וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקנס על נסיעה ללא תשלום במנהרות הכרמל יוזל ב-17%

אודי עציון, קינן כהן

עודכן לאחרונה: 4.9.2024 / 17:03

בזמן שמירי רגב מקדמת ביטול מוחלט של דמי האגרה במנהרות הכרמל על חשבון המדינה, אישר משרד התחבורה הוזלה של הקנס על נסיעה ללא תשלום, בנימוק שהסכום הנגבה גבוה מהעלויות גביית התשלום מנהגים שלא שילמו

מנהרות הכרמל. מנהרות הכרמל,
מנהרות הכרמל. הקנס יפחת ל-90 שקל/מנהרות הכרמל

משרדי התחבורה והאוצר מקדמים הוזלה של הקנס המוטל על נהגים שנוסעים במנהרות הכרמל ולא משלמים על כך.

כיום נגבה סכום של 108.5 שקלים מכל נהג שנכנס לכביש, מבלי שנרשם כמנוי או נעצר להסדיר את התשלום בעמדות שבכניסות אליו. הסכום מוגדר תשלום על נסיעה ללא הסכם שימוש, ואמור לפצות את חברת כרמלטון המפעילה את המנהרות על עלויות זיהוי הנהג לפי לוחית הרישוי של רכבו, שליחת תשלום מוגדל אליו, וגבייה שלו. הסכום נגבה בנוסף לתשלום על הנסיעה עצמה, 10 שקלים לרכב פרטי בכל אחד משני המקטעים של הכביש.

אחרי כניסת העוצר, מנהרות הכרמל, 8 באפריל 2020. יואב איתיאל
מנהרות הכרמל. מי שיסתיר את לוחית הרישוי שלו עדיין יחוייב ב-1,555 שקל/יואב איתיאל

לפי בדיקה של שערכה חברת חוצה ישראל, הרגולטור של הכביש, בשנים 2011-2020, ההכנסות מאכיפה עלו על הוצאות האכיפה וכי לאור זאת יש להפחית את סכומי הפיצוי והחזר הוצאות ב-17%.

הממצאים כבר הוצגו בפני כרמלטון, שהביעה הסכמה למהלך, וכעת הפיץ משרד התחבורה את נוסח התיקון המתוכנן לחוק. אין שינוי בתעריפי קנסות אחרים כמו על מי שמסתיר את לוחית הרישוי כדי שלא תהיה אפשרות לגבות ממנו תשלום, ומחויב ב-1,555 שקל.

כפי שפורסם בוואלה, שרת התחבורה מירי רגב מקדמת ניסיון לבטל כליל את אגרת הנסיעה במנהרות, מה שיחייב את המדינה לשלם במקום הנהגים לזכיינית שבנתה את הכביש ומפעילה אותו. עלות המהלך עומדת על כמיליארד שקל, בתקופה שבה תקציב המדינה נמצא בגירעון עמוק בגלל המלחמה, הצורך לשקם את הצפון ואת אזור עוטף עזה, ולבנות מחדש את צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully