וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: פיג'ו 208 GTI

פיג'ו מבטיחה שמותג ה-GTI יחזור לרתק עם גרסת ה-208 החדשה שתוצג בגרסת ראווה בז'נבה. 200 כ"ס, גיר ידני ואופי שובב – מתכון מנצח?

מה שייקבע בסופו של דבר אם פיג'ו 208 החדשה ראויה לענוד את תג ה-GTI, אינו תלוי בהשוואתה ל-205 המיתולוגית, אלא לשני הדגמים האחרונים שקדמו לה. כשפיג'ו השיקה את ה-206 הציפיות ממנה היו גבוהות ובצדק, שכן גרסאות הבסיס היו מהנות ולא הייתה סיבה לפסול את ה-GTI נוכח יכולת הניהוג של שלדתה המצוינת. אולם, פיג'ו ספורט לא הייתה מעורבת בתהליך במלואו ואף אחד לא התלהב ממנוע חסר מחץ וגיר מעצבן. ה-207 GTI שנחשפה לפני כשנתיים הייתה לא פחות מאכזבת ממנה, ומאותה הנקודה פיג'ו לקחה צעד אחורה לעשות חושבים.

פיג'ו לא הכריזה באופן גלוי שתשיב את ה-GTI למקורות, ולמעשה אף דחקה את המותג למגירה אחרי ה-207. אולם, שמועות על שיקום ובנייה מחדש עלו לכותרות לפני שנה בבריטניה ועוררו הרבה עניין, וכעת עם הצגתה של ה-208 החדשה, חובבי ה-GTI בהחלט יכולים להתחיל לפנזט שהדגם החדש יענה על כל הציפיות, וימחק את הפאדיחות של שתי האחיות הוותיקות.

פיג'ו 208 GTI. אתר יצרן
פיג'ו 208 GTI/אתר יצרן

הלב שפועם בחזית, יספק לנו מספר סימני דרך אודות תכונותיה ויכולותיה. ובכן, מאחר ומדובר במכונית קונספט (אבל בגרסת טרום ייצור סופית), יחידת ההנעה של ה-GTI נשלפה ישירות מפיג'ו RCZ, עם נפח של 1.6 ל' טורבו THP ו-200 כ"ס בשידוך לתיבת הילוכים ידנית עם ששה יחסי העברה. על ביצועים רשמיים אין בדל מידע, אך הערכות מדברות על מיאוץ ל-100 קמ"ש בפחות מ-7 שניות (יש להניח שזה קרוב יותר ל-6.5 ש'), ומהירות מרבית של כ-220 קמ"ש פלוס. פיג' תאפשר לבחור גם במנוע ה-156 כ"ס.

החצי השני, המשמעותי יותר לחובבי ההגה, נוגע להתנהגותה. ה-GTI החדשה משודכת למערכת מתלים ספורטיבית שהותאמה לרוחה, וזו כוללת צמיגים רחבים יותר, מערכת בלימה מוגדלת ל-302 מילימטרים בחזית ו-249 מילימטרים בסרן האחורי (קאליפרים בגוון אדום) ועוד מרכיבים שנמצאים בשלבי אפיה. עוד לדברי החברה, כי ה-208 GTI קלה ב-110 ק"ג מה-208 הבסיסית, כך שמדובר במשקל (לא רשמי) של 900 ק"ג או מעט פחות מכך.

פיג'ו 208 GTI. אתר יצרן
פיג'ו 208 GTI/אתר יצרן

חיצונית ופנימית ה-208 GTI נארזת בחבילה הקרבית המלאה: ספויילר מאחור, חישוקים בקוטר 18 אינטש, ערכת פליטה רחבה (יציאה אחת מפוצלת), לוגואים מובלטים של המותג – לרבות מחווה ל-205 עם פאנל נפרד בדופן הרכב, חצאיות צד קצרות ונמוכות ועוד. תא הנוסעים יעבור כמה עיבודים מכפי שמשתקף מהתמונות, אולם מרבית הפרטים והדקור מסביב, יישארו במקומם: ההגה הקטנטן בציפוי עור, נורות LED סביב לוח המחוונים, קונסולה בחיפוי אלקנטרה, ידית הילוכים קצרה, מושבי ספורט (נאפה) ומערכות בטיחות חדישות.

באירופה צופים כי המכונית תשיל את גרסת הקונספט עוד לפני הקיץ, ולכן ההנחה היא כי המכונית הרעיונית רחוקה צעד וחצי ממהדורה סדרתית. המכירות הראשונות בכל אופן, לא תחלנה לפני סוף שנת 2012. בישראל, לא סביר שנראה אותה בערך באותה תקופה, אלא במהלך הרבעון הראשון של 2013.


עוד הרבה על פיג'ו בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

פיג'ו 208 GTI. אתר יצרן
פיג'ו 208 GTI/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully