וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הביטחון: מצפים ממשרד התחבורה להירתם למלחמה

עודכן לאחרונה: 4.10.2024 / 13:58

עשרות אלפי ישראלים תקועים בחו"ל בגלל הפסקת הטיסות של החברות הזרות, חיילי מילואים מתקשים להגיע ליחידות בגלל הפסקת התחבורה בחג ובשבת. מירי רגב מנסה להפיל את האחריות על משרד הביטחון, שלא נשאר חייב

כאילו לא חלפה שנה, גם באוקטובר 2024 שוב מתקשים חיילי מילואים להגיע ליחידות שלהם אחר שקיבלו צו 8 בעקבות הרחבת המלחמה בלבנון. בערב ראש השנה ובחג התמלאו הרשתות החברתיות בהודעות של חיילים שמחפשים טרמפים, בעקבות השבתת שירותי האוטובוסים והרכבות.

למרות שגם ב-7 באוקטובר 2023 עיכבה אי הפעלת התחבורה הציבורית מייד עם פלישת החמאס לדרום הגעת לוחמים לאזור, במשרד התחבורה לא הפיקו לקחים. בעקבות לחץ ציבורי הפעיל אז המשרד תחבורה ציבורית מוגבלת בסופי שבוע, תוך הסתרה מהציבור ושינויים משבת לשבת, וסגר אותה לאחר 4 שבועות בטענה שאין לה ביקוש, בגלל לחץ של הסיעות החרדיות בקואליציה ושל סגן שרת התחבורה אורי מקלב מיהדות התורה.

מאז מקפידים שרת התחבורה מירי רגב ומנכ"ל משרדה משה בן זקן לזמן אליהם את בכירי ענף התחבורה לישיבות היערכות חירום, ולהצטלם נערכים למשברים. בפועל דבר לא קרה, והלקחים לא יושמו.

ההסלמה של השבוע האחרון מאז חיסול חסן נסראללה תפסה את רגב בביקור בהונגריה ואת בן זקן בביקור בגרמניה. בשני המקרים הוצגו הנסיעות כמקצועיות, למרות שרגב צולמה בחנות יהלומים בבודפשט.

רגב ובן זקן טסו לחו"ל כשהמדינה רוכשת להם כרטיסי טיסה יקרים באל על, בזמן שעשרות אלפי ישראלים שרכשו כרטיסי טיסה בחברות זרות תקועים בחו"ל לאחר שהחברות הפסיקו את טיסותיהן לנתב"ג, לאחר שהסוכנות האירופית לתעופה המליצה לחברות האירופיות להפסיק לטוס לישראל וללבנון עד סוך אוקטובר. לפי ההערכות מדובר ביותר מ-50 אלף איש, שרבים מהם טסו לאתונה וללרנקה, בעקבות הבטחותיהם של רגב ובן זקן שנמלי התעופה שלהן ישמשו כהאבים לטיסות לארץ.

החברות הישראליות הצליחו להוסיף טיסות בודדות לשני היעדים: אל על הבהירה כי אין לה מושבים פנויים בטיסות הקיימות, וכי מטוסיה מצוותים ללוח הטיסות הקיים והעמוס. ארקיע וישראיר סובלות בנוסף מהפסקת טיסות של מטוסים חכורים שהפעילו, בגלל סירוב הצוותים הזרים להפעילן.

רגב טענה כי פנתה בעת ביקורה להונגריה לסייע במשבר, בהיותה הנשיאה התורנית של האיחוד האירופית, אך דבר לא השתנה בפועל. לפני חודשיים הבטיחה רגב להפעיל בלוח זמנים קצר שאטל ימי מקפריסין לישראל להחזרת הישראלים התקועים. מאז דבר לא אירע, ובוועידת האנרגיה והתחבורה של וואלה ומעריב ביום ראשון השבוע, כבר טען בן זקן כי מדובר בכלל בתכנית מגירה שאינה נדרשת. כזכור מזה מספר שנים אין קו מעבורות סדיר בין קפריסין ואתונה לישראל.

משה בן זקן מנכל משרד התחבורה בכנס בגרמניה השבוע. משרד התחבורה, אתר רשמי
משה בן זקן השבוע בגרמניה. בניגוד לעשרות אלפי ישראלים אחרים, הוא הצליח לחזור לארץ/אתר רשמי, משרד התחבורה

רגב ובן זקן גם לא טרחו להפעיל את חברת התעופה החדשה אייר חיפה, שהחלה לטוס השבוע לאילת מנתב"ג בתדירות נמוכה כדי להקל על העומס. לרשות החברה שני מטוסי ATR72 עם 72 מקומות, שהפעלה שלהם בתדירות גבוהה הייתה יכולה לשחרר מטוסים גדולים יותר של ארקיע וישראיר לטיסות חילוץ לקפריסין ולאתונה ולשפר את השירות האווירי לשדה רמון, שסובל גם כך מביטולי טיסות רבים של שתי החברות.

במשרד התחבורה סירבו להגיב לגבי מחדל הטיפול בטיסות הישראלים ואי הפעלת השאטל הימי. לגבי אי הפעלת התחבורה הציבורית בשבת ניסתה רגב באמצעות דוברה דודו סאסי להטיל את האחריות דווקא על שר הביטחון יואב גלנט, בטענה שמשרדו כלל לא ביקש ממשרד התחבורה לעשות זאת.

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: "הפעלת תחבורה ציבורית בשבת וטיסות לישראלים הינה בסמכות משרד התחבורה, כחלק ממימוש אחריותו. מצופה כי משרד התחבורה יקיים הערכות מצב שוטפות באשר לצורך הציבורי בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת ו/או בטיסות חילוץ. צה"ל ומשרד הביטחון עסוקים במאמצי המלחמה והכרעת האויב. מצופה ממשרד התחבורה להירתם בהתאם להערכת המצב ולסייע במסגרת אחריותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully