וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיג'ו מציגה יוקרה ירוקה

ירון אדרי

12.7.2011 / 15:22

מכונת הסלון פיג'ו 508 מקבלת גרסת פנאי יוקרתית עם הנעה היברידית כפולה. 23.8 ק"מ לליטר מספיקים לה מול אודי?

לפני זמן לא רב, הצהירה פיג'ו כי היא מתכוונת להפוך למתמודדת ראויה בשוק רכבי היוקרה עם גרסת פרימיום כמעט לכל דגם שלה. אך מול חברות בעלות מוניטין מוכח רב שנים כמו ב.מ.וו או מרצדס מהמדינה השכנה גרמניה, לחברה מצרפת יש הרבה מאוד יומרות. אבל מבעד לשלל הצהרותיהם של בכירי פיג'ו, על פני השטח נראים היטב המאמצים. קחו למשל את מכונית הדגל החדשה 508.

פיג'ו 508 קיבלה מחמאות רבות במבחני דרכים שנערכו לה, וכעת רוצה החברה להפתיע עם גרסה לא שגרתית. יש לה גם יחידת כוח היברידית, גם הנעה כפולה ורמיזה ליכולות ביצוע גם במקום בו אין אספלט מתחת לגלגלים. ועם מרכב סטיישן, קשה שלא להזכר בגרסאות המקבילות של אודי אולרואד קוואטרו. ככה זה בתחרות.

חיצונית, ה-508 גבוהה ורחבה במקצת מגרסת הסטיישן הסטנדרטית. זאת בכדי להתאים לה את המראה הרצוי עם אלמנטים מעולם השטח כמו חיפויי מרכב כהים מלפנים, מאחור ובצדדים. חישוקי 18 אינטש ממלאים את בתי הגלגלים עם צמיגים מתאימים לכל שימוש אותו היא מסוגלת לעשות. מלפנים גם הותאם פגוש חדש עליו נורות לד.

כדי שלא תרגיש נחותה מול התוצרת הגרמנית, פיג'ו ציידה את ה-508 באבזור נדיב. מפתח חכם, מושבים חשמליים, תצוגה עילית, גג פנורמי, שמשות כהות, מערכת בידור מתקדמת ועוד. בעניין הבטיחות לא נמסרו פרטים, אולם סביר שהיא תצוייד בכל המערכות והבקרות המוכרות. לפחות.

הייחוד האמיתי של ה-508 RXH נסתר מהעין, אך לא מדרכי הנשימה. היא מאמצת את טכנולוגיית ה-HDI Hybrid4 שהוצגה לראשונה ב-3008, שילוב של מנוע טורבו דיזל ויחידה חשמלית שמפיקות יחדיו 200 כ"ס ו-45.9 קג"מ. בעוד שמנוע הבעירה מעביר כוחו לגלגלים מלפנים, היחידה החשמלית מותקנת על הציר מאחור וכך למעשה מתקבלת ההנעה הכפולה.

למשך זמן מוגבל, יכולה ה-508 לנוע בכוח החשמל בלבד (38 כ"ס) מבלי לזהם כלל את האוויר, אלא שנתון מדוייק של טווח הנסיעה לא נמסר וניתן להסיק שהוא מצומצם מאוד. בחישוב שביצעה פיג'ו במעבדותיה נמצא כי בסך הכל עומדת צריכת הדלק בשימוש ממוצע על 23.8 ק"מ לליטר בעוד שבכל ק"מ נפלטים מהאגזוז רק 109 גרמים של CO2. מסננים מתקדמים דואגים לצמצם גם את שאר החלקיקים המזיקים של מנוע הדיזל.

פיג'ו 508 RXH תוצג לראשונה בתערוכת פרנקפורט בחודש ספטמבר, עם יעד לתחילת שיווק בחודשי האביב של השנה הבאה. מחיר לא נחשף, אך אפשר לנחש שיהיה גבוה ולא בקצת מגרסת הסטיישן הסטנדרטית שמחירה סביב ה-35 אלף יורו. עכשיו כל שנשאר הוא להחליט האם ה-508 עדיפה על התוצרת המקבילה של אודי.

פיג'ו 508 RXH. אתר יצרן
פיג'ו 508 RXH/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully