וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום השבוע בעולם הרכב

רכב

10.12.2010 / 20:20

הונדה קטקטית, קיה פיקנטית, סיטרואן C1 בארץ, משבשי מכמונות על הכוונת, מיני לדקאר, רנו סניק פוגש בקרב משפחות סיטרואן C4 פיקאסו. סיכום השבוע בעולם הרכב

הונדה קטנה עם שאיפות גדולות

הונדה בריו תוכננה ביפן אבל תיוצר בתאילנד. המנוע זעיר, כמו המימדים, וככל הידוע תמכר באסיה ובשווקים מתפתחים. בהונדה ישראל מאוד רוצים מכונית מיני באולמות התצוגה, אלא שעד שלא נפגוש בנציגה כזאת באירופה, אין סיכוי שנתקל בה ברחובות תל-אביב.

משבשי מכמונות על הכוונת

משטרת ישראל מרחיבה את מבצעי האכיפה. השבוע יצאו בלשי אגף התנועה בשיתוף יחידת המכס והמע"מ ללכוד מייבאים, ספקים ומשתמשים במשבשי מכמונות (בליינדרים). המשטרה מבשרת שמדובר בעבירה על החוק - הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו.

מה קורה בשוק האופנועים?

השוק הדו-גלגלי רשם החודש ירידה של 18 אחוזים בכמות המסירות ביחס ל-11 החודשים הראשונים של השנה. התאוששות לא מסתמנת בטווח הקרוב, בעוד מטרו ממשיכה להוביל עם 585 כלים בחודש האחרון.

נשיקה צרפתית למשפחות

במבחן השוואתי שנערך השבוע נפגשו רנו סניק וסיטרואן C4 פיקאסו לקרב על המשפחה. כל אחד מהם בורך ביכולת נשיאה מרשימה ומיליון תאי-אחסון. אבל בסיכומו של מבחן רק אחד מהם לקח הבייתה יותר נקודות, כי היה לו יותר מקום.

אחת שהיא בעצם שתיים

סיטרואן C1 חולקת את קרביה עם עוד 2 מכוניות: טויוטה אייגו ואחותה התאומה פיג'ו 107. יבואנית סיטרואן דוד לובינסקי משיקה אותה בישראל בתג מחיר של 65 אלף שקלים מצוידת ב-68 כ"ס ומימדים של אפרוח. ה-107 חביבה, מן הסתם זו תהיה לא פחות.

גברת פלפלת

קיה פיקנטו היא המכונית היחידה שמעצב העל פיטר שרייר טרם חידש, ליטש ואייר על פי דמיונו. התחרות בפלח המיני גוברת ואין סיבה שכך המצב שלה יישאר בדור הבא. כעת מתפרסם טיזר ראשון, עליו חתום שרייר בכבודו ובעצמו.

הונדה CR-Z מקבלת טורבו

פעמיים הצטלבו דרכינו השבוע עם הונדה CR-Z. בהתחלה הייתה זו היצרנית עצמה שמדווחת על פיתוח מנוע טורבו לאקולוגית המהפכנית, ואח"כ בא קונסיומר ריפורטס ומביע את אכזבתו ממנה בדירוג ההמלצות. אולי עם הטורבו יעדכן הקונסיומר את מסקנותיו.

הסוף למחרבי החופים?

הישג משמעותי לארגוני הסביבה: השבוע עברה בקריאה שנייה ושלישית בכנסת הצעת החוק של ח"כ דב חנין, על פיה תאסר הנהיגה בחופי-הים. גם אכיפה תהיה למי שמניח שמדובר בהמלצה - 120 יום שלילה לגורם לנזק סביבתי.

מקסימום מיני

בתערוכת פריס האחרונה חשפה מיני את מכונית הראלי שלה שתתמודד ב-2011 באליפות העולם WRC. זה לא מספיק לה וכבר בחודש הבא היא תנסה לחמוד את כתר האליפות מפולקסווגן במירוץ המפרך בעולם - ראלי דקאר.

לוטוס נגד לוטוס

יצרנית הרכב הבריטית לוטוס חוזרת לפורמולה 1 לאחר שרכשה מחצית ממה שנשאר מקבוצת רנו. הבעייה היא שיש כבר קבוצת לוטוס בפורמולה 1, גם לה יש מנוע רנו ואפילו הצבעים אמורים להיות זהים ב-2011. אם בית המשפט לא יחליט אחרת, נקבל שתי קבוצות נפרדות עם שם זהה ומכוניות דומות.

  • עוד באותו נושא:
  • רנו
  • מיני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully