וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקטנוע החשמלי של ב.מ.וו בישראל, עם שכל ישראלי מפתיע

עודכן לאחרונה: 25.9.2024 / 12:08

ב.מ.וו נכנסת לעולם החשמל הדו גלגלי עם קטנוע בעיצוב אולטרה ייחודי. הייעוד הוא תחבורה פרברית לטווח בינוני עם 130 ק"מ בין טעינות. וגם: הצגה ראשונה למשקפיים שמגיעות מהאף-35 לכביש

ב.מ.וו CE 04. אתר יצרן
ב.מ.וו CE 04, כניסה משמעותית ראשונה של יצרנית גדולה לעולם ההקטנועים החשמלי/אתר יצרן

בשנת 2000 מדהימה חטיבת האופנועים את העולם הדו גלגלי עם הצגת ה-C1. קטנוע שלא נראה כמו שום דבר שדמה לו לפני כן, לא בעולם הקטנועים ובטח לא אצל ב.מ.וו שהייתה מזוהה עם כלים גדולים מאוד. השוס - הוא הציע רמת בטיחות שטרם נראתה על שני גלגלים, מבנה שכלל כלוב הגנה לרוכב, כולל גג, אפשר חגירה של הרוכב למושב, ניתן היה לרכוב עליו בלי קסדה והוא היה מצויד ב-ABS, רכיב נדיר בדו גלגלי באותן שנים. חדשני ויוצא דופן ככל שהיה, הצלחה כלכלית כבירה הוא לא רשם ואחרי כשלוש שנים וכ-13,000 יחידות הוא נגוז.

שני עשורים לאחר מכן, ב-2021 ב.מ.וו שוב נכנסת לעולם חדש מבחינתה - שוק הקטנועים החשמליים. טוב, אם להיות מדויקים, זו לא כניסה ממש ראשונה כי בשנת 2013 הציגה היצרנית את ה-C אבולושן, אולם הוא שווק באופן מצומצם מאוד באירופה, סוג של בלון ניסוי של היצרנית בטבילת הרגל הראשונה שלה בעולם החשמלי שכלל גם את המכוניות i3 ושנה מאוחר יותר מכונית הספורט i8.

הפעם כבר לשוק בו נמצאים מתחרים דו גלגליים, אבל לא של יצרנית גדולה בסדר הגודל שלה והיא עושה את זה עם כלי בשם CE 04, המגיע לאחר כשלוש שנים של אתגרים בירוקרטיים מול היצרנית ומשרד התחבורה לישראל.

ב.מ.וו C1. אתר יצרן
חדשני ומתקדם לזמנו, אבל לא הצלחה מסחררת - ה-C1/אתר יצרן

העיצוב החיצוני הוא הדבר הראשון שרומז שיש פה משהו אחר לגמרי. בעוד הרבה כלים חשמליים מנסים להידמות לקטנועים רגילים, פה לקחו את המראה החיצוני לכיוון קיצוני לגמרי בהצהרה שזה דבר שעוד לא ראינו מב.מ.וו. שילובי צבעים עזים, המושב הצף, הרגליות האינטגרליות, הזרוע האחורית. זה בהחלט לא כלי שתתבלבלו בינו למשהו אחר.

ההגדרה הראשונית של הכלי הזה הוא קטנוע אורבני בעיקרו, בתרגום לישראלית, הוא מיועד לחיות באזורי ראשון לציון-הרצליה. מכאן גם נגזרים המאפיינים הטכניים שלו.

על ההנעה מנוע חשמלי עם קירור נוזל, הבנוי בטכנולוגיה הדומה למנועים החשמליים של ב.מ.וו ב-iX, למעט ההינע הסופי שנעשה באמצעות חגורה. הוא מספק 42 כ"ס בשיא שלו, אבל ההספק הקבוע בזמן השימוש יעמוד על כמחצית על מנת לשמור על אורך החיים של הסוללה ולהבטיח טווח ראוי. התאוצה הראשונית, זו המשמשת בעיקר בתנועה עירונית ל-50 קמ"ש אורכת 2.6 שניות, המהירות המירבית מוגבלת ל-120 קמ"ש. האנרגיה מגיעה מסוללת 8.9 קוט"ש שמספקת טווח צנוע של 130 ק"מ, אם כי כאמור, ייעוד הקטנוע הינו פרברי למרחקים בינוניים.

הקטנוע יגיע ברמת גימור אחת בשם אוונגרד אבל בשתי גרסאות הנבדלות ביכולת הטעינה שלהן, כאשר זו הרגילה תשלים טעינה מלאה בכ-4 שעות והגרסה בעלת הטעינה המהירה ה-QC תעשה זאת בכשעה וחצי.

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
ב.מ.וו CE 04. אתר יצרן
צג דיגיטלי 10.25 אינץ' ללוח המחוונים/אתר יצרן

מבחינת אבזור ואבזור בטיחות ה-CE 04 כולל לוח מחוונים דיגיטלי של 10.25 אינץ' עם קישור לאפליקצייה ומשקפיים חכמים (עוד על כך בהמשך), הנעה ללא מפתח, הילוך אחורי, 4 מצבי רכיבה, תאורת לד אדפטיבית, שקע טעינה עם כבל מובנה, מעמד לנייד ושקע טייפ C נוסף בתא המטען המואר, משקף גבוה, משענת למושב הנוסע ועוד. לכלי בלמי ABS כמובן וגם בקרת יציבות אלקטרונית.

מחיר הכלי, כמקובל אצל היצרנית, לא בדיוק פונה לקהל הרחב. המחיר מתחיל ב-75 אלף שקלים ועבור הגרסה בעלת יכולת הטעינה המהירה תשלמו 79 אלף שקלים. האחריות לכלי היא ל-3 שנים והסוללה מקבלת 5 שנות אחריות, בשני המקרים ללא הגבלת ק"מ. שגרת הטיפולים היא אחת לשנתיים או 10,000 ק"מ.

אצל היבואנית מבינים שגם עם הקטנוע הזה, ב.מ.וו לא תאיים על שום יצרנית קטנועים ולכן הכיוון הוא לא נפחי מכירות משמעותיים, אלא פנייה לקהלי יעד ממוקדים מאוד. מבחינת התפלגות המכירות הצפויה, רן בוזנח, מנהל חטיבת האופנועים של ב.מ.וו בישראל מעריך כי הלקוחות יעדיפו דווקא את הגרסה היקרה יותר עם אפשרות הטעינה המהירה.

ב.מ.וו CE 04. אתר יצרן
טווח פרברי צנוע - 130 ק"מ/אתר יצרן

לצד הצגת הקטנוע החדש, בב.מ.וו ישראל רושמים עוד שתי התחדשויות. הראשונה היא אולם תצוגה חדש בקומת הגג של בניין דלק מוטורס בצומת לה גוורדיה. אולם התצוגה החדש ירכז על פני ארבע קומות את היצע האופנועים של ב.מ.וו ואת מכוניות מיני.

החידוש השני הוא הצגה ראשונה בישראל של המשקפיים החכמים מב.מ.וו. המשקפיים עצמם, פרי פיתוח של everysight הישראלית שמשתמשת בטכנולוגיה של אלביט, שנולדה במקור לשימוש בקסדות של טייסי קרב ומיושמת כיום גם במטוסי האף-35. אז במקרה הזה, לא תוכלו להשתמש בהן כדי לייצר הדמיית מסלולי נחיתה והמראה לתנאי ראות קשים, וגם לא לנעול טיל על מטרה (שזו יכולה להיות תוספת נחמדה דווקא), אלא מדובר במוצר משלים לרוכבים שמאפשר הקרנה של נתוני מהירות הנסיעה, ההילוך והוראות ניווט על גבי עדשות המשקפיים, ללא צורך להוריד את המבט מהכביש.

משקפי קונקטרייד של ב.מ.וו שממשמשים כתצוגה עילית לרוכבי אופנועים פיתוח של חברת הבת של אלביט הישראלית everysight. ב.מ.וו,
משקפי ה"קונקט רייד" של ב.מ.וו, נתוני ניווט, מהירות והילוך בלי להוריד עיניים מהכביש/ב.מ.וו

המשקפיים מגיעים עם עדשות פוליקרבונט קשיחות למניעת פגיעות, עם עדשות כהות ליום ושקופות ללילה וכן עם אפשרות להתקן עבור בעלי משקפי ראיה המוזמן בנפרד. המשקפיים מתאימות לכל דגמי היצרנית המודרניים בעלי קישוריות לאפליקציית ב.מ.וו ומסכים דיגיטליים. כלומר כל הדגמים למעט ה-R18 וגרסאות ה-NINE T בעלות לוח המחוונים האנלוגי.סוללה פנימית אמורה לספק 10 שעות פעולה ואחריהן יש לטעון אותן באמצעות כבל USB.

השיווק של המשקפיים בפועל צפוי להתחיל בעוד כשבוע ומדובר במוצר לא זול כפי שאתם יכולים להניח, כאשר הערכת המחיר עומדת על כ-3,000 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully