבוגרים (179 שקל) וילדים וכוחות הביטחון (99 שקל) עדיין זמינים באתר האירוע להזמנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully