וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטריק שהוזיל את יונדאי איוניק 5 המחודשת ב-15 אלף שקל

עודכן לאחרונה: 22.8.2024 / 10:11

הגעת אקספנג G6 במחיר של 200 אלף שקל מחייבת את המתחרים להגיב: איוניק 5 המחודשת מקבלת לראשונה בארץ גם גרסת סוללה מוקטנת מוזלת ב-210 אלף שקל. מה הטווח ומה עוד השתנה?

יונדאי איוניק 5 מחודשת. אתר יצרן
מתיחת הפנים מתרכזת פחות בפן החיצוני שנותר כמעט ללא שינוי/אתר יצרן

מאז הוצגה וגם אחרי שהגיעה לישראל, קוטפת יונדאי איוניק 5 שבחים מכל עבר וגם מאיתנו. במכונית החשמלית היעודית הראשונה של היצרן הקוריאני הוא הצליח להעמיד מוצר מרשים מאוד שמתחיל באריזה מיוחדת למראה וממשיך בהנדסת אנוש טובה מאוד, שימושיות, התנהגות כביש ונוחות. כן, היו פערים להשלים והיא גם התבררה כקלה מדי לגניבה ומאוד מבוקשת, אבל הפרצות האלו נסגרות. חלק מהתהליך הזה הוא גם חלק ממחזור החיים של המכונית וכעת היא מגיעה לנקודת מתיחת הפנים שלה שהשיווק שלה בישראל מתחיל כעת.

רשימת השינויים החזותיים כוללת עיצוב לפגושים שמוסיפים 2 ס"מ לאורך הכללי, כאשר בשאר המימדים אין שינוי, כולל בסיס הגלגלים הנדיב של 300 ס"מ שאחראי למרווח המצוין שלה. בתא הנוסעים נוספו כפתורים פיזיים להפעלת חימום ואוורור המושבים ובחלק מהגרסאות משטח הטעינה לטלפון הנייד ממוקם גבוה יותר. מערכת המולטימדה עברה עיצוב מחדש עם ממשק משתמש שונה.

יונדאי איוניק 5 מחודשת. אתר יצרן
הנדסת האנוש משופרת, מערכת המולטימדיה חודשה/אתר יצרן

רשימת מערכות הבטיחות לא השתנתה מהותית, אבל התפקוד שלהן שופר כמו במקרה של זיהוי הידיים על ההגה ותיקון הסטייה מנתיב. המרכב כן הוקשח בקורות האמצע (קורות B) על מנת לספק הגנה טובה יותר בתאונת צד.

בכל הקשור למכלולים מכאניים ביונדאי אומרים שהבולמים עברו כיול ותושבות חדשים, כמו גם כוונון חדש של ההגה. בנוסף בבנייה נעשה שימוש בטכניקות הדבקה וריתוך באופן נרחב יותר שיחד עם תוספת חומרי בידוד אמורים לשפר את בידוד הרעשים.

החידוש המשמעותי ביותר באיוניק 5 נמצא בתחום ההנעה והסוללות. כאשר להיצע המקומי מצטרפת גרסת בסיס בשם פרימיום עם סוללת 63 קוט"ש וטווח של 440 ק"מ, שלא יובאה עד היום. בגרסאות הלימיטד והעילית תהייה סוללת ה-84 קוט"ש שתספק טווח של 530 ק"מ ואילו גרסת האולטימייט החדשה תעשה שימוש באותה סוללה, אבל עם טווח של 570 ק"מ.

גם המנועים באיוניק 5 המחודשת עברו טיפול. בגרסת ההנעה האחורית ועם הסוללה הקטנה תסתפק המכונית ב-170 כ"ס שיאיצו אותה ל-100 קמ"ש ב-8.5 שניות. בגרסאות ההנעה האחורית האחרות ההספק עלה ל-229 כ"ס (עלייה של 12 כ"ס) והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.5 שניות.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
יונדאי איוניק 5 מחודשת. אתר יצרן
עיצוב פגושים חדש האריך אותה ב-2 ס"מ ועכשיו יש גם מגב לשמשה האחורית/אתר יצרן

מחירים ורמות גימור

בבסיס כאמור תהייה גרסת הפרימיום שמחירה יעמוד על 210 אלף שקלים, 15 אלף שקל פחות מגרסת הבסיס עד כה. האבזור כולל בין השאר מערכת מולטימדיה 12.9 אינץ', תאימות אנדרואיד ואייפון, לוח מחוונים 12.3 אינץ', שליטה מההגה על רמת הרגנרציה, שמשות כהות, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות מיזוג לאחור, כיוון חשמלי למושב הנהג ועוד.

מעליה רמת הגימור אולטימייט בעלת הטווח הארוך שמחירה יהיה 230 אלף שקל. שמוסיפה דלת תא מטען חשמלית בעיקר.

רמת הגימור לימיטד במחיר של 249 אלף שקל כוללת גם טעינה אלחוטית לנייד, חימום להגה, ריפודי עור, כיוון חשמלי גם למושב הנוסע ומושבים מאווררים ומחוממים.

ברמת הגימור עילית שמחירה 280 אלף שקלים יש גם גג שמש פנורמי, תאורת אווירה, מושבים קדמיים בעלי אפשרות להטייה מלאה למצב שכיבה, כיוון חשמלי וחימום מושב אחורי. מערכת שמע של BOSE, "שליפה" של הרכב מחניה באמצעות השלט והקרנה של איזור ה"שטח מת" בלוח המחוונים.

הדגם המוזל יסייע לאיוניק 5 להתמודד מול אקספנג G6 המתחרה, שהושקה גם בגרסת בסיס ב-200 אלף שקל עם טווח רשמי של 435 ק"מ, ויצרה באז משמעותי בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully