וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטון מרטין מאמינה בבנזין: הנה ההוכחה והיא תעלה לכם 3.5 מילון שקל

עודכן לאחרונה: 4.9.2024 / 8:15

היצרנית הבריטית מחזירה את השם וואנקוויש לחיים עם מכונית הדגל שלה, זו שירדה מפס הייצור לפני 5 שנים ועכשיו עושה הופעה מחודשת ונשארת במירוץ על תואר עדיין יצרנית ה-GT הטובה בעולם

אסטון מרטין וונקוויש. אתר יצרן
אסטון מרטין וונקוויש/אתר יצרן

מאז שהתעצבו בשנות ה-60 של המאה הקודמת, המתכון הבסיסי של מכוניות GT לא השתנה משמעותית. קחו מרכב קופה ארוך, שתלו בחזיתו מנוע גדול, צידו אותה במכלולים המאפשרים כיסוי מרחקים אדירים במהירות ונוחות, אבזרו את תא הנוסעים בכל טוב, הצמידו תג מחיר מפולפל - והנה לכם.

זה בדיוק היה המתכון בו צוידה מאז ומעולם הוונקוויש (לנצח או להכריע בתרגום חופשי) באסטון מרטין, כך היה בדור הראשון שלה הזכור מהסרט "למות ביום אחר" של ג'יימס בונד וכך היה גם בדור השני שלה שהוצג ב-2012. וחוץ ממראה מהמם היה לה גם תמיד מנוע V12 ענק בחזית שלה, שיקפצו לנו הפנדות והלוויתנים - 007 צריך להציל את העולם.

אסטון מרטין וונקוויש 2001. אתר יצרן
הדור הראשון: מזהים את רכיבי העיצוב?/אתר יצרן

וכל הגישה הזו, עם העיצוב, ההידור, האקסלוסיביות והמנוע כמובן חוזרים גם בדור השלישי שלה.
נתחיל בגריל הקדמי שגדול גם במונחי אסטון מרטין כדי להזין באוויר את המנוע האדיר, נחירי האוויר במכסה המנוע, דלתות נטולות מסגרת, כנפיים אחוריות בולטות וזנב עם ספוילר מובנה מלמעלה ו-4 יציאות אגזוזים מלמטה. כל היופי הזה משתרע על 4.85 מטרים ובגובה של 129 ס"מ בלבד.

בתוך תא הנוסעים כצפוי הוד והדר, עור, סיבי פחמן אבל העיצוב מאופק, הרבה פחות ממה שהמראה החיצוני הדרמטי מרמז. לוח המחוונים דיגיטלי, אבל מסך המולטימדיה לא מופרע בגודלו עם 10.25 אינץ', בעיקר כי באסטון מרטין לא חסכו על הלקוחות באמתלה של "טכנולוגיה" והשאירו מתגים פיזיים בסביבת הנהג.

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
אסטון מרטין וונקוויש. אתר יצרן
זה מקום לשבת בו כמה מאות קילומטרים/אתר יצרן

תריסר הצילינדרים שלה בתצורת V נמצאים מקו הגלגלים הקדמיים ולכיוון תא הנוסעים, מה שנקרא מיקום קדמי-מרכזי, מכאן גם מכסה המנוע הארוך מאוד מאוד שלה. זו מסורת שנמשכת כבר 25 שנים באסטון מרטין, אלא שהפעם הנפח הוא 5.2 ליטרים, קצת פחות מאשר בעבר, אבל עם שני מגדשי טורבו.

למרות שהבסיס שלו הוא זה שב-DBS סופרלג'רה הוא מקבל שיפורים שמעלים את ההספק ל-835 כ"ס ואת המומנט ל-102 קג"מ.

בשביל להשיג את חלוקת המשקל המיטבית (51:49), תיבת ההילוכים מתוצרת ZF ועם 8 הילוכים נמצאת מאחור, סמוך לגלגלים המניעים. זה אומר שהיא תטיס ל-100 קמ"ש ב-3.3 שניות ועד ל-345 קמ"ש מירביים את כל היופי האדום הזה (איפה הימים של הגאווה בירוק המירוצים הבריטי?).

אסטון מרטין וונקוויש. אתר יצרן
קלאסיקה מודרנית/אתר יצרן

אסטון מרטין תייצר 1,000 יחידות בשנה בלבד, כאשר מסירות ראשונות ללקוחות נבחרים יהיו ברבעון האחרון של השנה. ב"אוטו ארט" יבואנית אסטון מרטין לישראל כבר שמו תג מחיר על הוונקוויש החדשה, הוא מתחיל ב-3.5 מליון שקלים. מה שאומר שהיא תהייה אחת מהמכוניות היקרות בישראל, אם הבעלים שלה יבחר לקנות ולנהוג בה כאן כאשר ההקצאות הראשונות לישראל יגיעו בראשית 2025.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully