וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהגנו באודי A3 המחודשת: מצוינת, אבל מאוימת

יתיר דוידוביץ'

עודכן לאחרונה: 30.9.2024 / 8:13

אודי A3 היא לא מכונית של מהפכות גדולות אלא של אבולוציה איטית ועקבית כמעט בכל תחום. התוצר הוא מכונית שלמה ואיכותית עם כוכבית אחת שהולכת וגדלה

אודי A3. יתיר דוידוביץ', מערכת וואלה
A3. לפני כמעט 30 שנה היא המציאה את שוק הקומפקטיות היוקרתיות/מערכת וואלה, יתיר דוידוביץ'

מחיר (בסיס/מבחן): 270/212 אלף שקל
מתחרות: מרצדס A-קלאס, ב.מ.וו סדרה-1
מה אהבנו: עיצוב, מנוע, נוחות נסיעה, עיצוב, הנדסת אנוש
מה לא אהבנו: מרווח במושב האחורי, מחיר
ציון: 7.5/10

המהפכה היחידה שאודי A3 אי פעם עשתה היא עצם הגעתה לשוק. אי שם בסוף המילניום הקודם הקונספט של מכונית קומפקטית מיצרן יוקרה לא היה קיים. ההגעה של ה-A3 לשוק שינתה את פניו והכריחה את שאר היצרניות, ובעיקר את המתחרות ממינכן ושטוטגארט להגיב.

מאז ה-A3 לא השתנתה באופן מהותי. הקונספט הוא אותו קונספט, קחו גולף, שפרו את איכות החומרים, העיצוב ומערכות המולטימדיה, כיילו בקפדנות את המתלים וקבלו לכם מכונית טובה יותר במחיר פרימיום - כולם נהנים. העיצוב, תא הנוסעים והמערכות השונות כולם עברו אבולוציה עקבית שהציבה אותה בחזית הקטגוריה מבלי לטלטל את הקטגוריה עצמה.

המהפכה היחידה שאודי A3 אי פעם עשתה היא עצם הגעתה לשוק. אי שם בסוף המילניום הקודם הקונספט של מכונית קומפקטית מיצרן יוקרה לא היה קיים. ההגעה של ה-A3 לשוק שינתה את פניו והכריחה את שאר היצרניות, ובעיקר את המתחרות ממינכן ושטוטגארט להגיב

לעומתה, המתחרות יודעות מהי טעמה של מהפכה. ב.מ.וו סדרה 1 החליפה פלטפורמה וזזה מהנעה אחורית לקדמית בלי למצמץ. אולי אתם לא זוכרים אבל ה-A-קלאס של מרצדס הייתה מיקרו-ואן הפיך למדי לפני שהיא הבינה שהכסף נמצא במכוניות קומפקטיות וספורטיביות.

אבל תנועות טקטוניות בעולם הרכב יוצרות שינויים שישפיעו גם על האודי הקומפקטית. מגמת המעבר לקרוסאוברים ורכבים חשמליים מטילים צל על מכוניות קומפקטיות מסוגה.

מתיחת הפנים שניצבת למבחן היום נועדה לקנות ל-A3 עוד קצת זמן לפני שאודי תצטרך להחליט אם ואיך לחתוך באלומיניום החי. ופה ניצב דרווין. האם האבולוציה האיטית תצליח לשרוד את המטאור החשמלי בעל המראה הג'יפוני שמתקרב לקטגוריה במהירות מדאיגה?

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה

עיצוב: גם מישהו שקפא ב-2001 יזהה כנראה את ה-A3. יזהה אבל יבין את ההבדל. הבולבוסיות של הדור הראשון התחלפה לאורך השנים בקווים חדים, בקפלים ובחגיגות של פנסי LED. הגריל החדש עמוק אך אלגנטי יותר והסמל משתלב במסגרת ומקבל את צבע הרכב - אלגנטי.

הזוויות החדות, לצד חישוקי האלומיניום המרשימים מעניקים ל-A3 מראה שאי אפשר לפספס, לא כאודי ולא כמכונית קומפקטית יפה ומרשימה. הסיבה היחידה שהיא לא גוררת יותר מבטים הוא העובדה שהיא לא נבדלת מספיק מאחותה שלפני מתיחת הפנים.

אודי A3. יתיר דוידוביץ', מערכת וואלה
סביבת הנהג. אבולוציה מינימלית/מערכת וואלה, יתיר דוידוביץ'
מערכת המולטימדיה של ה-A3 היא כנראה מהטובות שבמערכות המציעות מסך מגע מאז הטרנד הגיח לאוויר העולם. האייקונים גדולים ונוחים ולאחר תהליך למידה קצר קל להגדיר קיצורי דרך ולהתאים את המסך לדרישות הנוהגים ברכב

תא הנוסעים: עבר אבולוציה כל כך מינימלית שספק אם מישהו, כולל אמא שלו, יתקשו לזהות אותה. ידית ההילוכים הוחלפה בידית אחרת. נכון, יש פנסי LED המשולבים בדלתות ומעניקים למכונית תחושה יוקרתית בלילה אבל זה שינוי זניח.

וזה מביא אותנו אל מושב הנהג. המושב ניצב נמוך ובגרסת ה-S-line Luxury הנבחנת הוא עוטף היטב את הגוף. למרות שאיכות החומרים לא אחידה ה-A3 משדרת פרימיום עם מגע של בד, פלסטיק ואלקנטרה איכותי במקומות הרלוונטים. גם ההגה הקטום מחדד תחושה ספורטיבית עליה נרחיב בהמשך.

מערכת המולטימדיה הותיקה (MMI) מציעה שילוב הולך ונעלם עם הפרדה מפלסית בין מסך המולטימדיה ולוח המחוונים הדיגיטלי. בדור הבא, יהיה אשר יהיה, המערכת הזאת תוחלף במערכת חדשה שאותה או מערכת דומה לה אפשר כבר לפגוש ב-Q6 הדנדשה. ועדיין, מערכת המולטימדיה של ה-A3 היא כנראה מהטובות שבמערכות המציעות מסך מגע מאז הטרנד הגיח לאוויר העולם. האייקונים גדולים ונוחים ולאחר תהליך למידה קצר קל להגדיר קיצורי דרך ולהתאים את המסך לדרישות הנוהגים ברכב.

לצד מסך המולטימדיה יש כפתורים לתפעול רוב הפונקציות החשובות אותם תצטרכו תוך כדי נהיגה וזה כמובן כולל את המזגן, מערכת בחירת מצבי הנהיגה ועוד. המערכת מזכירה לנו כמה נוח לתפעול ובטוח לנהיגה שילוב נכון בין כפתורים ופונקציות דיגיטליות. לוח המחוונים הדיגיטלי לעומת זאת חושף את גילה של מערכת המולטימדיה. הוא עדיין טוב מאוד וקל לתפעול אבל הוא לא מציע את העושר המפוקסל של חלק מהמתחרות.

אודי A3. יתיר דוידוביץ', מערכת וואלה
מאחור המרווח קצת פחות מזהיר/מערכת וואלה, יתיר דוידוביץ'

המרווח לנהג מצוין. תנוחת הישיבה כאמור נמוכה אבל לא חסר מרווח לרגליים או לראש. יש מי שיתלוננו שהקונסולה המרכזית יכולה להפריע מעט לרגל אבל זה ניואנס פרסונלי ולא בעיה אקוטית. מבחינת אבזור רכב המבחן הציע מעל ומעבר.

מאחור המצב קצת פחות מזהיר. המרווח לגבוהים גם לרגליים וגם לראש לא מבריק. בגלל מושבי הספורט, בעלי משענת הראש המשולבת, המושב מאחור מרגיש מעט קלסטרופובי וחשוך. רק פתיחה של גג השמש משפרת מעט את המצב. לפחות יש יציאות מיזוג וצמד שקעי USB-C.

אודי A3. יתיר דוידוביץ', מערכת וואלה
נפח מכובד/מערכת וואלה, יתיר דוידוביץ'

תא המטען: מציע נפח מכובד לרכב מהקטגוריה, 380 ליטר, ובעיקר מבנה רבוע ויעיל בזכות רצפה בעלת גובה משתנה, בנוסף תמצאו ווים לשקיות ונקודות עיגון.

אבזור: מסך מולטימדיה 10.1 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי 10.2 אינץ', ריפודי עור, מושבי ספורט קדמיים מתכווננים חשמלית ומחוממים, מפתח חכם, חישוקי 18 אינץ' קלים, חלון גג פנורמי.

בטיחות: בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ובקרת סטייה מנתיב שהייתה היסטרית יותר מהזכור לנו ברכבי אודי אחרים. לצד אלו יש חיישנים היקפיים, מצלמת רוורס, בלם יד חשמלי עם פונקציית Hold, מערכת חנייה אוטומטית (היגוי בלבד)

אודי A3. יתיר דוידוביץ', מערכת וואלה
המנוע ההיברידי המתון סיפק צריכה טובה במבחן, 15-16 קמ"ל/מערכת וואלה, יתיר דוידוביץ'
המנוע הוא לא חובב גדול של סל"ד גבוה וכוח שנבנה במעלה הסל"ד. לכן בנהיגה ספורטיבית הוא לא מרגיש הכי בבית. במכונית עם עיצוב ספורטיבי, תגי s-line והגה ספורטיבי היינו שמחים למנוע עם קצת יותר אופי ו"פלפל". נחכה לבחון את גרסת ה-S או ה-RS

מנוע וביצועים: ל-A3 מנוע אחד בהיצע, לפחות בזמן המבחן. זהו מנוע מוגדש טורבו בנפח 1.5 ליטר, מנוע בו נהגנו אינספור פעמים בעבר, בגרסה מעודכנת, עם יחידה היברידית קלה. המנוע מציע כעת שני הספקים שונים: 116 כוחות סוס בגרסת הבסיס ו-150 כוחות סוס בגרסה היקרה שנבחנה. למנוע הזה יש אופי מאוד מסוים: שפע של מומנט שמאפשר לו להעניק חוויית נסיעה נינוחה מאוד ולנוע קדימה בעקביות גם בלי צורך להעביר הילוכים באופן תכוף ובלי לטפס לסל"ד רועש. למשימות יומיומיות לא חסר כוח והמנוע יאפשר עקיפות בקלות יחסית.

וכאן צריך לזכור שני דברים. כל האמור נכון כל עוד מדובר ברכב מונע בנזין. ביחס למנועים חשמליים המנוע ב-A3 מרגיש אנמי וחסר מחץ. דבר שני הוא האופי כי המנוע הוא לא חובב גדול של סל"ד גבוה וכוח שנבנה במעלה הסל"ד. לכן בנהיגה ספורטיבית הוא לא מרגיש הכי בבית. במכונית עם עיצוב ספורטיבי, תגי s-line והגה ספורטיבי היינו שמחים למנוע עם קצת יותר אופי ו-"פלפל". נחכה לבחון את גרסת ה-S או ה-RS.

לצד המנוע יש תיבת הילוכים כפולת מצמדים. היא לא התיבה הכי חלקה ונינוחה שיש ויתכנו מעט רעידות בסל"ד נמוך. למרות זאת עדיין מדובר על תיבה טובה יחסית לבנות מינה והיא חפה מהרבה מהבעיות האקוטיות של חלקן. בתוך העיר ובעיקר כאשר מערכות כיבוי המנוע וה-Auto hold מופעלות היציאה מהמקום יכולה להיות מעט איטית וקופצנית.

שילוב של מנוע רגוע ונינוח ותיבת הילוכים כפולת מצמדים, לצד מערכת היברידית מתונה מבטיחים צריכת דלק מעולה. ואכן, במבחן שלנו שכלל נסיעות בין עירוניות מהירות יחסית לצד עמידה בפקקים צריכת הדלק הכוללת עמדה על כ-15-16 ק"מ לליטר מאוד מרשימים.

אודי A3. אודי, מערכת וואלה
מטפלת היטב ברוב המהמורות/מערכת וואלה, אודי
מבחינה דינמית ה-A3 לא תעמוד ברף של הטובות בקבוצה. הכיול של הגרסה הזאת, למרות שזאת ה-s-line, רך מעט וכשלוחצים את הקומפקטית הזאת לסיבוב היא יכולה לרכון מעט. ההגה עצמו מדויק אבל הוא לא מציע משקל מוצלח והוא בהחלט לא מספק הרבה משוב

נוחות: אבולוציה היא דבר מבורך כשזה נוגע לכיול מתלים. לאורך השנים המונח "חובטת אך לא מתרסקת" היה כמעט ברירת מחדל למערכת מתלים של גרמניה קומפקטית. ה-A3 מפתיעה מהבחינה הזאת לטובה. כיול המתלים מעט רך יותר וסופג הרבה מאוד מהנזקים שאנשי מע"צ משאירים אחריהם כשהם מסיימים לעבוד.

זה נכון למרות שרכב המבחן הצטייד לו בחישוקים גדולים יותר שאמורים על פניו לפגום בנוחות הנסיעה. כמובן, האודי הקטנה לא מושלמת, אבל גם כשהיא מעבירה אי אלו מהמורות לתוך התא זה נעשה באופן שמטאטא את עיקר המכה ומעביר משהו עדין פנימה.

נוחות הנסיעה נשמרת גם כשהמהירות עולה והכביש הופך מהיר. לאורך מאות קילומטרים ועל מגוון סוגי אספלט על שלל העינויים שהם יודעים להציע, ה-A3 הפתיעה לטובה. בידוד רעשי רוח ומנוע גם הוא נעשה בצורה טובה מאוד. רק רעשי כביש עלולים לחדור בצורה פחות מנומסת לתא הנוסעים כשפוגשים משטחים הסלולים באופן פחות מוצלח.

התנהגות כביש: לפני שנדבר על התנהגות דינמית בואו נדבר על התנהגות בכלל. ה-A3 מרגישה קטנה יחסית, היא מכונית נוחה מאוד לנסיעה עירונית. היא מציעה שדה ראייה טוב מסביב, רדיוס הסיבוב קטן יחסית ומערכות הסיוע בחנייה מאפשרות לה לחנות במקומות רבים. עם זאת, שימו לב לפגושים הנמוכים והפגיעים מלפנים.

מבחינה דינמית ה-A3 לא תעמוד ברף של הטובות בקבוצה. הכיול של הגרסה הזאת, למרות שזאת ה-s-line, רך מעט וכשלוחצים את הקומפקטית הזאת לסיבוב היא יכולה לרכון מעט. ההגה עצמו מדויק אבל הוא לא מציע משקל מוצלח והוא בהחלט לא מספק הרבה משוב. האודי הקטנה מגיבה היטב להרפיות דוושה והיא פונה היטב אבל לא בנחישות וההתלהבות של מכוניות רבות מסוגה. הבלמים טובים אבל הם מעט ספוגיים ונדרשת לחיצה חזקה יחסית כדי להשיג את עוצמת הבלימה הטובה. למרות האמור לנהג.ת הממוצע עדיין מדובר במכונית מעולה עם אחיזה טובה מאוד והתנהגות בוגרת וצפויה.

אודי A3. יתיר דוידוביץ',
אפילו במחיר גרסת הכניסה תוכלו לקנות כמה מכוניות חשמליות מוצלחות מאוד כמו טסלה 3 או יונדאי איוניק 5/יתיר דוידוביץ'
ממכונית שאמורה להיות סוג של כרטיס כניסה לעולם של אודי, בטח לאור העובדה שה-A1 תחזיר נשמתה לאלוקי שמות הדגם בקרוב, ציפינו למחיר תחרותי יותר שיביא אנשים צעירים למותג

השורה התחתונה: האבולוציה של האודי A3 מציבה אותה במקום מאוד מוצלח כמוצר. היא מציעה עיצוב מרשים ואלגנטי, תא נוסעים מרשים, הנדסת אנוש מצויינת, תא מטען מכובד, יחידת הנעה עגולה ונעימה ונוחות נסיעה מצויינת. אפילו בסעיפים בהם היא לא מצטיינת כמו המרווח מאחור והתנהגות הכביש נראה שמדובר בהחלטה מושכלת שנובעת מהבנת הלקוחות. כך האבולוציה ההדרגתית של ה-A3 מאפשרת לה להצטיין כמעט בכל סעיף.

חוץ מסעיף אחד חשוב. כי יש מקום אחד בו לא רק שה-A3 עוברת רבולוציה, היא עוברת אותה כמעט בכל דור ולעיתים גם באמצע חייו. אנחנו מדברים כמובן על המחיר. רכב המבחן הציג תג מחיר יומרני של 270 אלף שקל. אפילו גרסת הכניסה מוצעת במחירים גבוהים שחולפים בקלילות מעל רף 210 אלף השקלים. במחיר לא רחוק תוכלו לקנות כמה מכוניות חשמליות מוצלחות מאוד כמו טסלה 3 או יונדאי איוניק 5. וזה לגרסת הכניסה.

אבל לקוחות יוקרה לא בהכרח יושבים בבית ועושים חישובים של עלות תועלת. סמל המותג בחזית משחק תפקיד משמעותי לא פחות. גם כאן ל-A3 לא הכי נוח. למעשה כשמביטים על יחידת ההנעה החזקה, ה-A3 קרובה מאוד במחיר למכוניות אחרות ואטרקטיביות שעומדות באולם התצוגה - אודי Q3 הקרוסאוברי (280 אלף שקל) או ה-Q4 החשמלי (320 אלף שקל). נכון, היא עדיין זולה משמעותית ממתחרות ישירות כמו מרצדס A קלאס, אבל המחיר הזה לא מעודד קנייה של האודי הקומפקטית כמו שהוא מרתיע אנשים מרכישה של המתחרות.

ממכונית שאמורה להיות סוג של כרטיס כניסה לעולם של אודי, בטח לאור העובדה שה-A1 תחזיר נשמתה לאלוקי שמות הדגם בקרוב, ציפינו למחיר תחרותי שיביא אנשים צעירים למותג. מהעבר השני יכול להיות שהמהפכה החשמלית ורכבי ה-SUV והחשמל כך או כך הפכו את ה-A3 למכונית חלשה בשרשרת המזון הקשוחה של שוק הרכב.

על הצד הטכני: אודי A3 S-line

מנוע: טורבו בנזין היברידי מתון, 1,598 סמ"ק
הספק מרבי (כ"ס): 150 ב-5,000 סל"ד
מומנט מרבי (קג"מ): 25.5 ב-1,500 סל"ד
תיבת הילוכים, הנעה: רובוטית כפולת מצמדים, 7 הילוכים, הנעה קדמית


ממדים:
אורך (מטר):
4.35
רוחב (מטר): 1.816
גובה (מטר): 1.44
בסיס גלגלים (מטר): 2.635
תא מטען (ליטר): 380
משקל עצמי (ק"ג): 1,325

ביצועים (יצרן):
0-100 קמ"ש (שניות):
8.1
מהירות מרבית (קמ"ש): 226
צריכת דלק, יצרן (קמ"ל): 17.5
צריכת דלק, מבחן (קמ"ל): 16

בטיחות:
ציון במבחן הריסוק האירופי:
5 מ-5 כוכבים
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לפנים, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור רכב בשטח מת, התרעת עייפות נהג והיסח דעת, מערכת אזהרה מפתיחת דלק לכביש לא פנוי

אחריות:
3 שנים או 100 אלף ק"מ

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully