וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופרה פורמנטור עם חרטום הכריש מתחדש ומתייקר

עודכן לאחרונה: 17.9.2024 / 9:19

יבואנית קופרה מתחילה בשיווק מתיחת הפנים של הפורמנטור, הקרוסאובר המעודכן מקבל מנוע 1.5 ליטר היברידי מתון ו-2 ליטר מחוזק, ובעיקר חזית חדשה

קופרה פורמנטור 2024/יצרן

מתיחת הפנים של קופרה פורמנטור הגיעה לישראל. הפורמנטור, קרוסאובר-קופה בעיצוב דרמטי ואוריינטציה ספורטיבית הוא הדגם העצמאי הראשון של תת המותג שהפך ליצרנית שממשיכה לפעול במקביל לסיאט.

כבעבר, הפורמנטור ישווק בשתי גרסאות מנוע, ה-1.5 ליטר וה-VZ עם מנוע 2.0 ליטרים חזק מבעבר. שתי הגרסאות מקבלות את החזית החדשה של משפחת קופרה - אף הכריש האטום בדומה למכוניות החשמליות של היצרנית, למרות שהן מוצעות רק עם מנועי בעירה פנימית. יש גם פנסים חדשים, מלפנים ומאחור, שם הן מחוברות בפס תאורה שכולל לוגו מואר. בתא הנוסעים השינוי המשמעותי ביותר הוא מעבר למסך מולטימדיה גדול יותר מבעבר 12.9 אינץ' לעומת 12 אינץ' והגה בעיצוב חדש עם מתג שליטה במצבי הנהיגה וכפתור הנעה.

קופרה פורמנטור 2024. אתר יצרן
סביבת הנהג חודשה, אבל השימוש ב"סליידרים" למערכת השמע והמיזוג לא תוקן/אתר יצרן

מבחינת מנועים, גרסת הפלאג אין נגרעת בינתיים מההיצע והדגם ממשיך עם אותן יחידות כוח, אבל עם שינויים קלים. מנוע הטורבו בנזין 1.5 ליטרים עם 150 כ"ס מקבל מערכת היברידית-קלה של 48V. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 9 שניות וההנעה היא קדמית. מנוע ה-2.0 ליטרים של גרסת ה-VZ מתחזק ב-23 כ"ס וההספק שלו יעמוד על 333 כ"ס הזינוק ל-100 קמ"ש בגרסה זו ייעשה תוך 4.8 שניות. בגרסה זו ההנעה היא כפולה קבועה, כאשר הפעם יש גם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה. לשתי הגרסאות תיבת 7 הילוכים אוטומטית כפולת מצמד.

עוד בוואלה

נהגנו בקופרה פורמנטור ולאון המחודשים: כבוד לנהגים

לכתבה המלאה
קופרה פורמנטור 2024. אתר יצרן
עם לוגו מואר בכל רמות הגימור/אתר יצרן

מבחינת אבזור גרסת ה-1.5 ליטר מקבלת פנסי לד, בולמים אדפטיביים, בורר מצבי נהיגה (כולל מצב "דריפט" ב-VZ), משטח טעינה אלחוטי, פתיחה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, חימום להגה, דלת תא מטען חשמלית ועוד. גרסת ה-VZ מוסיפה מושב נהג ספורטיבי עמוק בעל כוונון חשמלי, מערכת שמע של "סנהייזר", בלמי קופרה, תאורת מטריקס לד ועוד.

אבזור הבטיחות כולל תיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, זיהוי רכב ב"שטח מת" ומניעת מעבר נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על פתיחת דלת לנתיב לא פנוי ועוד.

בשני הדגמים, לא תופתעו לשמוע נרשמה התייקרות, כאשר זו של גרסת ה-1.5 ליטרים עומדת על 5,000 שקל ומחירו כעת הוא 190 אלף שקל ואילו בגרסת ה-VZ (שגם התחזקה והתאבזרה משמעותית ביחס לטרום מתיחת הפנים) המחיר עלה בכ-30 אלף שקל ל-300 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully