וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם רולס רויס קלאסית יפהפיה נגנבה מסביון למטרת כופר?

עודכן לאחרונה: 20.8.2024 / 20:32

סילבר קלאוד מודל 1958 נגנבה אתמול בפריצה ביישוב היוקרתי במרכז, וכבר נראתה נוסעת לכיוון השטחים. הבעלים עודכן בחופשה בחו"ל, ומשפחתו פתחה חמ"ל ומחפשת מידע

רולס רויס סילבר קלאוד ישראלית שנגנבה. צילומי גולשים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הסילבר קלאוד שנגנבה. יובאה לארץ רק לפני כמה שנים ומככבת בתצוגות מועדון החמש/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילומי גולשים

בפריצה ביישוב היוקרתי סביון נגנבה אתמול בערב אחת ממכוניות האספנות הבולטות בארץ, שמככבת בתצוגות מועדון החמש: רולס רויס סילבר קלאוד משנת 1958.

המכונית שייכת לאחד מוותיקי חובבי הרכבים הקלאסים בארץ, שמחזיק מספר מכוניות עתיקות, ובעודו שוהה בחו"ל התבשר על הגניבה. הבעלים ומשפחתו מחפשים כעת עדי ראייה לאירוע, שנתקלו ברכב נוסע אתמול, ומידע על מקום הימצאו.

רולס רויס סילבר קלאוד ישראלית שנגנבה. צילומי גולשים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מכוניות כאלה נמכרות בחו"ל בכ-50 אלף דולר, כחצי מיליון שקל אחרי מסים והובלה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילומי גולשים

מדובר כאמור בסילבר קלאוד בת 66 שנה, שנושאת את מספר הרישוי 12901, למרות שמצולמת כאן עם מספר אחר. הדגם הושק ב-1955, נבנה ידנית בידי רולס רולס בקרו, אנגליה, וצויד במנוע 4,900 סמ"ק, עם 155 כ"ס ותיבה אוטומטית 4 הילוכים. מדובר ברכב גדול למדי, באורך של 5.3 מטר וגובה של 1.62 מטר.

הרכב שנגנב הובא לארץ לפני מספר שנים, יוצא מדי פעם לטיולים עם בעליו האוהב, ולמפגשים ולתצוגות של מועדון החמש. רק בשבועות האחרונים הועבר לסביון מאתר אחר שבו אוחסן. לפי עדויות ראשונות הוא נראה נוסע בכבישים הסמוכים לשטחים. רכבים מסוג זה נמכרים כיום באירופה בכ-50 אלף דולר, כך שמחירו בישראל אחרי מסים עומד על כ-500 אלף שקל.

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
רולס רויס סילבר קלאוד ישראלית שנגנבה. צילומי גולשים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עץ ועור מבפנים, כמצופה מרולס רויס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילומי גולשים

גורם בקהילת האספנות העריך הערב כי מדובר בגניבה לצרכי כופר, כפי שכבר אירע בעבר עם רולס רויס אספנות אחרת שנגנבה לשטחים והוחזרה לאחר תשלום לגנבים. "אי אפשר לנסוע עם רכב כזה בישראל, מייד יזההו אותו, יש רק חמש מכוניות מהדגם הזה בארץ. גם בשטחים הוא יבלוט מיד אם ינהגו בו, ולכן סביר שחצה לקו הירוק ומוחבא שם כעת", העריך הגורם.

בשנתיים האחרונות נרשם בארץ זינוק בגניבות הרכב שלא פוסח על המכוניות הקלאסיות. אלה בדרך כלל לא מצוידות במערכות איתור, אבל מנגד בעלים שמעוניינים בכך יכולים בקלות יחסית ליצור משבת שימנע התנעה, באמצעות פירוק חלק קריטי, או יצירת מעקף סודי למערכת ההתנעה.

  • עוד באותו נושא:
  • רולס רויס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully