וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגד כיוון התנועה: קימקו חותכת מחירים

עודכן לאחרונה: 18.8.2024 / 10:57

יבואנית קימקו מודיעה על הפחתות מחיר של שני דגמי קטנועים, ה-DTX360 והאקסייטינג 400, למה זה חשוב ומה עומד מאחורי המהלך?

קימקו  DTX 360. דניאל דהרי,
קימקו DTX360, הקרוסאובר של עולם הקטנועים/דניאל דהרי

עופר אבניר, יבואנית קימקו הודיעה היום על מהלך הפחתת מחירים לשניים מהקטנועים שלה בקטגוריית הביניים. אלו הם ה- DTX360 והאקסייטינג S400 שמחירם יורד ב-2,600 שקלים ו-4,700 שקלים בהתאמה.

למי שפחות מעורה בסצנת הקטנועים בנפחי הביניים, ה- DTX360 הוא למעשה המקבילה הקטנועית לאופנת הקרוסאוברים בשוק המכוניות. על בסיס הדאון טאון הוותיק והמוכח, בנתה היצרנית קטנוע עם מאפייני שטח קוסמטיים בעיקרם. מגן בוץ, כידון רחב, מושב גבוה יותר, צמיגים דו שימושיים ועוד. מתחת לאיפור הקרבי מנוע 320 סמ"ק עם 28.4 כ"ס ו-3.05 קג"מ.

ולצד ההפתעה מהפחתת המחירים, מהלך שנהיה נדיר מאוד בשוק הרכב הישראלי, זה המקום להניח "אבל" קטן - המחיר החדש של 37 אלף שקלים במקום 39,600 שקלים הוא בסך הכל חזרה פחות או יותר למחיר הדגם המקורי עת הושק בישראל במאי 2022, שהיה 38 אלף שקלים. הסיבה לנדנדת המחירים הזו טמונה בעליית המס על כלים דו גלגליים בנפחי מנוע של 251-400 סמ"ק מ-40% ל-50% בינואר 2024. כך שלמעשה ההפחתה מחזירה את מחירי הכלים לאלו שלפני עליית המס.

קימקו DTX360. אתר יצרן
איפור שטח למראה קשוח ב-DTX/אתר יצרן

הכלי השני שמקבל הפחתת מחיר הוא האקסייטינג 400S זהו קטנוע השייך לקטגוריית ה"מנהלים-ספורט". עיצוב קרבי יחסית לצד מושב נוח ואוחז. הוא מצויד מלבד במנוע חזק יחסית בעל 35.4 כ"ס במכלולים שמקנים לו התנהגות כביש טובה משל קטנועים ממוצעים בין השאר עם מתלה קדמי עם שני משולשי היגוי בדומה לאופנועים.

בדומה למקרה של ה- DTX360 האקסייטינג שהגיע לישראל לפני כארבע שנים וחצי נכנס לתחרות כאשר הוא מנופף בתג מחיר נמוך משל המתחרים שלו. אז הוא עמד על 38 אלף שקלים והתייקר במהלך השנים ל-44,700 שקלים. כעת עם הפחתת המחיר הוא חוזר לקרבת המחיר המקורי ויעלה 40 אלף שקלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
קימקו אקסייטינג 400. אתר יצרן
האקסייטינג 400S, קטנוע ספורט מנהלים עם מכלולי אופנוע/אתר יצרן

כמו שוק המכוניות, גם זה הדו גלגלי שחווה צמיחה בשנים האחרונות נפגע משמעותית מהמלחמה. בחלקו בשל ההאטה הכללית במשק ובהמשך עם התאוששות קשה ואיטית בשל הפגיעה בקווי האספקה הימית מאתרי הייצור במזרח - המקור המרכזי לקטנועים בשוק המקומי. הנתונים מספרים על ירידה של 15% בתחום האופנועים ו-12% בקטנועים.

במצב הנוכחי שבו כולם נמצאים באותה "סירה" וצרה, מחפשות היבואניות כל הזדמנות לפרוץ החוצה גם כדי לצלוח את המשבר הנוכחי וגם כפלטפורמה לתקופות בריאות יותר במשק. במקרה של קימקו, הפחתות המחירים נועדו בין השאר לאפשר לה להרחיב את האחיזה שלה בנתח השוק של הקטנועים בינוני הנפח, כיום הגדולה ביותר בשוק המקומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully