וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי A5 מתרעננת

ירון אדרי

13.7.2011 / 16:12

מכונית הקופה אודי A5, כולל גרסאות ספורטבק וקבריולה, מגיעה לשלב אמצע החיים ומתחדשת במראה רענן מבחוץ ומבפנים ושדרוג מקיף למנועים

שלב אמצע החיים בכל דור של מכונית הוא סיבה טובה להתרעננות, כזו שתעניק עוד מספר שנים עד לפרידה הסופית. וכך כמעט מבלי שנרגיש זה קורה ל-A5 של אודי, שמתחדשת על שלוש גרסאות המרכב שלה – קופה, קבריולה וספורטבק.

השינויים הקוסמטיים שהעניקה אודי ל-A5 כמעט ואינם מורגשים. החזית מקבלת גופי תאורה צרים יותר המשתלבים עם הפגוש ומכסה המנוע שעוצבו מחדש ושינוי קליל נעשה גם לחלקה האחורי. שדרוג דומה בוצע גם בגרסת ה-S הספורטיבית, בהתאם כמובן לייעודה הקרבי. שינויים קלים נעשו גם בתא הנוסעים – ידית הילוכים חדשה בגרסאות האוטומטיות, שיפור מערכת ה-MMI (ארבעה במקום שמונה כפתורים) ועוד. בנוסף, מרכב הספורטבק מקבל אופציה למושב מלא מאחור המתאים לשלושה נוסעים.

אודי מנצלת את התחדשות ה-A5 גם לשדרוג בתחום המכני. מערכת תגבור ההגה הוחלפה באחת מתקדמת יותר הכוללת בקרה לרמת עירנות הנהג בהתאם לאופן בו הוא לופת את גלגל ההגה. כיול מחדש נעשה גם למתלים, אולם רק בגלגלים האחוריים כדי לשפר את ההתנהגות הדינמית של המכונית.

הסיבה היותר חשובה אולי לחידוש היצע ה-A5 נמצאת תחת מכסה המנוע. ליין חדש של יחידות כוח מציגות הפחתה של 22 אחוזים בפליטת המזהמים וערך דומה בצמצום צריכת הדלק. היצע המנועים כולל כעת שלוש יחידות בנזין וארבע יחידות דיזל, לכולם מגדש (טורבו/על) ומערכת עצור וסע.

גרסת הבסיס תשתמש במנוע ה-1.8 ל' שמפיק כעת 170 כ"ס (עשרה יותר) ו-32.7 קג"מ, כשצריכת הדלק פוחת במקצת ל-17.6 ק"מ לליטר ו-134 גק"מ CO2 (164 גק"מ עד כה). מנוע הביניים בנפח 2.0 ל' נותר ללא שינוי, אך מנוע ה-3.2 ל' V6 הוחלף במנוע ה-3.0 ל' V6 שעם מגדש-על מפיק 272 כ"ס. גרסת ה-S לקופה תקבל אף היא את מנוע ה-V6 שיפיק 333 כ"ס ו-44.7 קג"מ. מעט פחות כוח ממנוע ה-V8 המוחלף (350 כ"ס), אך זמינותו טובה יותר בזכות מומנט של 44.7 קג"מ. בגרסת ה-RS5 לא חלו שינויים.

בגיזרת הדיזל, גרסת הבסיס תשתמש במנוע ה-2.0 ל' TDI שמפיק כעת 177 כ"ס (שישה יותר), צורך 21.3 ק"מ לליטר ופולט 122 גק"מ. מעליו שני מנועי V6 בנפח 3.0 ל' עם 204 או 245 כ"ס ומנוע נוסף וחסכוני יותר שיעמוד בתקן יורו 6 צפוי להצטרף בעתיד. תיבות ההילוכים המוצעות הן ידנית, CVT (רציפה) ו-S טרוניק שבעה הילוכים כפולת מצמד. בנוסף, A5 תוצע בגרסת הנעה קדמית או הנעה כפולה.

שיווק ה-A5 על גרסאותיה יחל באירופה בחודשים הקרובים כאשר על פי אודי, המחירים צפויים לעלות במקצת. טרם התקבלה תגובת היבואנית חברת צ'מפיון מוטורס לגבי מועד הגעת הדגמים המחודשים לישראל.

אודי A5 קבריולה. אתר יצרן
אודי A5 קבריולה/אתר יצרן

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully