וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו חושפת טנדרון חשמלי

ירון אדרי

7.7.2011 / 17:34

לקראת תערוכת פרנקפורט רנו חושפת את פרנדזי, טנדרון קונספט חשמלי חדש המשלב בין עבודה לשעות הפנאי. פתאום שווה להיות טכנאי

רנו פלואנס החשמלית אוטוטו אצלנו ובינתיים ממשיכה היצרנית מצרפת להגדיל את היצע המכוניות שיזדקקו לשקע של שי אגסי, לפחות בגרסתן הרעיונית. כחודשיים לפני תערוכת פרנקפורט היא חושפת מכונית קונספט חדשה העונה לשם פרנדזי, שמבטיחה קשר ידידותי וחם עם הסביבה וגם עם הנהג.

עם פרנדזי מציגה רנו את השלב הרביעי שלה מתוך שבעה באבולוציית העיצוב של דגמיה פרי יצירתו של לורן ואן דן אקר. קדמו לה מכוניות הקונספט דזיר, קאפטור ו-R ספייס, כל אחת מציעה רעיון לסגמנט אחר. פרנדזי שותלת את הזרעים למכונית מסחריות קטנה או אם תרצו, אולי הבסיס לדור הבא של קנגו.

רנו החליטו שקו העיצוב המוכר של המסחריות הקטנות מיצה את עצמו ורואים בפרנדזי חלוצה בסדרת מכוניות שנקבל בעתיד, כנראה גם ממתחרותיה מבית סיטרואן (ברלינגו) ופיג'ו (פרטנר). המרכב כולל דלתות רגילות מלפנים ושילוב של דלת הזזה ודלת "התאבדות" מאחור (ללא קורה בינהן), כאשר לאלה מוצמד מסך 37 אינטש באמצעותו יכול הנהג לעשות כרצונו. כך למשל ניתן להציג לוגו או פרסומת לחברה בה הוא עובד בשעות היום ומראה נקי בשעות הפנאי שלו. הרי לא כולם צריכים לדעת שאתה בעצם מוכר כדורים לחילוץ עצבים והרפייה, כשכולם יודעים שאתה נטורופט.

תא הנוסעים כמוכר ממכוניות קונספט, מציג תפישה לאיך שמכונית צריכה להיראות אם לא היו לנו הגבלות. כך למשל עומד לרשות הנהג טאבלט בלקברי עימו הוא יכול לשלוט על כל מה שקורה בפנים ובחוץ. לוח עץ דקורטיבי מעטר את הרצפה כאשר כל החלל בנפח של 2,250 ליטרים נותר פנוי פרט למושב הנהג. הגג עשוי אריג אלסטי עמיד כך שגם אם צריך להעמיס חפץ גדול במעט, זה אפשרי.

אלא שרעיונות דומים כבר ראינו, ורנו מייחדת את פרנדזי בכך שהיא דו פרצופית. יחד עם שינוי התמונה בצג שבדלתות, יכול הנהג לשלוף מהרצפה והדשבורד מלפנים מושב נוסף לנוסע ועוד שני מושבים מאחור. עם אורך של 4.09 מ', רוחב של 1.87 מ', גובה של 1,74 מ' ובסיס גלגלים של 2.69 מ', היא מבטיחה להם הרבה מרווח.

את האמירה אותה הורגלנו לשמוע מרנו בשנים האחרונות השארנו לסוף. יחידת הכוח החשמלית מציעה 60 כ"ס בלבד ו-23 קג"מ, כשהאנרגיה מגיעה מסוללות ליתיום-יון. ההנעה מגיעה ישירות לגלגלים מלפנים ואם תוסיפו את העובדה שהמשקל הכללי הוא 1,420 ק"ג, אל תצפו לחורכת אספלט או אלופת רמזורים. התאוצה ל-100 קמ"ש לא נמסרה, אך כן נמסר שהמהירות המרבית הינה 130 קמ"ש. מספיק? תלוי למי.

רנו פרנדזי קונספט. אתר יצרן
רנו פרנדזי קונספט/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully