וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשיקום אחרי המלחמה: יבואנית יונדאי כלמוביל נכנסת לתחום הצמ"ה

עודכן לאחרונה: 15.9.2024 / 21:09

כלמוביל רוכשת 70% מאפקו, שמייבאת בין השאר את הדחפורים והמחפרונים של יונדאי. מימוש העסקה מותנה באישור הממונה על התחרות

ציוד מכאני הנדסי יונדאי. יונדאי,
סיום המלחמה ופרויקט המטרו צפוים להזניק את הביקוש לציוד מכאני והנדסי כבד/יונדאי

המלחמה עלתה ליבואנית יונדאי כלמוביל באובדן הובלת מכירות הרכב בארץ בגלל הפסקת הייבוא מטורקיה, אבל החברה כבר מסתכלת קדימה.

כלמוביל, שמייבאת גם את מרצדס ומיצובישי, הודיעה היום על רכישת 70% מחברת אפקו, המתמחה בייבוא ציוד מכני הנדסי (צמ"ה), הכולל דחפורים, מחפרונים, וכלים נוספים הנדרשים לבניית וסלילת תשתיות. שווה העסקה לא נמסר, אך הוא מוערך בכמה עשרות מיליוני שקלים.

אפקו פועלת מאז 1991 בתחומי התשתיות, עבודות עפר, שינוע, לוגיסטיקה ותעשייה. בנוסף ליונדאי היא מייצגת גם את GOMACO ,MARINI ,TEREX ,CROWN ,KENNAMETAL ואת BOMAG. מטה החברה ממוקם בפארק הטכנולוגי במודיעין, וכולל מחסן לוגיסטי ומרכז שירות ותחזוקה.

תחום הצמ"ה מוערך במחזור שנתי של כ - 3 מיליארד שקל במסגרתו נמכרים מידי שנה בישראל כ-10,000 כלים. בהתאם להערכות, מדובר בענף העומד בפני צמיחה משמעותית, לאור הצורך בשיקום תשתיות ברחבי הארץ, לצד פרויקטי תשתית גדולים מתוכננים כמו המטרו בגוש דן והארכת כביש 6.

אסף חרל"פ, מבעלי כלמוביל, מסר כי "החברה ממשיכה ליישם את אסטרטגיית הצמיחה, גם במציאות הנוכחית של חוסר וודאות קיצוני. שמנו לנו יעד להרחיב את עסקי הליבה לתחומי התשתיות, האנרגיה, הסביבה, והנדל"ן ואנחנו לא מורידים את הרגל מהגז, גם במלחמה".

יניב שיראזי, מנכ"ל כלמוביל, מסר כי "כניסתנו לתחום הצמ"ה הינה מהלך אסטרטגי שיאפשר לנו להרחיב את הצעת הערך ללקוחותינו בתחום התשתיות, ולפתח מנועי צמיחה בעולם תוכן חדש. שילוב הכוחות עם אפקו, כחברה עתירת ניסיון המייצגת מותגים בינלאומיים מובילים, יהווה מנוף חשוב להתפתחות מואצת בתחום זה".

כלמוביל אינה יבואנית הרכב היחידה שתפעל גם בתחום הצמ"ה. מאיר, יבואנית וולוו, מייבאת גם את ציוד הצמ"ה של החברה השבדית, מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי, מייבאת גם את ליגונג הסינית ומקאלק הצרפתית ופריסבי, יבואנית רנו, ניסאן וצ'רי מייבאת את הציוד של קייס האמריקאית.

  • עוד באותו נושא:
  • יונדאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully