וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישה הזו גילתה בדרך הקשה מה קורה כשלא מחליפים שמן מנוע במשך שנתיים

16.9.2024 / 0:06

בחורה בשם אמילי חשפה שהיא לא החליפה שמן לרכב שלה במשך שנתיים ולא הבינה מדוע הרכב שלה מעלה עשן ונוסע בצורה מוזרה: "לא התייחסתי לנורות האזהרה"

האישה שלא החליפה שמן מנוע במשך שנתיים/@emsinggg0

בכנות, האם אתם/ן בודקים שמן במנוע של הרכב שלכם? ואם כן - באיזה תדירות? גם אם אתם לא עושים את זה בקביעות אתם בטח נדרכים ומטפלים ברגע שנדלקת נורת אזהרה המבציעה על בעיית שמן.

טיקטוקרית בשם אמילי חשפה שהיא נקטה בגישה מעט שונה, ובסרטון ששיתפה ברשת היא הודתה שהיא רואה בנורות האזהרה של הרכב יותר כ"הצעה". חשוב להבהיר שממש כדאי לעשות משהו לגבי "האורות" הללו בזמן הנכון ורצוי לא לחכות שנתיים, כמו שהיא עשתה.

בסרטון שלה, אמילי שאלה את העוקבים שלה מה פרק הזמן הארוך ביותר שהם אי פעם נסעו בלי להחליף שמן לפני שהודתה שבשלוש השנים שהיא מחזיקה את הרכב שלה, היא החליפה את השמן רק פעם אחת.

"תמיד יש לי אורות דולקים ומהבהבים באוטו שלי," היא אמרה. "ואני כועסת על עצמי ומאוכזבת". אמילי הסבירה שהסיוט שלה החל לפני יומיים, כאשר היא נכנסה לאוטו שלה והבחינה שהוא מעלה עשן. בעלה המליץ לה להחליף שמן, אך גם לאחר שעשתה זאת, המשיך האוטו לעשן.

צפו בסרטון

"חשבתי שדברים במנוע פשוט צריכים להתנקות", היא אמרה. "אבל האוטו נסע בצורה משונה, הוא הרגיש כבד, השמיע רעש מקשקש. חשבתי לעצמי שזה כנראה יותר מסתם בעיה של החלפת שמן. יש משהו שקורה כאן'".

במקום לגשת למוסך לבדיקת הרכב היא פשוט המשיכה בחייה ובפעם הבאה שנכנסה למכונית אמילי גילתה שהוא מעלה כל כך הרבה עשן עד שהיא לא הרגישה בטוחה לנהוג בו. "אני די בטוחה שהרסתי את המכונית שלי", היא הודתה.

עוד בנושא
חברה לשמן מנוע מצאה דרך סקסית להעביר את המסר המשעמם שלה

הכתבה שכל נהג חייב לקרוא: המדריך המלא (והמקוצר) לנורות האזהרה ברכב

אם גם אתם כמוה ולא מודעים לחשיבות החלפת שמן המנוע נבהיר - שמן מנוע מחליפים כל 15-20 אלף ק"מ או פעם בשנה, מה שמגיע קודם ובהתאם להוראות היצרן. לדוגמא: אם רכב נוסע 30,000 ק"מ בשנה, אזי הוא יצטרך החלפת שמן מנוע כל חצי שנה. אי טיפול ברכב במועד יכול להביא לבלאי מואץ אחרי שהשמן מאבד מיכולותיו, ולאובדן האחריות כאשר מדובר ברכב חדש.

חשוב לעקוב תמיד אחרי מפלס השמן במנוע. עד כמה תכופה צריכה להיות הבדיקה? קשה קצת לשים את האצבע במדויק. ככל שנוסעים יותר ברכב וככל שהרכב ישן יותר, כך תכיפות הבדיקה צריכה לגבור. נמליץ לבדוק את מפלס השמן כל שבוע, פחות או יותר, ולפני היציאה לנסיעה ממושכת ויש לבהקפיד לדוק את השמן בזמן שהמנוע קר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully