וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דווקא אותה לא נקבל: יונדאי משיקה איוניק 5 לשטח

עודכן לאחרונה: 5.9.2024 / 19:15

כחלק ממתיחת הפנים העדכנית, יונדאי איוניק 5 מקבלת גרסת XRT מגניבה למראה עם יכולות שבילים והופעה קשוחה. את מי היא הזכירה לנו והפיצ'ר הסודי שאנחנו מפסידים

יונדאי איוניק XRT/יונדאי

קחו מכונית האצ'בק או סטיישן מוצלחת, הגביהו אותה, העניקו לה הופעה מסוקסת והעסק ייחטף כמו לחמניות. הרעיון, יש לומר אינו חדש, סובארו עושה את זה מאז שנות ה-70 המאוחרות, לאמריקנים הייתה את ה-AMC איגל וגם באירופה, בפולקסווגן אי שם בסוף שנות ה-80 לקחה היצרנית את הדור השני של הגולף והציגה אותו בגרסת "קאונטרי" מוגבהת, כפולת הנעה ומדליקה להפליא. כיום אקזמפלרים כאלו מחליפים ידיים בסכומים גבוהים מאוד ונחשבים לפריט מבוקש.

עכשיו יונדאי עושה את זה לקרוסאובר החשמלי שלה, האיוניק 5. במסגרת מתיחת הפנים שעבר הדגם לאחרונה נוספה לו גם גרסת XRT עם מאפייני שטח, הגבהות, צמיגים מתאימים לנהיגה שלא על כביש ושאר צ'ופרים. הכל כחלק מהתעוררות בביקוש לרכבי "שטח" קלים בשוק האמריקני ללקוחות שקצו בפוזה הריקה ורוצים לנצל את המכוניות שלהם לטיולים. כך באו לעולם גרסאות מוכוונות שטח לסובארו XV, אאוטבק וגם מאזדה CX-50.

יונדאי איוניק 5 XRT. אתר יצרן
הגבהה של אינץ' למרווח הגחון וחצאיות פלסטיק קשיח/אתר יצרן

במקרה של האיוניק 5, לקחה היצרנית את הדגם אל מעבר לאספלט כאשר היא משתמשת כבסיס בגרסת ההנעה הכפולה עם הסוללה הגדולה יותר של 84 קוט"ש, הגביהה אותה ב-23 מ"מ עם בולמים חדשים, חישוקי 18 אינץ' שחורים, צמיגי A/T במידות 235/60, החליפה את חצאיות הפלסטיק הצבועות ביחידות פלסטיק קשיח בטקסטורת הסוואה דיגיטלית והעבירה את הרכב "השחרה" כללית בסמלים, בתי המראות והכיתובים. בתא הנוסעים יש שטיחוני גומי, מושבים ייחודיים לדגם מבד קל לניקוי עם הטבעת XRT ועוד.

אז נכון, לא מדובר ברכב שטח של ממש, לא עם מרווח גחון כולל של 18.3 ס"מ וגם זוויות הגישה והנטישה המשופרות של 19.8 מעלות מלפנים ו-30 מעלות מאחור (לעומת 17.5 ו-25.4 בהתאמה באיוניק 5 הרגיל) לא יביאו אף אחד לאתגר אותו במעלות הנגב. ועדיין, למי שרוצה להגיע קצת יותר עמוק בשביל בשטח, זה בהחלט יספיק.

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יונדאי איוניק 5 XRT. אתר יצרן
מרווח גחון של 18.3 אינץ', לא משהו שמאתגר רכבי שטח של ממש/אתר יצרן

אבל יש פיצ'ר נוסף מעניין מאוד שלקוחות האיוניק 5 האמריקנים מקבלים מעבר ליכולות השבילים והמראה המדליק. הדגם המעודכן הוא הראשון לקבל שקע טעינה בתקן NACS, או במילים פשוטות יותר - שקע כמו של טסלה. מה שיאפשר ללקוחות שלו בארצות הברית גישה ליותר מ-17 אלף עמדות הסופרצ'ארג'ר של טסלה, שלא רק מאפשרות קצב טעינה מהיר של 250 קילוואט (הוא יכול לקבל עד 350), אלא גם נחשבות לאמינות ויציבות יותר משל רשתות הטעינה הציבוריות האחרות.

בכך למעשה מצטרפת יונדאי ליצרניות כמו GM ופורד שכבר מציידות את החשמליות שלהן בשקעים התואמים את התקן של טסלה, מאמצות את הפתרון שלה לפריסת טעינה ציבורית מהירה. בישראל אמנם עמדות טסלה מותאמות לתקינה המהירה האירופית, CCS, אבל הן סגורות בפני מכוניות של יצרנים אחרים.

מיבואנית יונדאי נמסר כי נכון לעכשיו אין כוונה לייבא את גרסת ה-XRT לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully