וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוד של פורד נחשף: עובדת על מוסטנג 4 דלתות

עודכן לאחרונה: 25.8.2024 / 19:26

כמעט מאז השקת המוסטנג המקורית מתבלטת פורד אם להשיק גרסה שימושית יותר, מחשש שהקסם ייפגע. אבל סקיצות שהראתה לסוכנים נבחרים רומזים שההחלטה התקבלה

פורד מוסטאנג 4 דלתות הדמיה. עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
מוסטנג 4 דלתות חדשה: כך היא עשויה להיראות/עיבוד תמונה, עיבוד תמונה

פורד לא רק מבטלת תוכניות לקרוסאובר חשמלי 7 מקומות ודוחה השקת טנדרים חשמליים: היא הולכת רחוק יותר למען מנוע הבנזין ועובדת ברצינות על גרסת 4 דלתות למוסטנג.

לפי דיווחים בארה"ב הראתה כבר היצרנית האמריקאית סקיצות של הדגם החדש לסוכנים נבחרים לקראת קבלת החלטה על ייצור סדרתי. לא מדובר בפעם הראשונה שפורד שוקלת דגם כזה: אב טיפוס נבנה כבר ב-1963, במהלך העבודה על המוסטנג המקורית. לא הרבה יודעים את זה, אבל המוסטנג המקורית של 1964 הייתה למעשה מבוססת על המשפחתית הקטנה של פורד באמריקה הפאלקון, בעצמה עם 4 דלתות.

כבר אז הייתה הדילמה ברורה: דגם שימושי יותר, עם מושב אחורי אמיתי, אך פחות ספורטיבי בעיצוב שלו, לא משנה איזו יחידת כוח תותקן מתחת למכסה המנוע. כשהמוסטנג עצמה הייתה עוד צעירה, והפכה ללהיט גם עם גרסאות ה-2 דלתות קופה והקונברטיבל, הוחלט לבטל את הגרסה הנוספת.

מה חשבנו על המוסטנג הנוכחית?
נהיגה ראשונה במוסטנג V8 שסוף סוף נמכרת בארץ

אבטיפוס פורד מוסטאנג. אתר יצרן
המוסטאנג 4 דלתות המקורית, שלא יוצרה בסוף/אתר יצרן

עכשיו היא חוזרת: מנכ"ל פורד ג'ים פארלי אמר עוד ב-2022 שהחברה שוקלת דגם כזה, ולאחרונה אמר כי הוא "אפשרי". מוסטנג 4 דלתות תוכל להיות תחרות לדגם המקביל של דודג' צ'ארג'ר החדשה שיושק בשנה הבאה, ולהביא לאחת ממכוניות השרירים האחרונות קהל חדש, שמחפש את הביצועים והצליל ה-V8, אבל מחפש גם מושב אחורי שימושי יותר.

אחרי שפורד כבר השתמשה בשמה של המוסטנג במאך E החשמלית, כנראה שגרסת 4 דלתות לא תגרום יותר נזק למוניטין של מכונית ספורט שמיוצרת כבר 60 שנה. ברור שהיא תהיה חייבת בגרסת V8, כולל בגרסת ה"דארק הורס" החזקה יותר, עם 500 במקום 450 כ"ס ושיפורי שלדה בהתאם. ובעיקר, גם אם המעבר לחשמליות הואט, הכיוון ברור. מתקרב הרגע שבו אם לא תשיק פורד כעת מוסטטנג בנזין 4 דלתות, זה כבר לא יקרה לעולם.

איך תיראה המוסטנג-סדאן העתידית? ההדמיה הממוחשבת הזו חובבנית, אבל בהחלט מעניקה הצצה לכיוון.

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully