וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד גלגל הצלה לסאאב?

ירון אדרי

6.7.2011 / 15:05

סאאב מודיעה שוב על מכירת חלק ממניותיה ליצרניות רכב סיניות ומצהירה על השקת שלושה דגמים חדשים, שבוע אחרי שלא הצליחה לשלם משכורות

יצרנית הרכב השוודית סאאב תשיק שלושה דגמים חדשים בקרוב, זאת בהודעה שמוציאה החברה כשבוע לאחר שהצהירה כי אין באפשרותה לשלם משכורות לעובדיה. ההצהרה החדשה מגיעה לאחר שבעלי השליטה בחברה, 'סוודיש אוטומוביל' (ספייקר לשעבר), הודיעו כי הגיעו להסכם עקרוני עם שתי יצרניות רכב סיניות לשיתוף פעולה. נזכיר רק כי הצהרה דומה קודמת להסכם עם החברה הסינית הטוואי התפוגגה ימים ספורים לאחר שפורסמה.

יחד עם החברות 'יאנגמן לוטוס אוטומוביל' ו'פנג דה אוטומוביל', תנסה סאאב להתאושש מהמשברים הפיננסיים הבלתי פוסקים בהם היא נמצאת בשנים האחרונות. על פי ההסכם המתגבש שעדיין תלוי באישור הרגולטורים באירופה וסין, יאנגמן תקבל לידיה 29 אחוזים ממניות חברת האם ו-24 אחוזים יועברו לפנג דה. כמו כן, נמסר כי האחרונה כבר הזמינה אלפי מכוניות סאאב חדשות.

יאנגמן על פי המידע, תהיה שותפה שווה בתכנון שלוש הדגמים החדשים – סופרמיני יוקרתית שתכונה ככל הנראה 9-1, רכב פנאי בשם 9-6X ומכונית סלון מפוארת שתכונה 9-7. סאאב תתבסס בחלק מדגמיה החדשים בפלטפורמת הפיניקס, כפי שהוצגה בתערוכת ז'נבה האחרונה עם מכונית הקונספט בשם הזהה. פרט לכך, על פי תוכניות מוקדמות עתידה סאאב להשיק בשנה הבאה את ה-9-3 החדשה.

על פי התוכנית אם אכן תגיע לכדי מימוש, סאאב תמשיך להחזיק בכל תחומי הפיתוח והמחקר הטכנולוגי, העיצוב ועוד כשהייצור יתחלק בין שוודיה לסין בהתאם למוקדי השיווק. יאנגמן מצידה תממן את הפרויקטים בסכום הנאמד בכ-250 מיליון יורו וכן תשווק את המכוניות עבור השוק המקומי שלה, בו תולה סאאב תקוות רבות.

העסקה כאמור עדיין צריכה לקבל את אישור הרגולטורים באירופה ובסין, כך שבשלב זה שום דבר לא סגור. כמו שהספקנו להכיר, מאז שמכרה ג'נרל מוטורס את סאאב, הבעלים החדשים יוצאים בהצהרות באופן תכוף, לעיתים אף לפני שדברים נסגרים באופן רשמי. מכאן, שלא נתפלא אם מדובר בעוד ספין תקשורתי שמטרתו להעניק לה עוד כמה חודשים של חסד, ונראה כי אם הפעם דברים לא יסתדרו כנראה שלא יהיה מנוס מלסגור את החברה באופן סופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully