וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יפ רנגלר וקומפאס המחודשים פה: שווים?

עודכן לאחרונה: 27.5.2024 / 14:54

אייקון השטח מגיע בגרסה העדכנית שלו. עם שיפור באיכות החומרים, הבטיחות והמכלולים. האם הפעם הוא מצדיק את תג המחיר שמתחיל כעת בכמעט 400 אלף שקל? וגם הקומפאס מעכשיו עם מערכת היברידית קלה

ג'יפ רנגלר. אתר יצרן
קצר, פתוח ורטוב - ככה אנחנו אוהבים את הרנגלר. חבל שלארץ לא תגיע בייבוא סדיר גרסת הספורט הקצרה והפחות יקרה/אתר יצרן

יבואנית ג'יפ לישראל החלה בשיווק גרסתו המחודשת של ג'יפ רנגלר. גרסה זו הוצגה לפני שנה באפריל 2023 כאשר הבשורה הגדולה שלה הייתה עדגון גרסת ההנעה ההיברידית פלאג אין, שהיבואנית סמלת בחרה שלא לייבא, כאשר שאר השיפורים הם קוסמטיים בעיקרם. הרגנלר לא נודע לאורך חייו בעדכונים ושיפורים תכופים מדי, אבל כאשר פורד ברונקו נכנס לתמונה והתחיל לנער את הסירה, בג'יפ היו חייבים להגיב.

חיצונית אין שינויים מרחיקי לכת, לא במבט חטוף לפחות. הגריל בעל 7 החריצים קטן יותר והחריצים רבועים יותר. העיצוב החדש גורם לקירור טוב יותר של המנוע ומותאם לכננת האינטגרלית שמוצעת בגרסאות הרוביקון - כך היצרנית. והאנטנה מוטמעת בשמשה הקדמית. בגרסת הגג הקשיח ניתן יהיה לקבל גם גג פנורמי לראשונה ברנגלר.

רנגלר מתיחת פנים 2023. אתר יצרן
מסך המולטימדיה גדול יותר ויש כרית אוויר למושב האחורי/אתר יצרן

בתא הנוסעים בהתאם לצו השעה מקבל הרנגלר מסך מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ' (7 אינץ' עד כה), אבל חשובה יותר ממנו היא התוספת בסעיפי הבטיחות. מעתה יקבל הרנגלר כבר מגרסת הבסיס 6 כריות אוויר (4 עד כה) וכן מערכות בטיחות מתקדמות כמו התרעת תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטומטית והתרעה על רכב ב"שטח מת", שנועדו לשפר את מצבו הגרוע בתחום אחרי שרובן לא היו לו במפרט כאשר זכה לציון של כוכב בודד מתוך חמישה במבחן הריסוק האירופי.

מבחינת אבזור, ה"ספורט S" תהיה גרסת הכניסה ותכלול את מסך המגע הגדול, ריפודי בד, ציפוי נגד שריטות לשמשה הקדמית, תאורת לד, חימום להגה ולמושבים ומערכת שמע של "אלפין". הרוביקון עם מושבי עור בכיוון חשמלי, מצלמת שטח קדמית, מדרגות צד. מעבר לאבזור הזה, לרוביקון כמובן יש עדיין את כל התוספות הייעודיות לגרסת השטח הבכירה - מוט מייצב מתנתק, סרני דנה 44 מאחור, נעילות דיפרנציאל מלאות, יחס ההעברה נמוך יותר ועוד.

במתיחת הפנים הוא מקבל גם סרן אחורי צף, בגדול - שינוי של מיקום החישוק על הצירייה, כך שהיא ממשיכה ממש עד לקו הברגים של החישוק או קצת מעבר לו, מאפשר לה להתמודד טוב יותר עם עומסי צד, משקלים וכוחות פיתול או לשלב בו עוד מיסבים.

עוד בוואלה!

הקורבנות החדשים של גל גניבות הרכב: בעלי ג'יפ רנגלר

לכתבה המלאה
ג'יפ רנגלר. אתר יצרן
גרסת הרוביקון מבטיחה לשפר עוד יותר את היכולות הגבוהות/אתר יצרן

בכל הקשור למידות, זוויות גישה ונטישה, מרווח גחון ועוד - אין שינוי של ממש בגרסה מתוחת הפנים. גם מערכת ההנעה נותרת זהה לזו של הדגם לפני מתיחת הפנים. גם הספורט וגם הרוביקון יצוידו במערכת ההנעה של הרגנלר האירופי: מנוע 2.0 ליטרים מוגדש טורבו עם 270 כ"ס ו-40.8 קג"מ, המחובר לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים.

כבעבר, גרסת הספורט תגיע עם צמיגי 32 אינץ' במידות 245/75 על חישוק 17 אינץ' ואילו הרוביקון עובר לצמיגי שטח מלאים מעלה את הקוטר ל-33 אינץ' במידות 285/70 וחישוק 17 אינץ'.

מחירי הרנגלר מתחילים ב-380 אלף שקלים, התייקרות של כ-50 אלף שקלים ביחס למחיר גרסת הכניסה ספורט S בעבר. גרסה זו תגיע רק בתצורת 4 דלתות. מעליה נמצאות רק גרסאות הרוביקון שמתחילות ב-400 אלף שקל ל-2 דלתות, 450 אלף שקל ל-4 הדלתות ו-470 אלף שקל ל-4 דלתות ברמת הגימור PT, שבה הגג בצבע הרכב, בתי גלגל בצבע הרכב ועוד.

אחרי ההתייקרות הרנגלר יהיה יקר יותר בגרסת הבסיס מהברונקו הצעיר והמודרני יותר, שמחירו מתחיל ב-375 אלף שקל לגרסת ביג בנד 4 דלתות, ועד ל-530 אלף שקל לוויילדטראק הבכיר ו-775 אלף שקל לרפטור המטורף, שכרגע אין לו דגם מקביל בהיצע של הרנגלר.

יצוין כי בניגוד לסמלת יבואנית ג'יפ, דלק מוטורס יבואנית פורד כן מציעה גם גרסת 2 דלתות של הברונקו הבסיסי, הביג בנד, ב-325 אלף שקל.

ג'יפ קמופאס 2024. אתר יצרן
ג'יפ קומפאס, עכשיו במחיר מתאים יותר/אתר יצרן

ג'יפ קומפאס

במקביל, מתיחל שיווקו של הקומפאס, הקרוסאובר הקומפקטי של היצרנית, בגרסאות חדשות ומחיר חדש.
הקומפאס, שמתחרה בפועל בדגמים כמו יונדאי טוסון, קיה ספורטאז' ואחרים נקלע בעבר למיקום לא מתאים בשוק עם תמחור שהפך אותו ליקר מדי לעומתם ולא מספיק יוקרתי על מנת להתמודד מול כלים יקרים יותר.

שורת השינויים כוללת החלפה של מנוע 1.3 ליטר טורבו במנוע 1.5 ליטר טורבו. הוא אמנם חלש יותר ומספק 130 כ"ס במקום 150 כ"ס ויחד איתם גם הביצועים איטיים יותר - 10 שניות ל-100 (9.2 שניות בעבר). אולם המנוע היעיל יותר בצירוף מערכת היברידית קלה 48V מאפשרים לטענת היצרנית שיפור בצריכת הדלק מ-14.5 ל-16.7 ק"מ לליטר. תיבת ההילוכים היא עדיין כפולת מצמד, אבל עם 7 הילוכים ולא 6.

ג'יפ קמופאס 2024. אתר יצרן
שתי רמות גימור בלבד/אתר יצרן

מבחינת אבזור הוא מציע שתי רמות גימור (שלוש בעבר). כאשר בגרסת הכניסה "אלטידיוד" הוא מציע מסך 10.25 אינץ', תאורת לד, חישוקי 17 אינץ', בקרת אקלים מפוצלת, בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב ב"שטח מת" ועוד. רמת הגימור הגבוהה יותר "סאמיט" כוללת מושבי עור, עם כיוון חשמלי ואוורור למושבים הקדמיים, פתיחה חשמלית לתא המטען, תיקון הסטייה מנתיב כולל שמירה על מרכז נתיב, טעינה אלחוטית לנייד, גג פנורמי, צביעה בשני גוונים ועוד.

מעתה יעמוד מחיר גרסת הכניסה על 210 אלף שקל ואילו רמת הגימור הגבוהה יותר יעמוד על 225 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully