וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגרסת 4x4 חשמלית: הצצה ראשונה לג'יפ קומפאס החדש

עודכן לאחרונה: 8.10.2024 / 9:34

אחרי 8 שנים מחליפה ג'יפ את התשובה שלה לטוסון ולספורטאז' בגרסה אמריקאית לפיג'ו 3008 החדש, עם כמה תוספות מעניינות

ג'יפ קומפאס 2025. ג'יפ,
הקומפאס החדש/ג'יפ

אחרי ירידה במכירות בארה"ב ומשבר מול ממשלת איטליה בגלל העברה מתמשכת של ייצור דגמים חדשים מארץ המגף, קבוצת סטלנטיס חושפת תמונה ראשונה של ג'יפ קומפאס החדש שאמור לטפל בשני המשברים.

הקומפאס הבא, שייחשף במלואו בחודש הבא, יהיה למעשה גרסה אמריקאית של פיג'ו 3008 החדש, עם כמה שינויים מעניינים. כמו הבן דוד הצרפתי שלו, הוא יוצע במגוון רחב של מערכות הנעה, ממנוע בנזין היברידי קל 1,200 סמ"ק 136 כ"ס, דרך גרסאות בנזין, פלאג אין וחשמליות. ל-3008 יש שתיים כאלה, עם סוללות 73 ו-98 קוט"ש, שהאחרונה שבהן מגיעה לטווח של 700 ק"מ לפי היצרן.

הקומפאס החדש יהיה דגם ה-4x4 החשמלי השני של ג'יפ אחרי האוונג'ר, אבל הראשון שיוצע גם בארה"ב. התמונה מראה סממני עיצוב קשוחים המאפיינים את המותג, השאלה עד כמה תשקיע ג'יפ בהבטחת יכולות השטח שלו, מבחינת זוויות גישה ונטישה, מרווח גחון ומערכת ההנעה. כך או כך, בשוק שבו יש כבר עשרות דגמי חשמליות, אבל מעט מאוד עם הנעה כפולה ויכולות שטח, מדובר בתוספת מעניינת.

הייצור לשוק האירופי יתחיל ב-2025 במפעל פיאט במילפיי שבאיטליה, וב-2026 יתחיל גם בצפון אמריקה, וייתכן שבמפעלים נוספים של הקבוצה האירופית-אמריקאית.

בישראל סובל הקומפאס הנוכחי ממחיר גבוה יחסית, מ-210 אלף שקל. הדגם החדש עשוי להיות הזדמנות לתמחור תחרותי יותר, שביחד עם פלטפורמה אירופית במקור, יכול להיות תחרות משמעותית יותר למלכי המכירות הקוריאנים של השוק הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully