וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלבר החלה בייבוא הארלי דיווידסון תלת גלגלי: תענוג לא זול

עודכן לאחרונה: 27.8.2024 / 18:44

אלבר מוטו תשווק בישראל את אופנועים בעלי שלושה גלגלים שעד כה לא התאפשרה מכירה שלהם בישראל. אלו כל הפרטים על אחד מכלי הרכב יוצאי הדופן שינועו על הכביש וכמה הוא יעלה

טרייקים של הארלי דיווידסון/יצרן

האם אופנוע בעל שלושה גלגלים נחשב לדו גלגלי? שאלה טובה, אבל זה הדבר הכי פחות יוצא דופן בכלי החדש שהחל להימכר היום בישראל - הכירו את הארלי דיווויסון freewheelr אופנוע הטרייק הראשון להגיע לכאן.

הטרייק, ששמו הוא הלחם של המילים "טרי" - שלוש ו"בייק" אופנוע עושה שימוש בחלק קדמי של אופנוע על מנגנון ההיגוי באמצעות כידון, מיקום המנוע לפני ומתחת לרוכב ותפעול ההילוכים והבלמים. החלק האחורי הוא השונה, בו נמצאים שני גלגלים על הסרן המניע.

הדגם הראשון שמגיע לישראל הוא ה- freewheelr המבוסס על אופנוע התיור הגדול של הארלי דיווידסון ממשפחת ה"רואד-קינג". המנוע, כמקובל בהארלי דיווידסון הוא בתצורת V טווין. הנפח אמריקני למהדרין עם 1,868 סמ"ק אבל בהספק נמוך יחסית של 87 כ"ס ונתון מומנט מרשים לאופנוע - 16.2 קג"מ. המימדים גם הם בגזרת ארצו של הדוד סם - 2.5 מטרים מקצה לקצה, בסיס גלגלים של 168 ס"מ ומשקל יבש (לפני נוזלים ורוכבים) של 496 ק"ג. ואם תהיתם איך אמורים להניע גודל כזה לאחור - יש לו מנוע חשמלי לצורך כך.

הארלי דיווידסון freewheelr. רונן טופלברג,
אופנוע מקדימה, אבל עם זוג גלגלים מניעים מאחור/רונן טופלברג

בשל מאפייני ההיגוי השונים מאוד בינו לבין אופנוע רגיל, הוא מגיע עם בקרה אלקטרונית למניעת נעילת הגלגל הפנימי בפניות ובקרת אחיזה.

השונות שלו מכל כלי דו גלגלי אחר מייעדת אותו מראש ללקוחות מסוג שונה ממה שמקובל לראות בשוק הדו גלגלי. וגם אצל היבואנית מכוונים אותו לא למי שמחפש תחבורה פרקטית, אלא לפלח רוכבים בגילאי ה-40 וצפונה שמחפשים כלי שלא דומה לשום דבר אחר בכביש, או כאלו שרכבו בעבר על דו גלגלי ורוצים לחזור לחווית הכידון בידיים אבל חוששים מאופנועים רגילים.

כך או כך, למרות המבנה הלא שגרתי, נדרש רישיון דו גלגלי כדי לרכב עליו, בדרגה A.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
הארלי דיווידסון freewheelr. רונן טופלברג,
לא היינו מנסים להשתחל בין מכוניות עם זה/רונן טופלברג

המחיר כצפוי אינו נמוך, וכמו בארצות הברית מתומחר הרבה מעל אופנועים, גם של הארלי דיווידסון. תג המחיר המקומי עומד על 275 אלף שקלים, כאשר בתקופת ההשקה יימכר ב-270 אלף שקלים.

כפי שדיווחנו כבר במאי, ההגעה שלו התאפשרה בעקבות הליך אישור מזורז שעבר במשרד התחבורה ותקינה רשמית לסוג כזה של אופנועים. עד כה שווקו בישראל תחת תקינה והיתר כלים תלת גלגליים בהם זוג הגלגלים נמצא מלפנים, כמו בפיאג'ו MP3, ימאהה טריסיטי או האופנוע ימאהה ניקן.

לצד מספר סדנאות בארצות הברית ואירופה, הארלי דיווידסון היא היצרנית היחידה כיום המייצרת באופן רשמי את הכלים האלו, בעוד פולאריס וקאן אם מייצרות את הסלינגשוט והספיידר, שגם הם מציגים קונספט דומה, אולם שם ישנו צמד גלגלים קדמיים וגלגל בודד מאחור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully